Klipsch VS Definitive Technology - Kva meiner folket? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 162
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er musikk i hovedsetet...Da går du for rf7, ingen tvil!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klart det som fristar mest

Hadde sikkert greidd meg med nokon gode onwall høgtalarar i det rommet og, men det blir ikkje heilt det samma...

Har fått diverse tilbud på RF-7II, RC-64II og RS-62II. Det vert dyrt. I tillegg hadde eg tenkt eit par RB-61 e.l. til surroundback og noko i høgda framme. Vert fort meir enn eit års feriepengar det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får setta anlegget eg har no nede og testa med det først. Så evt sjå kor mykje eghar råd til å oppgradera til hausten.Då veit eg kor mykje plass og peng eg har. Planen er å setta RB-81 oppå kvar sin Epik Empire. RB-81 har jp små gummiknottar under. vil det ha noko får seg å montera feks desse: Fun"K"cable FK-104 - Høyttalersnadder | Tilbehør | Fnky spikesene under dei? Einaste grunnen eg veit er at då kjem RB-81 litt høgare (også ser det sikkert kult ut). Menvil det ha nokon som helst positiv effekt på lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjeld det at for lite plass på sida og bak høgtalarane gir dårlegare lyd. Korleis er det då lyden vert påverka? Vert bassen forsterka og rumlete/mindre kontant? Har det påverknad på dei øvre delane av registeret? Har stort sett aldri hatt sjangs til å flytta på høgtalarane mine, og berre eigd skvip, så eg har ikkje fått testa dette noko ut...

Og er det nokon enkle tiltak ein kan gjera for å bøta på dette? Ser feks at subbar ofte helst vert plassert i hjørne for å auka effekten, men at nokre subbar og høgtalarar vert levert med skumproppar til bassportane...

Er det forresten nokon som veit kva av RS og RB som egnar seg best til ekstra front/høgdekanal?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig plasserte høyttalere / for store høyttaler til rommet høres for meg ut som russebuss / tivoli bass. Veldig rumlete, treig og ekkolignende. Dette er smak og behag såklart men jeg mener et bra hifi anlegg ikke drar nytte av denne ekstra kulen på bassen. Musikk er som kjent mer enn bare bass.

Jeg personlig mener at en må være ekstra obs på å gi spesielt Klipsch godt med plass da de er såpass svulstig tunet på bassen.

Skal en løse dette må en ha riktig avstand til bak og sidevegger, rett høyttaler til rommet, og riktig demping for å komme imål. Her er det et hav av faktorer som spiller inn og det er egentlig bare å prøve seg fram å ikke minst gjøre seg opp en mening for hvilken lyd en vil ha / liker.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måinrømma eg er meget glad i bass, men voldsom rumling "partyhøgtalar"-lyd, kan eg spara meg for...

Og det er slik at RF-7 vil gi meir av denne effekten enn feks rf-82 ved same volum og plassering? At eg vil oppleva det og ved moderate volum...

Hadde eg vert lur, hadde eg vel kjøpt meg SA Mantra 60 eller noko slikt...

Innspel på det med spikes og kva ht eg evt bør bruka på veggen over frontane?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Måinrømma eg er meget glad i bass, men voldsom rumling "partyhøgtalar"-lyd, kan eg spara meg for...

Og det er slik at RF-7 vil gi meir av denne effekten enn feks rf-82 ved same volum og plassering? At eg vil oppleva det og ved moderate volum...

Hadde eg vert lur, hadde eg vel kjøpt meg SA Mantra 60 eller noko slikt...

Innspel på det med spikes og kva ht eg evt bør bruka på veggen over frontane?
    Det er ikke slik at RF 7 spiller med en sånn tendens at det blir for voldsomt.. Alle klipsch har riktignok endel boost i "partybassen", men jeg synes ikke dette blir plagsomt!

Har hørt RF7 i flere oppsett, og de spiller musikk på en fantastisk måte!

MK2 er som sagt mye mindre kilen på plassering enn mk1 og forgjengerne!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zeke1983, du seier jo akkurat det eg vil høyra om RF-7II, men ikkje vil høyra for økonomiens del Har vel så godt som slått frå meg alle andre Klipsch modellar som reelle alternativ no...

Du har vel ikkje peiling på desse andre tinga eg lurte på og vel?

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser for meg RF-7II som ein god "allround" høgtalar. No kjem eg heller ikkje å bu i detta huset til eg skal i jorda. So om eg flyttar om nokon år, så har eg nok betre plass til dei. Skal i alle fall ein del til å få mindre plass til dei...

Vurderer starta med å skaffa meg RS-52 og ny receiver og BluRay, og så evt. RF-7II og effekt etter ferien, om eg har økonomi til det.

Dersom eg skal utvida til 9.1 Kva høgtalarar er best å bruka til front high/wide, eller kva det heiter? RS eller RB?
    Du kan jo evt få bestilt RF-7 ll på Elkjøp og benytte deg av 30 dagers retur retten hvis du fortsatt skulle være noe usikker. Har selv lyttet til flere høytalere siden November, og RF-7 ll er noe av det bedre jeg noen gang har hørt! Det er nå min mening.

Ang rom størelse så har jeg pratet med flere klipsch selgere, og de mener at jeg vil få en god opplevelse av RF-7 ll i mitt mindre kommende kinorom på 14 kvm, så lenge jeg gjør noen akustisk tiltak og gir dem forsterkeri de fortjener.

Hvis du ønsker og spare noen tusenlapper så kan du jo evt gå for RS-52 ll i stedet for RS-62 ll. Ble selv anbefalt dette til mindre rom.

Hvis du lurer på presence høytalere så er det vel bare å gå for RS-41 ll?!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sjølv om rommet mitt kanskjeikkje er ideelt, og høgtalarane kanskje fortjener eit betre rom, så har eg berre dette rommet... Så då er det vel berre å fylla det med så mykje godlyd som mogleg

Nei, trur ikkej det vert RS-62- RS-52II er nok plenty store nok til rommet mitt. Tenkte kanskje, RS-52 på sidene, RS-42 (presence) og RB-61 (eller noko slikt oppunder taket i hjørnene (vinkla mot lytteposisjon) bak.

Dersom eg ikkje får knallrabattar, så blir vel dette kring 55 000kr. Trur eg må selga bilen og ta inn ein leigetakar...

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sjølv om rommet mitt kanskjeikkje er ideelt, og høgtalarane kanskje fortjener eit betre rom, så har eg berre dette rommet... Så då er det vel berre å fylla det med så mykje godlyd som mogleg

Nei, trur ikkej det vert RS-62- RS-52II er nok plenty store nok til rommet mitt. Tenkte kanskje, RS-52 på sidene, RS-42 (presence) og RB-61 (eller noko slikt oppunder taket i hjørnene (vinkla mot lytteposisjon) bak.

Dersom eg ikkje får knallrabattar, så blir vel dette kring 55 000kr. Trur eg må selga bilen og ta inn ein leigetakar...
    Ha, ha, kanskje du skulle gjort det ja Skal selv selge vår Toyota RAV4 og gå for en rimeligere bil. Det som blir til overs går til kinorom.
    Det koster med god lyd ja, men hvis man først treffer riktig så har man et anlegg i mange, mange år fremover! Og som kan nytes hver eneste dag! Ang pris så regner jeg med at du har hørt med bassbrother, oslo hi-fi senter, stereofil? Kan jo også vente litt og se hva Elkjøp gjør med prisene sine.. Kan lønne seg hvis man kjenner eller har en god dialog med av selgerne.
    Ellers så har man alltids brukten.

Ang forsterkeri så kjøpte jeg meg Yamaha RX-A3010 etter at jeg fikk hørt RF-7 ll på den. Vurderer å kjøpe en effektforsterker etter hvert, men det kommer ikke til å haste

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Du kan jo evt få bestilt RF-7 ll på Elkjøp og benytte deg av 30 dagers retur retten hvis du fortsatt skulle være noe usikker. Har selv lyttet til flere høytalere siden November, og RF-7 ll er noe av det bedre jeg noen gang har hørt! Det er nå min mening.

Ang rom størelse så har jeg pratet med flere klipsch selgere, og de mener at jeg vil få en god opplevelse av RF-7 ll i mitt mindre kommende kinorom på 14 kvm, så lenge jeg gjør noen akustisk tiltak og gir dem forsterkeri de fortjener.

Hvis du ønsker og spare noen tusenlapper så kan du jo evt gå for RS-52 ll i stedet for RS-62 ll. Ble selv anbefalt dette til mindre rom.

Hvis du lurer på presence høytalere så er det vel bare å gå for RS-41 ll?!
    Når begynte elkjøp å selge RF-7 mener du?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi elkjøp har Klipsch agentur.. Dei kan skaffe alt innan klipsch.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Når begynte elkjøp å selge RF-7 mener du?
    Siden forgje uke etter kjøps avtale ble avklart. De har ikke rukket å få alle modellene inn i systemet enda, så det lønner seg å prate direkte med en selger da jeg vil tro at de største modellene må bestilles.

Det vil snart komme en Klipsch kinopakke til gunstig pris.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Dårlig plasserte høyttalere / for store høyttaler til rommet høres for meg ut som russebuss / tivoli bass. Veldig rumlete, treig og ekkolignende. Dette er smak og behag såklart men jeg mener et bra hifi anlegg ikke drar nytte av denne ekstra kulen på bassen. Musikk er som kjent mer enn bare bass.

Jeg personlig mener at en må være ekstra obs på å gi spesielt Klipsch godt med plass da de er såpass svulstig tunet på bassen.

Skal en løse dette må en ha riktig avstand til bak og sidevegger, rett høyttaler til rommet, og riktig demping for å komme imål. Her er det et hav av faktorer som spiller inn og det er egentlig bare å prøve seg fram å ikke minst gjøre seg opp en mening for hvilken lyd en vil ha / liker.

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det er ikke slik at RF 7 spiller med en sånn tendens at det blir for voldsomt.. Alle klipsch har riktignok endel boost i "partybassen", men jeg synes ikke dette blir plagsomt!

Har hørt RF7 i flere oppsett, og de spiller musikk på en fantastisk måte!

MK2 er som sagt mye mindre kilen på plassering enn mk1 og forgjengerne!
    At RF7 spiller fantastisk uavhengig av plassering og om de står i en stor stue aller et bøttekott er nytt for meg. Interessant at du mener det, for da er det hvertfall den eneste høyttalern jeg har hørt om som har disse egenskapene......:roll:
    Den må da også skille seg kraftig ut fra alle andre modeller i RF serien
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har høyrt med Elutstyr, Bassbrothers, Stereofil og eit firma til. Skal høyra med Oslo hi fi senter og. Eg får ein del rabatt dersom eg kjøper alt samla viser det seg. Så det vil jo lønna seg. Men kan sjå ut som det kan vera lurt å avventa litt mtp. Elkjøp. Kan jo vera det er mulig å gjera knallkjøp der...

Er Yamaha RX-A3010 som har segla opp som førstevalget som receiver no. Er du fornøyd med din på RF-7, Kellex?

Er nok sikkert lurt å ha mindre høgtalarar i mindre rom, men det er ikkje lika moro. Rommet mitt er til saman ca. 24m2. Men litttrangt foran sweetspot. Når eg no kjøper nytt anlegg er planen å ha det til eg skal i jorda, omtrent.

For moro skuld: Er det nokon andre alternativ der ute som kan anbefalast? Har kika litt rundt, og vurdert det meste, men som sagt vanskeleg å få prøvelytta på noko. SA M60 har eg høyrt, og likte. Men syns ikkje dei var heilt fantastiske. Stort pluss for design og finish då. Dali Consept 10 høyrte eg hos ein kompis, og syns dei var ganske artige, men då var eg full. Trur ikkje dei er lika artig som Klipsch til film heller. Dei B & W eg har høyrt, har vert veldig behagelege å høyra musikk på, men syns ikkje dei er engasjerande nok. XTZ (bokhylle og golv) syns eg vart litt for puslete.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    At RF7 spiller fantastisk uavhengig av plassering og om de står i en stor stue aller et bøttekott er nytt for meg. Interessant at du mener det, for da er det hvertfall den eneste høyttalern jeg har hørt om som har disse egenskapene......:roll:
    Hvis du siktet til mitt innlegg Einar så var det vel muligens å trekke den litt lenger enn jeg sa å begynne med et bøttekott..

Av de som virkelig kan klipsch, og mine egne erfaringer med mk1 vs mk2 får jeg like bra resultater med høyttalerne nærmere vegg, og den oppleves langt fra så kresen som forgjengerne.

Det er selvfølgelig ikke det samme som å si at man kan hive de inn uansett rom å håpe det blir bra, men nå har jo Komlo sagt tidligere i tråden sånn ca hva utg. pkt er rom messig..

Johan

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har høyrt med Elutstyr, Bassbrothers, Stereofil og eit firma til. Skal høyra med Oslo hi fi senter og. Eg får ein del rabatt dersom eg kjøper alt samla viser det seg. Så det vil jo lønna seg. Men kan sjå ut som det kan vera lurt å avventa litt mtp. Elkjøp. Kan jo vera det er mulig å gjera knallkjøp der...

Er Yamaha RX-A3010 som har segla opp som førstevalget som receiver no. Er du fornøyd med din på RF-7, Kellex?

Er nok sikkert lurt å ha mindre høgtalarar i mindre rom, men det er ikkje lika moro. Rommet mitt er til saman ca. 24m2. Men litttrangt foran sweetspot. Når eg no kjøper nytt anlegg er planen å ha det til eg skal i jorda, omtrent.

For moro skuld: Er det nokon andre alternativ der ute som kan anbefalast? Har kika litt rundt, og vurdert det meste, men som sagt vanskeleg å få prøvelytta på noko. SA M60 har eg høyrt, og likte. Men syns ikkje dei var heilt fantastiske. Stort pluss for design og finish då. Dali Consept 10 høyrte eg hos ein kompis, og syns dei var ganske artige, men då var eg full. Trur ikkje dei er lika artig som Klipsch til film heller. Dei B & W eg har høyrt, har vert veldig behagelege å høyra musikk på, men syns ikkje dei er engasjerande nok. XTZ (bokhylle og golv) syns eg vart litt for puslete.
    Sitter igjen med samme inntrykk som deg, så mulig vi har lignende preferanser når det kommer til lyd..
    Ang romstørelse så er jo det kjekkeste å få prøvd selv i eget hus med mulighet til å bytte hvis det blir helt "jævlig"(Elkjøp). De har jo også mulighet til å gi deg delbetaling hvis det blir litt mye å legge ut i første omgang.
    Nå får du da også satt RF-7 ll i et rom som 10 kvm større enn det jeg skal ha de i, så skulle tro at det skulle gå fint?! Isåfall ifølge selgere Det rommet jeg hørte de i første gang var på ca 17 kvm med akustiske paneler samt bassfeller og diffusorer. De hadde ca 30 cm til bakvegg og 20 cm til sidevegg og jeg syntes det låt utrolig bra!
    Mitt oppsett blir nok ikke i all tid fremover da jeg muligens vil sette de i et kinorom på 45 kvm hvis vi finner ut at vi ikke trenger leieinntekter. Høtalerne skal isåfall følge oss i mange år fremover, og da er det viktig å finne noe som engasjereer oss. Man må også huske at et rom kan oppnå ganske mye på lydfronten hvis man gjør noen akustiske tilltak slik vi opplevde på vår lytterunde. Alle har isåfall en formening om hva som fungerer best, men til syvende og sist så er det dine ører som bestemmer! Det jeg elsker kan du synes høres tamt ut etc

Ang Yamaha RX-A3010 så tror jeg man skal lete hardt for å finne noen som ikke er fornøyde Vi er nå meget fornøyde, og komboen Yamaha-klipsch fungerer meget bra hos oss.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

+1. RF7 er laget for de "store" arenaer! . Er jo flere her på forumet som har gjort den store bommerten ved å plassere disse kjempegode høyttalerene i feil bås. Gi dem luft og areal, samt en grom forsterker, så får man en musikk opplevelse man sent vil glemme .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som eg skal sikta meg inn mot RF-7II og A3010. Dersom det ikkje skal gå, får eg heller prøva å finna eit kompromiss...

Kanskje RF-7II er lagd for mykje større rom enn mitt, og vil då og spela betre der enn hos meg. Men eg har ikkje idear til andre høgtalarar som vil spela betre enn RF-7II i rommet mitt. Har nokon forslag (kva som helst) tar eg gjerne mot dei Eg ser nok og for meg at dersom eg investerer relativt mykje i nytt anlegg no, så kjem eg nok til å ha anlegget lenger enn huset... Og om eg flyttar, og av ein eller anna grunn, skulle få enda mindre plass til dei, er det ikkje akkurat vanskelegaste høgtalarane å bli kvitt.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •