Høytallere: nye bass elementer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer captain Knife sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytallere: nye bass elementer ?

Hei ! Jeg har Proson stadium 10 (Proson - Proson Stadium 10)
    Og lurte på om noen bass elementer som er bedre enn dem som er på ^^ og noen mellomtoner, og behøver jeg nytt delefilter da ? eller holder det jeg har ?
    For jeg syns de elementene som er på ikke er noe fine, og hvis jeg da kan bytte dem og få noe bedre så hadde det vært deilig ! Forsterkeren jeg bruker er Nad c372 også, takker for all hjelp ! ^^ (er litt nybegynner på det her)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av captain Knife
    Hei ! Jeg har Proson stadium 10 (Proson - Proson Stadium 10)
    Og lurte på om noen bass elementer som er bedre enn dem som er på ^^ og noen mellomtoner, og behøver jeg nytt delefilter da ? eller holder det jeg har ?
    For jeg syns de elementene som er på ikke er noe fine, og hvis jeg da kan bytte dem og få noe bedre så hadde det vært deilig ! Forsterkeren jeg bruker er Nad c372 også, takker for all hjelp ! ^^ (er litt nybegynner på det her)
    Du må ganske sikkert ha nytt delefilter med nye basser og da begynner det å koste så mye ( ikke så dyre de du har) at du heller kan kjøpe nye høyttalere med FINE elementer,he he. eller du kan sette på fronttrekket så du ikke ser de...HO HO....

Newcomer captain Knife sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten akuratt kjøpt dem, og tenkte da på og oppgradere sånn lit og lit, jeg kjøpte høytallerne brukt for 1400kr, men veit du om noen bra dele filtere, bass elementer og melomtoner ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke bare skifte elementer og da håpe at lyden blir bedre, i de aller fleste tilfælde er det med delefilter og elementer noe for sakkyndige, det er uhyre vanskeligt å få til også uten måleutstyr og masse eksperimentering. Desuten skal bass elementer passe til den kasse og refleksport der er i høyttalerne så der er stor sjangse for du ender opp med dårligere lyd enn du hadde før du begynte, og du taper penge da også. Bruktverdien på "modifiserte" høyttalere blir også nesten null.....
    Om du vil ha bedre høyttalere burde du selge de du har og kjøpe noen andre....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •