(Gratis) Import av FINE høyttalere fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(Gratis) Import av FINE høyttalere fra USA

Hei,

er i en unik situasjon, og kan importere høyttalere gratis (for meg :P) til Norge i forbindelse med jobb.

Jeg trenger noe som ikke er ruvende (stort), og har en viss WAF. (Wife acceptance factor)

Bruksområde er 70% musikk og 30% film. Receiver skal jeg kjøpe i Norge pga 220v vs 110v.

Så langt har jeg fått tips om:

1. KEF T205 5.1-Channel Home Theater Speaker System | Accessories4less
    2. R270HD10 | Radius HD | Monitor Audio
    3. Definitive Technology - Mythos XTR-50 samt XTR-40/50 som mid og Mythos XTR-20BP eller Gem bak.

og kanskje
    4. Absolute Tower Speaker | Floor Standing Speakers | Premium Audio Equipment som fronter (men jeg er redd disse er for store) samt en Absolute center og to NHT zero's bak.

Andre alternativer?

Hvem av disse passer best (ift pris), og hvorfor?
    TUSEN takk!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til noen av disse produktene, men jeg tror jeg ville gått for Monitor Audio. Dette er fordi det er et kjent merke (det er forsåvidt de andre også) og at de faktisk ser ut som høyttalere noe som får meg til å tro at de har større forutsetninger for å gi fra seg god lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt disse Kef høyttalerne, men jeg har hørt den del andre modeller, og er ganske imponert. Utrolig bra høyttalere, er litt sånn som Tannoy og Wharfedale - utrolig bra lyd og konge med kvalitet. Passer til det meste untatt harde fester. Jeg hadde prøvd KEF sitt. :-)

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg har ikke hørt disse Kef høyttalerne, men jeg har hørt den del andre modeller, og er ganske imponert. Utrolig bra høyttalere, er litt sånn som Tannoy og Wharfedale - utrolig bra lyd og konge med kvalitet. Passer til det meste untatt harde fester. Jeg hadde prøvd KEF sitt. :-)
    Jeg visste ikke at Wharfedale gikk under kategorien "bra lyd og konge kvalitet".. Det er jo ca. det samme som Behringer :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg visste ikke at Wharfedale gikk under kategorien "bra lyd og konge kvalitet".. Det er jo ca. det samme som Behringer :-)

De lager High-End også. :-) Eller kanskje det het Warftdale eller noe sånn...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende mulighet du har fått deg =)
    Angående høyttalerene fra def tech, så selges de på Lsound til 5300,-
    Med mindre du får de mye billigere, er det kanskje lurere å kjøpe derifra =)
    Definitive Technology Mythos XTR50 On-wall LCR - 2x3.5" + 4x3.5" PR - L-Sound AS

edit: ser at xtr50 koster $699 (~4100 NOK) på amazon, så det er kanskje litt å spare om du importerer selv
    Amazon.com: Definitive Technology Mythos XTR-50 On-Wall or Shelf-Mounting Ultra-Thin Loudspeaker (Black): Electronics

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva budsjettet ditt er men Mirage Omd-28 er et KNALL kjøp disse kostet 70,000 når det kom for salg i 2006 mener jeg det var.

Du får de fra USA til ca: 13000kr så KJEMPE deal.

Om bonusen kommer inn kjøper jeg disse til sommeren, men jeg havner nok på 20000 med frakt og skatt o.s.v.

Jeg har den mindre modellen selv og venninne til dama gir de ofte komplimenter da de mener de ser veldig fine ut.
    Det betyr vel at det er noe WAF der :P

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skulle ha hatt Definitive Technology settet så hadde jeg lett kjøpt det her når det ikke er store prisdifferansen. Her får man jo reklamasjonsrett og slikt i tillegg! Inkl. 30 dagers angrefrist.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •