B&W DB1x2-Antimode Dual Core?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DB1x2-Antimode Dual Core?

Mycket nöjd med mitt oppsett nu. Spiller riktigt kult,eller snarare grisebra!
    Gjort en vanlig Audyssey. Fick -12 Db på subbarna. Ökade med -6 Db.
    Ville bara höra om man har ngt att hente med ytterligare kalibrering med Antimodes. Och kan man använda Dual core på två subbar?
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fete subber. Mitt tips er defintivt å kontakte f.eks Flageborg eller Ganilsen på forumet og få en grundig kalibrering med skikkelig måleutstyr. Flageborg var hos meg og det er utrolig hva han kan og finner ut. Ved f.eks å flytte sweetspot 50 cm lenger frem gav det opptil 13 db mer i bassen på div frekvenser. Ved å åpne døra på gløtt inntil kjøkkenet tjener jeg 4 db til i bassen.
    Han finner også din perfekte sweetspot. Garantert, din billigste oppgradering ever.

Jeg øker 6 db på hver sub etter det Audyssey setter. Bruker også Dynamic EQ til film. Den funksjonen er heeeelt rå når man stiller det inn skikkelig.
    At du har -12 på hver sub synes jeg virker litt lavt. Du har ingenting å gå på når det er for mye bass, tenker spesielt på musikk da.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    antimode er absolutt en bra investering, spesielt for folk som ikke har mulighet til å flytte rundt på subbene da den EQer ut problemområder samt retter opp i eventuelt phaseproblemer mellom subbene. Men du trenger vel ikke dual core for 2 subber, den er vel beregnet på et helt oppsett? Du klarer deg langt med enten S eller C utgaven, koster betydelig mindre

PS! Ville også tatt en måling først. Ser du at det er mye som kan rettes opp i så kan du kjøre på, føler du at det er helt perfekt nå så kan det hende det er bedre spare pengene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •