hjelp til valg av sub.. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    Takk for svar ! Men en hfa 21 og en earthquick supernova 15 hadde vært rått? Men synes det blir litt dyrt men det holder massevis eller? Men patemannen du er jo så flink med sånn utregninger kan du sette opp hfa 21 mor earthquick og Svs 13,5? eller så kan dere andre komme med erfaringer eller kommentarer
    Gå for CV 21" og SVS ULTRA PC13 !!! problem solved!!! ingen over ingen ved siden!! (pris spiller da også inn ).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Er SVs så rå? Earthquicken går 100db i 15hz klarer SVs og slå d?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får du de tallene fra?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dB kommer an på hvor medgjørelig romet er

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob: Kjennetegnet ditt har blitt helt nytt nå. Ser du bruker punktum bak alle smiletegnene, og det begynner å bli litt irriterende, ikke at jeg er helt perfekt på rettskriving selv, men er litt kjedelig å lese alle disse puktumene bak alle smiletegnene du skriver.

Trådstarter : Gå for 21" hvis du vil ha en fabelaktiv filmsub! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, skal du bygge selv velger du jo selv hvordan kassen tunes, samt rommet spiller veldig stor rolle her. Så å sammenligne en "ferdig-sub" ala SV med en sub som man må bygge kasse til selv blir jo litt vel feil...

For å si det sånn, med EN 12" og ~100W forsterker innendørs på kinorommet mitt har jeg spilt følgende:
    12Hz - 109.3dB
    14Hz - 110.2dB
    18Hz - 109.8dB
    Med andre ord har jeg i følge tallene dine "slått" EQ suben alleredet ved 10W med 1x 12"...:-?

men en annen ting er at jeg også lurer bra på hvor du har fått disse tallene fra?
    100dB ved 15Hz? Javel, i hvilken kasse (tuningen på kassen har nesten alt å si her)? I hvilket rom (eller bil?)? på hvilken avstand? og med hvor mye effekt? Samt målt med hvilken sensor (bør være en relativt presis sensor, og ikke bare en tilfeldig ukalibrert mic)?

Virker jo som noen tall du bare har tatt rett ut fra luften (eller google)?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Earthquake'n er bra den... men ikke heng deg oppi tall agitt... da blir man bare mongo . Jeg har hatt earthquake 12" modellen (samme som du henviser til), var ikke veldig bra bass, men grei SPL da... men masete syns jeg..

Min nåværende Definitive Tech Referense Sub spiller mange hav bedre.. men fortsatt ikke noe for deg, du er ute etter mer råhet! og der er det CV HFA-21 kombinert med SVS PC13-Ultra som gir deg det du er ute etter .

Hør på oss nå.. slutt å grav og spørr noe mer . Just DO IT (tm Nike).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Erik-86
    For å si det sånn, med EN 12" og ~100W forsterker innendørs på kinorommet mitt har jeg spilt følgende:
    12Hz - 109.3dB
    14Hz - 110.2dB
    18Hz - 109.8dB
    Med andre ord har jeg i følge tallene dine "slått" EQ suben alleredet ved 10W med 1x 12"...:-?
    Det rommet ditt må være tidenes heftigste for dypbassrespons!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det rommet ditt må være tidenes heftigste for dypbassrespons!

Med 19mm Xmax oppnår du dette med 1stk 12". Vel og merke med 18db Hjelp fra rommet ved å sette subben i ett hjørne.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Earthquake'n er bra den... men ikke heng deg oppi tall agitt... da blir man bare mongo . Jeg har hatt earthquake 12" modellen (samme som du henviser til), var ikke veldig bra bass, men grei SPL da... men masete syns jeg..

Min nåværende Definitive Tech Referense Sub spiller mange hav bedre.. men fortsatt ikke noe for deg, du er ute etter mer råhet! og der er det CV HFA-21 kombinert med SVS PC13-Ultra som gir deg det du er ute etter .

Hør på oss nå.. slutt å grav og spørr noe mer . Just DO IT (tm Nike).

Har du lest hva jeg har skrevet til deg, skorob? Dette begynner å bli irriternede nå. Kjøp HFA'n hvis du er ute etter filmsub.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Har du lest hva jeg har skrevet til deg, skorob? Dette begynner å bli irriternede nå. Kjøp HFA'n hvis du er ute etter filmsub.
    Dersom du er seriøs når du mener at han bør legge om denne lille "dråpe i havet" vanen når han skriver så foreslår jeg heller at du finner noe annet å tenke på . . .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Dersom du er seriøs når du mener at han bør legge om denne lille "dråpe i havet" vanen når han skriver så foreslår jeg heller at du finner noe annet å tenke på . . .

d va no hællvettes bra sagt å dt jah. . . . . . . . . . . . .! ! ! !. Å no trøngj du no itj å prøv å tærr på dt her dah. . . . Utrule irriterans de her no, jah,, Foræsten hi du læst dt æ skreiv te dæ? HK-980 æ nokk deinj i deinj prisklassen som e bæst, å XTZ' sine legg langt ovar deinj prisklassen, + at HK-980 æ itj ein klasse-A fårstærskar! Utrule dårle sammenligneng ætti min mæning, jah.

Såm du sekkert synes, så æ dt nokk utrule jævli å lesa de her no, ættisom du itj e ifrå Trøndelag, rækne æ me.

Som du sikkert synes, så er det utrolig irriterende at folk skriver på sin egen dialekt, og har utrolig masse skrivefeil. Bl.a punktum bak alle smilefjesa.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d va no hællvettes bra sagt å dt jah. . . . . . . . . . . . .! ! ! !. Å no trøngj du no itj å prøv å tærr på dt her dah. . . . Utrule irriterans de her no, jah,, Foræsten hi du læst dt æ skreiv te dæ? HK-980 æ nokk deinj i deinj prisklassen som e bæst, å XTZ' sine legg langt ovar deinj prisklassen, + at HK-980 æ itj ein klasse-A fårstærskar! Utrule dårle sammenligneng ætti min mæning, jah.

Såm du sekkert synes, så æ dt nokk utrule jævli å lesa de her no, ættisom du itj e ifrå Trøndelag, rækne æ me.

Som du sikkert synes, så er det utrolig irriterende at folk skriver på sin egen dialekt, og har utrolig masse skrivefeil. Bl.a punktum bak alle smilefjesa.
    Skjerp de! De der bli for dumt ass... Dessuten, e de nok MEIR korrekt å skrive punktum eller komme etter et "smileyface", da et smileyface IKKE har samme betydning som punktum eller komma!

"Punktum (.) er et tegn som brukes for å markere slutten på et konstaterende utsagn. Tegnet brukes også for å markere forkortelser og har i tillegg mange forskjellige bruksområder som skilletegn. Sammen med kolon, spørsmålstegn og utropstegn utgjør punktum en gruppe av store skilletegn." -Wikipedia-

Ergo, punktum etter smileyface e IKKE feil, da et smileyface kan sees i sammenheng med resten av setningen.

Get your motthaf..... facts strait får du begynne å hakke på folk! .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/U]
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Skjerp de! De der bli for dumt ass... Dessuten, e de nok MEIR korrekt å skrive punktum eller komme etter et "smileyface", da et smileyface IKKE har samme betydning som punktum eller komma!

"Punktum (.) er et tegn som brukes for å markere slutten på et konstaterende utsagn. Tegnet brukes også for å markere forkortelser og har i tillegg mange forskjellige bruksområder som skilletegn. Sammen med kolon, spørsmålstegn og utropstegn utgjør punktum en gruppe av store skilletegn." -Wikipedia-

Ergo, punktum etter smileyface e IKKE feil, da et smileyface kan sees i sammenheng med resten av setningen.

Get your motthaf..... facts strait får du begynne å hakke på folk! .

Så du kaller meg Mammap*** også nå! Er det krig dere vi ha, så bare kom, jeg venter. Er litt rart at læreren min som faktisk er lærer sier noe annet. Dessuten er Wikipedia åpent for alle, hvor alle absolutt alle kan skrive, så dette kan faktisk være løgn også! The game is on, come on Bit***s, The Game Is On! Hvis alle skulle skrive på dialekt, sms-språk osv... på forumet, så hadde det vært ingen absolutt INGEN som hadde vært inne på forumet her. Dette har blitt et køddeforum det siste året, for å si det mildt! Utrolig hvor dumme folk kan bli! Nå sier jeg min mening, og de som er uenig, hold dere unna! Jeg hakker ikke på folk jeg, er garantert flere her som er enig med meg i at det er utrolig irriterende å se på dette. Jeg har respekt for de med dysleksi og sånt, men noen ganger går det an å styre seg! Men er det krig dere virkelig vil ha, så er det helt greit det! Og det som skal være i slutten av en settning, er punktum framfor smiletegnet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere ikke ta språkdebatten et annet sted.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/U]

Så du kaller meg Mammap*** også nå! Er det krig dere vi ha, så bare kom, jeg venter. Er litt rart at læreren min som faktisk er lærer sier noe annet. Dessuten er Wikipedia åpent for alle, hvor alle absolutt alle kan skrive, så dette kan faktisk være løgn også!
    Nei, ingen vil ha krig, vi bare sier ifra, akkurat nå er det DU som lager dårlig stemning her! Wiki er åpent for alle, men det skal også godkjennes, så liten sjanse for at det er feil det som står.

"Punktum er et stort skilletegn. Etter ei helsetning kan vi sette punktum for å markere at setninga er slutt."
    Ref. Punktum

[/U] The game is on, come on Bit***s, The Game Is On! Hvis alle skulle skrive på dialekt, sms-språk osv... på forumet, så hadde det vært ingen absolutt INGEN som hadde vært inne på forumet her. Dette har blitt et køddeforum det siste året, for å si det mildt! Utrolig hvor dumme folk kan bli! Nå sier jeg min mening, og de som er uenig, hold dere unna!
    Å hvorfor skal du få si din mening (les: kritisere andre), mens alle andre skal bare holde seg unne deg? Nå må du skjerpe deg, og oppføre deg som folk her inne! Ikke angripe, kritisere en person fordi han skriver punktum etter smileyface (noe som alt tyder på er RIKTIG, uavhengig av hva "læreren" din trur), for så å ska lage krig ut av det når noen svarer deg!? Skjerp deg, eller hold deg LANGT unna avforum! I rest my case

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kan dere ikke ta språkdebatten et annet sted.
    Beklager det der, ble bare så irritert over oppførselen til noen her
    Jeg er ferdig, back to topic

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Nei, ingen vil ha krig, vi bare sier ifra, akkurat nå er det DU som lager dårlig stemning her! Wiki er åpent for alle, men det skal også godkjennes, så liten sjanse for at det er feil det som står.

"Punktum er et stort skilletegn. Etter ei helsetning kan vi sette punktum for å markere at setninga er slutt."
    Ref. Punktum

Å hvorfor skal du få si din mening (les: kritisere andre), mens alle andre skal bare holde seg unne deg? Nå må du skjerpe deg, og oppføre deg som folk her inne! Ikke angripe, kritisere en person fordi han skriver punktum etter smileyface (noe som alt tyder på er RIKTIG, uavhengig av hva "læreren" din trur), for så å ska lage krig ut av det når noen svarer deg!? Skjerp deg, eller hold deg LANGT unna avforum! I rest my case

Nei, jeg blir her helt til nettsiden blir lagt ned, eller da jeg dør. Noe som kan bli en lagt stund til. Skjerpe meg?! Unnskyld meg, noen ganger er det lov å faktisk si i fra, sånn som jeg gjør. Hvis jeg irriterer deg så mye, så kan vel egentlig DU holde deg unna forumet. Det heter heldigvis ikke SØPPELforum. Det heter fortsatt AVforum. Så godt så enkelt! Ikke noe værre en det. Ferdeg med dette nå! Forumsleder har min fulle rett uansett til å slette kommentarene. Jeg står på mitt, og jeg sier fortsatt til trådstarter at han skal gå for HFA-21 hvis han vil ha en knallbra filmsub! Jeg kritiserer ikke andre, jeg spurte skorob tydelig å pent om han hadde lest hva jeg hadde skrevet til han, noe som han tydelig ikke hadde gjort, og da biter du å lager oppstyr å kaller meg "motherfucker" noe som jeg ikke er, jeg går ikke å har meg med min mor, såppas må nå du også skjønne! Jeg tror heller på læreren min, om hva som er sant, og ikke er sant.
    End of story!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Så hfa 21 funker enormt til musikk og film, og med en SVs så blir vel dette bra? Til film og musikk

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hfa 21 funker enormt til musikk og film, og med en SVs så blir vel dette bra? Til film og musikk
    SVS = 0-40hz
    HFA = 41-150hz

Både JL fantom og Den cube greien som dustin.no selger er gode, og får god kritikk, men de klarer ikke matche volumet til SVS + CV.

Grunnen til at jeg nevner de to, er pga de er spesialister på hvert sitt frekvensområde. I mitt hode er det bedre med to spesialister enn to generalister over hele frekvensområdet. Spesielt når du ønsker høy SPL, og noe som holder følge med XLS215.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •