Klipsch VS Definitive Technology - Kva meiner folket? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 162
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ser ut som eg skal sikta meg inn mot RF-7II og A3010. Dersom det ikkje skal gå, får eg heller prøva å finna eit kompromiss...

Kanskje RF-7II er lagd for mykje større rom enn mitt, og vil då og spela betre der enn hos meg. Men eg har ikkje idear til andre høgtalarar som vil spela betre enn RF-7II i rommet mitt. Har nokon forslag (kva som helst) tar eg gjerne mot dei Eg ser nok og for meg at dersom eg investerer relativt mykje i nytt anlegg no, så kjem eg nok til å ha anlegget lenger enn huset... Og om eg flyttar, og av ein eller anna grunn, skulle få enda mindre plass til dei, er det ikkje akkurat vanskelegaste høgtalarane å bli kvitt.
    Med det rommet du har skissert så blir dette veldig bra!
    Har du i tillegg planer om annet rom så er det ingenting å lure på!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg har missforstått noe her, men er anbefalingen et par RF7 nær bakvegg som skal drives av en 3010???

Ønsker du RF serie vil jeg personlig nok ikke anbefale deg å gå over RF63. Det er nå min mening etter å ha testet alle disse modellene (foruten RF82mkII)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Håper jeg har missforstått noe her, men er anbefalingen et par RF7 nær bakvegg som skal drives av en 3010???

Ønsker du RF serie vil jeg personlig nok ikke anbefale deg å gå over RF63. Det er nå min mening etter å ha testet alle disse modellene (foruten RF82mkII)
    Det er nok ikke anbefalingen nei, men at det kan fungere med akustiske tilltak og riktig forsterkeri derimot..

Har forstått det slik at RF-63 er enda mer kritisk mht plasering og romstørelse?! RF-7 ll skal være mer.."snill" og plasere i forhold til de mindre modellene pga måten høytaleren er bygd opp. Er isåfall det enkelte selgere sier(de vil så klart selge) men også noe jeg har lest i klipsch tråden her og på andre forumer. Så spørs det jo også hva folk oppfatter som lite. Men det er så klart at RF-7 ll vil prestere mye bedre i større rom og med nok luft rundt seg. Men det skader ikke å prøve isåfall!! Rommet høytalerne vil stå i kan endre seg over tid, men kvaliteten til Klipsch RF-7 ll vill alltid være der

At RF-7ll kan drives av Yamaha RX-A3010 er vel ikke så rart? Vil det fungere mye bedre med en effektforsterker av høy kvalitet? Så klart!

Ps: Ganske så imponerende oppsett du har hjemme hos deg! Bare kikket kjapt innom, så skal så absolutt lese mer

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå påstå at 3010 mangler det som skal til for å hente ut dynamikken som bor i RF7, så ja, det finner jeg litt rart. Hvorfor gå for en stor høyttaler når man ikke kan kjøpe skikkelig elektronikk til den.
    RF63 er en mindre høyttaler og derfor mer egnet til rommet det her er snakk om. Ingen av dem er egnet for nær bakvegg, men 63 er noe mindre håpløs.
    Min anbefaling er uansett å gå for en totalpakke som vil levere det beste lydmessige resultatet. Da med elektronikk som matcher høyttalerens behov
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå påstå at 3010 mangler det som skal til for å hente ut dynamikken som bor i RF7, så ja, det finner jeg litt rart. Hvorfor gå for en stor høyttaler når man ikke kan kjøpe skikkelig elektronikk til den.
    RF63 er en mindre høyttaler og derfor mer egnet til rommet det her er snakk om. Ingen av dem er egnet for nær bakvegg, men 63 er noe mindre håpløs.
    Min anbefaling er uansett å gå for en totalpakke som vil levere det beste lydmessige resultatet. Da med elektronikk som matcher høyttalerens behov
    Hva ville du anbefalt av elektronikk, tenker da på effektforsterker? Vil du si at RF-63 er lettere i mindre rom enn feks: RF-82 ll?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke min oppfatning Devil!
    Jeg testet utallige plasseringer med 63 hjemme, men nærme bakvegg og side vegg fungerte ikke i det hele tatt.

Har hatt både rf82mk2 og 62 mk2 hjemme her og de virker til å være MYE mindre kresne på plassering.

Er klar over at rf 7 spiller bedre med større plass, men det er en klar oppfattelse rundt om at mk2 versjonen av disse ikke trenger å ha like stor plass rundt seg.

Ang elektronikk skal jeg være enig i, men trådstarter har sagt at han vil ha forsterkeri til inntill 20k på dem så da regner jeg med han kan finne litt snacks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Hva ville du anbefalt av elektronikk, tenker da på effektforsterker? Vil du si at RF-63 er lettere i mindre rom enn feks: RF-82 ll?
    Det er iallefall ikke min oppfattelse, har prøvd begge i samme rom.

RF 63 er i tillegg DYPE og har tre porter som gjør at de bør stå langt fra bakvegg!

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det er iallefall ikke min oppfattelse, har prøvd begge i samme rom.

RF 63 er i tillegg DYPE og har tre porter som gjør at de bør stå langt fra bakvegg!
    Hvordan er din oppfatning av Rf-62ll mot RF-82ll? Tenkte jeg skulle prøve de før jeg evt går for RF-7ll i løpet av Juni.

Og hva anbefaler du av effektforsterkeri?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kellex : Ved siden av alle de vanlige anbefalingene kan jeg tipse om Primare I22 på RF-62/82. Ikke et merke som blir anbefalt så mye til Klipsch, men verdt å sjekke ut. Falt ismak for meg hvertfall.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er din oppfatning av Rf-62ll mot RF-82ll? Tenkte jeg skulle prøve de før jeg evt går for RF-7ll i løpet av Juni.

Og hva anbefaler du av effektforsterkeri?
    rf 82II har mere ouput i bassen helt klart og kan spille med enda mere trøkk og autoritet.

Jeg synes kanskje sammenhengen er noe bedre i 62mkII, altså overgangen fra bass/mellom/diskant er mere sømløs.. Det er mulig at det er de mindre elementene som gjør at det høres sånn ut.
    Jeg kan ikke si jeg mangler bass her hjemme, selv bare med 62`ene og en Pioneer receiver.

Har ikke hørt mkII av RF7, bare første generasjon..RF7 har mer enn alt, jeg synes det er en fantastisk bra høyttaler!

Ang effekt kan jeg anbefale Parasound.. Jeg har prøvd flere modeller derfra, og synes kanskje"gamle" serien HCA spiller tøffest med mest trøkk, mens Nc serien kanskje er enda litt mer laidback.

Jeg har av alle ting prøvd en Teac effekt som jeg faktisk også synes var bra match!

Kunne jeg valgt nå igjen ville jeg prøvd en abrahamsen v4 på hver front, eller en Parasound NC 2250..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF63 klint oppi veggen og sidevegg. Alle porter tettet igjen, funker som smurt hvetebrød.

Sleng på en emotiva effekt på RF63. Yamaha 3010 skal "klare" drive de, men det blir en helt annen opplevelse med effekt. Om trådstarter skal bruke 20k på egen effekt blir det jo suksess Yamaha sin lydsign er ellers en veldig god match til klipsch.

Ville heller valgt Emotiva eller sherbourn kontra parasound NC serien. Skal visstnok ikke være store forskjellen og NC serien er dyrere. Emotiva er derfor mest for penga, eller så kan du gå for sherbourn som er samme saken men da får du norsk garanti og returrett fra lsound.no som er meget god

Liten edit: RF63 er forsåvidt veldig dype høyttalere men igjen veldig tynne

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At RF63 er lettere å "få til"enn MkII er det vel ikke mange som hevder.Har du hørt RF7mkII?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, kan plutseleg RF-63 (som eg har oppfatta/lest er veldig vanskeleg å plassera) vurderast igjen då? For min del vert RF-62II og RF-82II for små til å ta med i vurderinga. Såvidt eg har forstått er RB-81II og RF-82II same høgtalar, bortsett frå kabinett og ein bass. Eller har eg tatt heilt feil her?

Planen er å køyra A3010 (evt. ein Onkyo) saman med effekt. 20 000 er budsjettet forreceiver OG effekt. Kan eg gjera det billegare, så supert. Må eg ut med meir, så har eg ikkje råd.

M.t.p. utsjånad og plassfølelse, er RF-63 og 83 overlegen RF-7, etter mi meining. Tiltaler meg mykje meir med slanke høgtalarar. Men dersom det går an åplassera litt trangt og evt. gjera som Mr.Chill, og tetta bassportane bak, så er jo det supert. Kanskje det er litt blasfemisk å gjera det, men hjelper det, så er det jo eit kompromi eg kan leva med. Reknar med det same er ein mulighet på RF-7II...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hmmm, kan plutseleg RF-63 (som eg har oppfatta/lest er veldig vanskeleg å plassera) vurderast igjen då? For min del vert RF-62II og RF-82II for små til å ta med i vurderinga. Såvidt eg har forstått er RB-81II og RF-82II same høgtalar, bortsett frå kabinett og ein bass. Eller har eg tatt heilt feil her?

Planen er å køyra A3010 (evt. ein Onkyo) saman med effekt. 20 000 er budsjettet forreceiver OG effekt. Kan eg gjera det billegare, så supert. Må eg ut med meir, så har eg ikkje råd.

M.t.p. utsjånad og plassfølelse, er RF-63 og 83 overlegen RF-7, etter mi meining. Tiltaler meg mykje meir med slanke høgtalarar. Men dersom det går an åplassera litt trangt og evt. gjera som Mr.Chill, og tetta bassportane bak, så er jo det supert. Kanskje det er litt blasfemisk å gjera det, men hjelper det, så er det jo eit kompromi eg kan leva med. Reknar med det same er ein mulighet på RF-7II...
    Har ikke prøvd å tette portene på rf 63..

At det er en kanon høyttaler finnes det ikke tvil om, jeg fikk den desverre ikke helt til..
    Bare husk at den er nesten 10 cm dypere enn rf7!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et mindre rom ville jeg valgt RF63 fremfor 83, og 62 fremfor 82.
    På en dårligere forsterker ville jeg valg 82 fremfor 83 da den har enklere og mindre krevende elementer.
    RF7 som er den mest ekstreme høyttalern i RF serien er derfor også den mest krevende. Den ville jeg ikke valgt såfremt rom og elektronikk ikke matchet. At RF7 mkII er noe enklere enn RF7mkI er godt mulig, men det blir jo en helt annen sammenligning.
    Det viktigste på RF serien etter min erfaring er at du har en strømsterk amp, men det kan godt være en 100 watter for det. Den beste jeg selv har testet på f.eks RF83 er Meridian G57 (som forøvrig er en 200 watter)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    At RF63 er lettere å "få til"enn MkII er det vel ikke mange som hevder.Har du hørt RF7mkII?
    Har hatt både de og RF63 hjemme i eget rom. Under idielle forhold er det mer klart mer liv og morro i RF7, men å anbefale dem med en 3010 i et rom som begrenser plasseringsmulighetene synes jeg blir litt rart. Men ser tøffe ut, det gjør de unektelig
    Forøvrig håper jeg trådstarter gjør det kjøpet han selv finner best, og at han blir fornøyd med det han ender opp med
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et mindre rom ville jeg valgt RF63 fremfor 83, og 62 fremfor 82.
    På en dårligere forsterker ville jeg valg 82 fremfor 83 da den har enklere og mindre krevende elementer.
    RF7 som er den mest ekstreme høyttalern i RF serien er derfor også den mest krevende. Den ville jeg ikke valgt såfremt rom og elektronikk ikke matchet. At RF7 mkII er noe enklere enn RF7mkI er godt mulig, men det blir jo en helt annen sammenligning.
    Det viktigste på RF serien etter min erfaring er at du har en strømsterk amp, men det kan godt være en 100 watter for det. Den beste jeg selv har testet på f.eks RF83 er Meridian G57 (som forøvrig er en 200 watter)
    Ser Emotiva XPA-2 blir brukt av flere på frontene, rimelig pris var det også for den! Kikker litt på Parasound 2250, eller hvis jeg sparer og legger mer inn i det så kunne jeg tenkt meg Parasound A21!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder det virkelig med kun en A3010 på RF-7 MkII?

Har lyst på overnevnte HT selv, men så for meg at jeg måtte pøse på en A21 i tillegg.

Hadde det holdt å slengt A23´en på center og koblet RF-7 II´ene på Yamaha 3067´en? Evt bare brukt A23´en på RF-7 II? Yamahaen har mer watt, men Paraen har vel kanskje mer strøm

Bare for å låne tråden litt :P

Blir nok uansett veldig bra detta Komlo!!

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf

Har lyst på overnevnte HT selv, men så for meg at jeg måtte pøse på en A21 i tillegg.

Hadde det holdt å slengt A23´en på center og koblet RF-7 II´ene på Yamaha 3067´en? Evt bare brukt A23´en på RF-7 II? Yamahaen har mer watt, men Paraen har vel kanskje mer strøm

Bare for å repetere litt av hva jeg har blitt fortalt, og det er at RX-A3010 vil kjøre RF-7 ll bra(forskjellige meninger der), men skal man få det beste ut av de så bør man absolutt kjøpe noe skikkelig effekt. Slikt koster, og slik jeg ser det så "klarer" jeg meg med RX-A3010 frem til jeg henter litt hjelp Om A21 er bra nok skal ikke jeg uttale meg om da jeg har liten erfaring når det kommer til effektforsterkere. Men hvis det er Parasound A21 du prater om så ville jeg trodd at du har nok av krefter der til å drive RF-7 ll, også la receiver ta seg av resten. A23 blir kanskje litt for "svak"?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf

Hva skal du med lamborghini Diablo når du kun skal ha 1.1 liter Nissan Micro motor iden? Håpløst!

EDIT: JEG har Klipsch 82mk1, på NAD M3 spiller det bare helt konge. Så da kan du tenke deg hva som må til for å få RF7 til å spille konge .

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •