Proson i hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson i hjemmekino

Hei, jeg er ny her. Og er også ganske ny innen hjemmekino.

Jeg kjøpet meg MPX.no - Onkyo HT-S3405B hjemmekino for en stund siden, og er i og for seg fornøyd. Men jeg synes høyttalerne og sub gir litt dårlig fylde/bass.

Siden jeg kun er ute etter et veldig lavkostnad hjemmekino anlegg, så lurte jeg på om det er noe å hente i Proson høyttalere? f.eks Proson Event 6? Proson Event 6 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Eller vil dette gi dårligere lyd enn onkyo høyttalerne som fulgte med?

Sorry for dumt spørsmål, men man lærer så lenge man lever.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg tror nok at disse Proson'ene er bedre enn det Onkyo høyttalerne dine er. Men prøv å se etter Dynavoice Magic F6. Jeg hadde de selv, og utrolig bra til prisen. I dag ligger de vel rundt 5-900,- og jeg kan varmt anbefale de. Se etter Dynavoice du. Tror ikke du vil angre deg. :-) Har foresten selv Proson sub og et par HFC 10 fra Proson. Er fornøyd med dem. Dynavoice er bedre på lyd og kvalitet. Legger ved noen linker til deg jeg :
    Dynavoice F-6 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Challenger M-65 EX Black Oak V.3 Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Dynavoice Definition DF-5 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Qln 603 MKII Qln | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dynavoice er som sagt utrolig bra til prisen. Hadde det ikke vært for at jeg savnet en del skriking i diskanten, så hadde jeg nok hatt Magic F6'ene enda.

Hva er budsjettet ditt på? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med Jamo S606?
    Får 5.0 til 2990,- hos komplett.no for tiden:
    Jamo S606 HCS3 Surroundpakke

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske tilbakemeldinger.. Tror budsjettet på 1 par høyttalere ikke bør overstige 1500.

Jamo pakka virker også fristende. Dog litt dyr, og jeg likte utseende på Dynavoice f-6.

Hva vil gi meg mest valuta for pengene. Kjøpe Dynavoice f-6 og plusse på med center og bakhøyttalere etter hvert.
    Eller Jamo pakka?

Og et spørsmål til, kan man bruke aktiv subber, på en forsterker som er beregnet på passiv sub?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exlexx
    Takk for raske tilbakemeldinger.. Tror budsjettet på 1 par høyttalere ikke bør overstige 1500.

Jamo pakka virker også fristende. Dog litt dyr, og jeg likte utseende på Dynavoice f-6.

Hva vil gi meg mest valuta for pengene. Kjøpe Dynavoice f-6 og plusse på med center og bakhøyttalere etter hvert.
    Eller Jamo pakka?

Og et spørsmål til, kan man bruke aktiv subber, på en forsterker som er beregnet på passiv sub?

Nå har jeg jo bare hørt frontene i Jamo-pakken på butikk, men jeg tror nok egentlig at du hadde fått mer glede av Dynavoice'ene enn Jamo-frontene. Men Jamo-pakken er nok lovende den også. Hører at det er en utrolig bra pakke til prisen. Som sagt så har jeg jo bare hørt frontene i Jamo-pakken, men jeg hadde nok fått mer glede av F6'ene enn Jamo'ene. :-) Husk at F6'ene er tidligere testvinnere også.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du å bruke samme forsterker som du har i Onkyo-settet? For der kan nevnes på forhånd, det er ikke sterke saken, så det er ikke sikkert du får utnyttet verken Jamo'ene eller Dynavoicene noe nevneverdig, hvertfall ikke på høyere volum. Kjører du 5.0/5.1/5.2 i tillegg, vil forsterker miste pusten tidlig
    så ikke for å være gledesdreper, men bare for å si fra på forhånd at du ikke kan forvente noe kjempeløft i lydbilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •