Hjelp til høyttaler valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til høyttaler valg

Hei,

Trenger hjelp til å finne noen gode surroundhøyttalere som passer til Yamaha RX-V771 receiver. Hadde sett for meg å bruke en 5-6 tusen ca. og sub utenom, evt. 10-12k med sub, da helst aktiv sub.
    Må ha gulvstående da jeg har 2 gutter under 3 år og vil ikke at de skal velte.

Satser på at jeg ikke må ha større/bedre receiver til høyttalere i den prisklassen.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Znaky
    Hei,

Trenger hjelp til å finne noen gode surroundhøyttalere som passer til Yamaha RX-V771 receiver. Hadde sett for meg å bruke en 5-6 tusen ca. og sub utenom, evt. 10-12k med sub, da helst aktiv sub.
    Må ha gulvstående da jeg har 2 gutter under 3 år og vil ikke at de skal velte.

Satser på at jeg ikke må ha større/bedre receiver til høyttalere i den prisklassen.
    Dynavoice Def. 5.1-pakke Black 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på at, sofaen er helt inntil veggen, hvordan vil det bli med slike gigantiske høyttalere som går forbi hodet bak?

Er det bedre med bra stereohøyttalere kanskje? Og forsterker?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Znaky
    Kom til å tenke på at, sofaen er helt inntil veggen, hvordan vil det bli med slike gigantiske høyttalere som går forbi hodet bak?

Er det bedre med bra stereohøyttalere kanskje? Og forsterker?
    Tja, sette de på sideveggen, vendt mot sofaen?:wink: Eller oppimot tak/vegg, vinklet nedover... Evt, kjøpe flate bakht. Går jo også an å legge med penger i fronter, og skikkelig stereoforsterker. Alt etter hvs du er ute etter lydmessig:wink:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativer: KEF KHT3005SE Høyttalerpakke - Sort høyglans JBL ES80 Høyttalerpakke - Kirsebær JBL ES90 Høyttalerpakke - Sort Dette er bare hentet fra soundgarden, men nogenlunde nøytrale flate bakht. Både KEF og JBL er gode høytallere :-) Største JBL pakken blir kanskje i tyngste laget for receiveren din, men de finns heldigvis effektforsterkere:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den JBL ES80 pakken så snasen ut. Tynnere bakhøyttalere er jo også fint.

Finnes det noe braketter til å feste på bakvegg så høyttalerne skråner fint nedover og mer mot midten og ikke rett ut i rommet.

Sidevegger er vinduer og veggen lengst vekk er 4-5 meter unna sofaen og det er skråtak. Sofaen er helt inntil bakvegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •