B&W DB1 er DØD!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking B&W DB1 er DØD!!!

Så lenge var Adam i paradis, ikveld tok DB1´en min kvelden etter kun drift i 3 dager. Nå får jeg verken standby lys eller føler noe skjer når jeg plugger inn strømmen. Noen av dere som har vært ute for det samme? Finnes det noen hovedsikring som kan være gåen på den tro?

Dette var skikkelig dritt, hadde sett frem til en helg med skikkelig HiFi nerding

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok dessverre vært veldig uheldig med strømforsyningen tipper jeg.
    Om butikken du kjøpte den fra har en utstillingsmodell så kan de muligens ta strømforsyningen fra denne og bytte med din. Hvis ikke kan de få tak i ny strømforsyning ifra Danmark på relativt kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Du har nok dessverre vært veldig uheldig med strømforsyningen tipper jeg.
    Om butikken du kjøpte den fra har en utstillingsmodell så kan de muligens ta strømforsyningen fra denne og bytte med din. Hvis ikke kan de få tak i ny strømforsyning ifra Danmark på relativt kort tid.

Ja var ikke det typisk! Nå har jeg hatt den stående lagret uoppakket i eska si siden september og så fort jeg pakker den opp ryker den Er dette noe jeg bytter selv, eller må jeg ta den med ned til butikken? 20 mil å kjøre inn til Trondheim der jeg kjøpte den så blir fort noen mil om jeg må kjøre noe mange ganger:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ALDRI ta slik arbeid selv da ryker garantien din! Det er vel liten sjangs at det kun er sikring som bare går. Det fins sikring for en grunn.
    Hvis du må åpne den for å bytte sikring da ryker garanti.
    Du kan jo sende den, men da blir det lang vente tid.. SHIT HAPPENS..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Du skal ALDRI ta slik arbeid selv da ryker garantien din! Det er vel liten sjangs at det kun er sikring som bare går. Det fins sikring for en grunn.
    Hvis du må åpne den for å bytte sikring da ryker garanti.
    Du kan jo sende den, men da blir det lang vente tid.. SHIT HAPPENS..

Det var det jeg tenkte ja, har ikke så veldig lyst til å åpne og blåse garanti! Noen som vet om dette er en vanlig feil på DB1?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke et unormalt stort problem med akkurat denne modellen, når man først får en feil på en subwoofer så er det strømforsyningen som feiler.

Har hørt at det ikke er spesielt sunt å la elektronikk stå ubrukt i lengre tid, men det er vel kanskje snakk om årevis..

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en liten glass-sikkring på den altså?
    Denne røyk på den ene av mine svs ultra 2 ganger i løpet av 2 år.
    Da er helgen i det minste reddet....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det er nok ikke et unormalt stort problem med akkurat denne modellen, når man først får en feil på en subwoofer så er det strømforsyningen som feiler.

Har hørt at det ikke er spesielt sunt å la elektronikk stå ubrukt i lengre tid, men det er vel kanskje snakk om årevis..
    Det er nok snakk om årevis ja, og selv da så fungerer forsterkere flest helt fint, det er produksjonsfeil hvis forsterkeren klapper sammen etter noen måneder.
    --
    Thorbjørn

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Det er ikke en liten glass-sikkring på den altså?
    Denne røyk på den ene av mine svs ultra 2 ganger i løpet av 2 år.
    Da er helgen i det minste reddet....
    Sjekk sikringen først ja, er en glassikring (5x20mm, 6.3A hvis jeg husker rett). Sitter rett over/under inntaket til strømkabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Sjekk sikringen først ja, er en glassikring (5x20mm, 6.3A hvis jeg husker rett). Sitter rett over/under inntaket til strømkabelen.
    Nå ga dere meg et lite håp! Var å kjøpte sikring idag og byttet ut den som sto under inntaket til strømkabelen, men neida, like død:cry: Var i kontakt med HiFi klubben igår og ting ser allikevel ut til å løse seg, men vi snakker nok ikke om før neste helg.

Tror nok ikke det at den har ligget i eska siden i høst har noe med saken å gjøre, får vel "nytt" utstyr i butikk som både er 1 og kanskje 2 år gammelt når man tar det med hjem uten at det har tatt skade av den grunn.

Får bare bite i det sure eple og vente litt til...

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg fikk min DB1 i august 2010, døde den etter 3 månder.. Eneste tegn til liv var: Stanby lyset blinket rødt! Ble tvunget til å sende subben til danmark..
    Gikk ca en månde fra jeg sendte den, til jeg fikk den tilbake.. Det viste seg at den hadde vært på en liten runde til england også da
    Uannsett.. Det var forsterkeren som hadde tatt kvell i mitt tilfelle..
    Som jeg forstod det, var det et problem med forsterkerne til noen av di første utgavene av db1..
    Ble da også opplyst om at dette forsterker problemet ikke lenger var et problem hos de nyproduserte subben.. Så det er vel kanskje usannsynelig at det er samme problemet din sub lider av!?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da var DB1 tilbake fra service med ny strømforsyning og alt er bare fryd i stua Får en bare håpe at den holder lengre enn 4 dager denne gangen:wink:

Noen som vet hvordan en kan få IR styring på DB1, har ikke plass i rør til å få dratt opp remote kabel så hadde vært kjekt med IR styring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •