Dali vs Dali

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Dali vs Dali

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dali vs Dali

Vurderer etterhvert å kjøpe noen brukte gulvstående høyttalere, og da med maks 2 x 6,5" elementer.

Vurderer spesielt Dali Blue 5005 og Concept 6.

Noen som har noen formening om hvilken av disse som er det beste høyttaleren?
    Er Concept bedre siden den på en måte overtok fra den Blå serien?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Vurderer etterhvert å kjøpe noen brukte gulvstående høyttalere, og da med maks 2 x 6,5" elementer.

Vurderer spesielt Dali Blue 5005 og Concept 6.

Noen som har noen formening om hvilken av disse som er det beste høyttaleren?
    Er Concept bedre siden den på en måte overtok fra den Blå serien?
    Syns concept spiller mer kontrollert. Blue var aldri noe jeg likte uansett da .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg Blue-serien bedre enn Concept-serien. Jeg har selv Blue R1000 bak i et hjemmekino-oppsett. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Flere innspill?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par brukte Ikon 6. Da har du gode muligheter for å få erstatningselementer og slikt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Et par brukte Ikon 6. Da har du gode muligheter for å få erstatningselementer og slikt.
    For det første har jeg ikke budsjett til de, og for det andre orker jeg ikke den diskanten på mk1 utgaven (som ville vært det billigste å få tak i).

Så må nok bli en av disse da jeg trolig ikke har mer enn 1500-2000 kr å bruke..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    For det første har jeg ikke budsjett til de, og for det andre orker jeg ikke den diskanten på mk1 utgaven (som ville vært det billigste å få tak i).

Så må nok bli en av disse da jeg trolig ikke har mer enn 1500-2000 kr å bruke..
    kk. Så ikke noe om budsjett, så kom bare med et forslag.

Ang diskant til Ikon6 mk1. Det er KUN dårlig match som gir skrikete diskant. Jeg har selv Ikon6 mk1, og jeg har ikke noe skrikete diskant, selv på full pupp. Matching og nok krefter er det du trenger til de. Så dersom du har opplevd skrikete diskant har du hatt dårlig matching.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang diskant til Ikon6 mk1. Det er KUN dårlig match som gir skrikete diskant. Jeg har selv Ikon6 mk1, og jeg har ikke noe skrikete diskant, selv på full pupp. Matching og nok krefter er det du trenger til de. Så dersom du har opplevd skrikete diskant har du hatt dårlig matching.
    Ok
    Nei bare hørt de på demo i Hifi Klubben butikker med Denon 1500AE og Cambridge 740 - Så mulig annet hadde vært bedre match

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig matching kan være en årsak til masete diskant, men det er ikke til å stikke under en stol at Dali har diskanter som er bra fremoverlente.

Jeg liker Dali godt selv, men syntes diskanten i Ikon MK1 blir for fremoverlent, uansett elektronikk jeg har testet de på.

Men det er kanskje årsaken til at det stort sett går i B&W og KEF her i gården.
    -

OT:
    Dali har brukt en del mer kroner på utvikling og bygging av Concept serien, enn de gjorde på BLÅ serie. Jeg ville uten tvil gått for Concept over BLÅ serie.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med ett par brukte Dali 104 eller 107? Er mange som mener de er bedre enn 505 og 5005. Har selv Dali 104, og er fornøyd med de, selv om de er gamle nå.
    Trenger en stabil forsterker som takler lave impedanser, der er consept "snillere". Men matching er som sagt viktig uansett hva du ender opp med.
    Liker selv komboen med Yamaha og Vincent på mine. Noen sier det spiller for mørkt, men det er sånn jeg liker det.
    Ta en lytt på ulike alternativ du, så kjøper du det ørene dine liker best til ditt budsjett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •