Jbl Es30 Vs Xtz 95.24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl Es30 Vs Xtz 95.24

Heisann, er ute etter et par nye stativhøyttalere, disse skal brukes som front høyttalere i ett hjemmekino system, hvor de vil bli delt på 80Hz Slik at 2 stk XTZ 99W10 står for dypbassen. Bruksområdet vil bli 90% film og 10% musikk.
    (kommer også til å kjøpe center, og evt mindre modell som bakhøyttalere).

Jeg er ute etter et par høyttlarere med god dynamikk, og som ikke trenger å låte pinlig nøyaktige. Det viktigste er at de er flinke til å underholde, og ikke blir for skarpe i lyden. Jeg er ute etter en litt tøff lydsignatur, robotene i transformers skal høres store og mektige ut for å ta ett eksempel. Av det lille musikk de vil bli brukt til så vil det gå mest i electronica og rock. Eks: (jean michell jarre, infected mushroom, nickelback, the killers).

Maksprisen for høyttalere er kr 10.000 for front, bak og center.
    Disse to høyttalerne er de jeg har sett meg ut så langt, men tror ikke jeg får mulighet til å høre på noen av de før kjøp. Hadde mest lyst på Klipsch i utgangspunktet, men det blir noen kroner for dyrt. Noen som har hørt de nevnte modellene, eller som evt vil anbefale andre merker som kanskje kan passe? (Må være stativ).

Mvh Arnesen1
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt ES30, men resten av ES-serien var en skuffelse i mine ører.
    Med et forholdsvis begrenset budsjett som du har, ville jeg helt klart ha kjøpt brukt, da kan du få BRA lyd innenfor budsjett.
    Jeg ville for eksempel lett etter et par Dali Mentor 1 eller 2 som fronter, da vil du ha et godt musikkanlegg i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Med et forholdsvis begrenset budsjett som du har, ville jeg helt klart ha kjøpt brukt, da kan du få BRA lyd innenfor budsjett.
    Jeg ville for eksempel lett etter et par Dali Mentor 1 eller 2 som fronter, da vil du ha et godt musikkanlegg i tillegg.

Hva var så skuffende med ES-serien da?

Trådstarter : XTZ er jo bra, men da jeg har bedre erfaring med JBL så hadde jeg nok valgt JBL.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Har selv eid Dali Concept 6, og hørt Dali ikon 6. Og har ikke hatt noen gode erfaringer med de. Lyden er for lys for meg og mitt rom, det blir for skarp, pluss at Dali er altfor fintspillende, jeg trenger noe med en røffere lydsignatur. Litt mer Kino aktig om det forklarer noe. Klipsch RB61 hadde vært perfekt for meg, har hørt den, og den har veldig mye av den lyden jeg leter etter. Men det blir for dyrt å kjøpe de, pluss center og bakhøyttalere, og stativer for den sags skyld.

Leser noen skriver PSB sin image B6 høyttaler kan være noe av det jeg ser etter. Etter det jeg klarer å lese meg fram til så skal denne ha en dynamisk lyd, kanskje litt farget, men spennende. Akkurat som jeg er ute etter. Men er litt dumt å kjøpe basert kun på en persons erfaring. Så Dersom andre har forslag så kjør på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her på forumet som har hørt eller eier de nevnte XTZ høyttalerne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •