hjelp til valg av sub.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation

CMFAudiophile - YouTube orion skal vist være bedre enn cv stroker men vil tru at gz blir bedre igjæn. men vil det låte bra med en bilsub hjemme? er det verdt d liksom eller skal jeg bare gå for en hfa 21".

jeg liker ikke pa subber, men hadde det vert best og biligst?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva liker du ikke med PA subber da?
    Hvorfor foretrekker du bilsubber over PA subber?

HFA 21 = CVA121
    Så du sitter jo faktisk å holder på å velge en PA sub, som du ikke liker, pga det heter PA. Eneste forskjellen på de to, er håndtakene. Og 90kg uten håndtak er en vits.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg simmet 2x Ground Zero mot 2x PD1550er. Rød = Ground Zero, Gul = PD1550.
    Kasse utvendig: 1200x650x650
    Tuning: 40hz

Den effektive metoden der man har 16A å bruke.
    2x PD1550 = ca 4000kr
    1x Behringer EP4000 = 2500kr Eller annen amp som er passelig

totalt = Minimum 6500 kr
    Db: 132db ved 2kW inn.

Den inefektive måten, der man må utvide stikket til 32A eller bruke flere amper på forskjellige kurser.
    - 2x Ground Zero 15" = 22 980 kr
    - 1-2 Crown Itech8000, Powersoft K10-30 eller Lab sine største forsterkere = Minimum 30000-40000
    - Eletriker for å utvide det elektriske anlegget i huset = ?
    Totalt = Min: 52980 kr + elektriker.
    DB: Får ut 128-131 db ved 8Kw.

Så håper du ser at regnestykkene blir ganske forskjellige.

Roomgain og byggematrealer er ikke tatt med, da det er likt i begge regnestykkene.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA konge sammenligning, gav et meget godt perspektiv på forskjellen mellom bilsub og hjemme/pa sub

Flott jobbet Ostemannen, du er flink på dette

Heter det programmet der igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ok, nå har jeg simmet 2x Ground Zero mot 2x PD1550er. Rød = Ground Zero, Gul = PD1550.
    Kasse utvendig: 1200x650x650
    Tuning: 40hz

Den effektive metoden der man har 16A å bruke.
    2x PD1550 = ca 4000kr
    1x Behringer EP4000 = 2500kr Eller annen amp som er passelig

totalt = Minimum 6500 kr
    Db: 132db ved 2kW inn.

Den inefektive måten, der man må utvide stikket til 32A eller bruke flere amper på forskjellige kurser.
    - 2x Ground Zero 15" = 22 980 kr
    - 1-2 Crown Itech8000, Powersoft K10-30 eller Lab sine største forsterkere = Minimum 30000-40000
    - Eletriker for å utvide det elektriske anlegget i huset = ?
    Totalt = Min: 52980 kr + elektriker.
    DB: Får ut 128-131 db ved 8Kw.

Så håper du ser at regnestykkene blir ganske forskjellige.

Roomgain og byggematrealer er ikke tatt med, da det er likt i begge regnestykkene.
    ok, jeg liker ikke pa for jeg synes de ikke ser bra ut med xls, har lyst på en sub som spiller like brutalt som hfa 21 og kanskje litt dypere ( til film titting )
    og kanskje til noen kroner billigere hadde vært greit med 135DB +

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli irriterende. Flere tråder om samme temaet er utrolig kjedelig å se. Da bør du heller ikke gå for HFA-21. Det er en ombygget PA-sub og ingen CV! går dypt, bare så det er sagt. Det gjør heller ikke PA-høyttalere. Du bør se etter SVS eller Earthquake hvis du vil ha dypbass, og da se helst etter 15" hvis du som du sier, har XLS-215.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Dette begynner å bli irriterende. Flere tråder om samme temaet er utrolig kjedelig å se. Da bør du heller ikke gå for HFA-21. Det er en ombygget PA-sub og ingen CV! går dypt, bare så det er sagt. Det gjør heller ikke PA-høyttalere. Du bør se etter SVS eller Earthquake hvis du vil ha dypbass, og da se helst etter 15" hvis du som du sier, har XLS-215.
    har 215 tro d eller ei, hadde vært gøy med en 21" pga den spiller brutalt det som er dumt at den ikke går dypt men den vil vel funke til film selv om den ikke går under 35 hz ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    har 215 tro d eller ei, hadde vært gøy med en 21" pga den spiller brutalt det som er dumt at den ikke går dypt men den vil vel funke til film selv om den ikke går under 35 hz ?

Jeg tror deg jeg. :-) Det er en morsom filmsub. Jeg hørte 3.stk sånne på Cerwin-eventen til HFK i Trondheim. Vi fikk utdelt ørepropper, og jeg trodde ikke jeg behøvde å bruke de, men jeg måtte bruke de under sterke tonene i filmen Tron Legacy. Det gikk sykt med bass, og det er en rå filmsub. Det som er artig med den, er at det høres ut som den går dypt, selv om den runder av ved 30hz. Men ikke like morro på musikk, da. Hvis du som du sier er ute etter stor SPL, så er nok dette den rette subben for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Jeg tror deg jeg. :-) Det er en morsom filmsub. Jeg hørte 3.stk sånne på Cerwin-eventen til HFK i Trondheim. Vi fikk utdelt ørepropper, og jeg trodde ikke jeg behøvde å bruke de, men jeg måtte bruke de under sterke tonene i filmen Tron Legacy. Det gikk sykt med bass, og det er en rå filmsub. Det som er artig med den, er at det høres ut som den går dypt, selv om den runder av ved 30hz. Men ikke like morro på musikk, da. Hvis du som du sier er ute etter stor SPL, så er nok dette den rette subben for deg.
    Takk var og hørte på d dagen etter tok meg en tur til byen og de hadde ikke satt inn subene så fikk hørt de jeg å ! spottene falt ned men fikk ikke hørt den på film da :/ da går jeg for hfa 21 men blir det stor lyd forskjell om jeg kjøper 2x21 stroker? bare lurer jeg skjønner at det blir mere luft i bevegelse men er det verdt d liksom 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk var og hørte på d dagen etter tok meg en tur til byen og de hadde ikke satt inn subene så fikk hørt de jeg å ! spottene falt ned men fikk ikke hørt den på film da :/ da går jeg for hfa 21 men blir det stor lyd forskjell om jeg kjøper 2x21 stroker? bare lurer jeg skjønner at det blir mere luft i bevegelse men er det verdt d liksom 8)

Det er jo egentlig en Stroker. Bare uten den legenariske gule støvhetta og nåla som stod opp. :-) Jeg har lagt ut video på youtube : Cerwin-Vega! XLS-215 and 3 HFA-21"!!! - YouTube

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan

HAr 2... sku jeg hatt "musikk" bass.. så hadde jeg klart gått for noe anna . f.eks HFA-21 . Men du verden... PC13-ultra har egenskaper og kvaliteter på andre områder som de fleste må se langt etter gitt .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo egentlig en Stroker. Bare uten den legenariske røde støvhetta og nåla som stod opp. :-) Jeg har lagt ut video på youtube : Cerwin-Vega! XLS-215 and 3 HFA-21"!!! - YouTube
    haha så den for 15 min siden jeg likte ikke at de teipa høytallerne sånn.... tenkte hele tia nå faller de :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, jeg liker ikke pa for jeg synes de ikke ser bra ut med xls, har lyst på en sub som spiller like brutalt som hfa 21 og kanskje litt dypere ( til film titting )
    og kanskje til noen kroner billigere hadde vært greit med 135DB +
    kjør på med HFA-21.. også sparer du til en SVS PB12-NSD .. som du bruker ved filmtitting senere .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha så den for 15 min siden jeg likte ikke at de teipa høytallerne sånn.... tenkte hele tia nå faller de :P

Hehe, jeg også reagerte på det. Foresten, Billebro må dere bare holde dere unna! Dere blir lurt!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men du verden... PC13-ultra har egenskaper og kvaliteter på andre områder som de fleste må se langt etter gitt .
    Wørd

Men slenger på en liten tanke... 4 - 6 mindre suber stacket

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo takk for svar ! har tenkt på å kjøpe en hfa 21 nå men er det verdt og kjøpe 2 ? jeg vet at det blir mere 'luft i bevegelse' men er dt stor forskjell på 1 og 2 hfa 21?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo takk for svar ! har tenkt på å kjøpe en hfa 21 nå men er det verdt og kjøpe 2 ? jeg vet at det blir mere 'luft i bevegelse' men er dt stor forskjell på 1 og 2 hfa 21?
    Kjøp deg en SVS ultra og en HFA 21, det beste av to verdner 8) . Også kalibrerer/plasserer du de skikkelig. Lek med deling rundt 40-50hz mellom svs og CV. Og kjør HFA opp mot 150hz.

Enjoy!

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kjøp deg en SVS ultra og en HFA 21, det beste av to verdner 8) . Også kalibrerer/plasserer du de skikkelig. Lek med deling rundt 40-50hz mellom svs og CV. Og kjør HFA opp mot 150hz.

Enjoy!

Håhå... FAKTISK har jeg tenkt litt på HFA subbene til CV selv... for å få mer mellombasstrøkk . Men.. har greid å skuffe den fristelsen til side, siden Mentor 8 allerede gjør den jobben overbevisende .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynn med 1... tror nok den fyller rommet ditt bra nok .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for svar ! Men en hfa 21 og en earthquick supernova 15 hadde vært rått? Men synes det blir litt dyrt men det holder massevis eller? Men patemannen du er jo så flink med sånn utregninger kan du sette opp hfa 21 mor earthquick og Svs 13,5? eller så kan dere andre komme med erfaringer eller kommentarer

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •