Dali Zensor 1 eller Yamaha NS-333?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Zensor 1 eller Yamaha NS-333?

Skal bytte ut plastikk-fantastikk Logitech høytalere på pc'n og lurer på hvilke fronthøytalere jeg skal gå for. Kan jo ikke være så alt for store da de skal stå på hver sin side av skjermen. De to nevnte høytalere er sånn passe store og passe pris. Skal kobles til en Yamaha RX-V371. Sub vil komme til senere, så bass er ikke superprioritert. God diskant/mellomtone er. Bakhøytalere kommer også senere.
    Bruken er mest spill, litt filmsnutter på youtube, videoredigering og noe musikk selvsagt (pop/rock).

Noen som har innspill?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg tør foreslå..
    Dali Zensor 1 | Lyd & Bilde
    men jeg prøvde dem opp mot en Denon Mentor senter..Bloggen min - www.tjameg.com ikke helt red ferdig. Diskant/mellomtone spes er god, spesielt overraskende mye bass i dem.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du sier de er noe tungdrevne. Skal som sagt koble disse til en RX-V371 med stusselige 100 watt. De skal derimot stå i et rom på 6 kvm og 80 cm fra ørene mine. Så det skulle vel gå greit åkke som?

Ellers så har jeg kommet over System Audio Saxo 1 som de selger på Soundgarden her i Trondheim. Disse får også mye skryt i Lyd & Bilde (har vel egentlig fått det inntrykket av at ALLE høyttalere for masse skryt der :P).

Så bare la anbefalingene/erfaringene strømme på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor 1:
    DALI Zensor 1 review from the experts at whathifi.com

Jeg har ikke prøvd dem, men jeg bruker Dali Concept 1 til PCen. Driver dem med 2x50 watt cambridge a300 forsterker. Har brukt det siden 2005 eller 2006. Det funker bra når jeg sitter foran dataen og hører på musikk, ser på videosnutter eller spiller, men om jeg skal fylle rommet med musikk så blir det kjipt. Hadde før et rom på 10 kvm, da gikk det helt greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Dali Zensor 1. Har disse selv i min hjemmekino. God i diskant/mellomtone og har overraskende god bass

Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Hadde bestemt meg for å gå for et par B&W DM686, men etter å ha lest litt mer rundt, så ser det ut som om de rett og slett blir for tungdrevne for min forsterker. De er visst heller ikke like allround som jeg skulle ønske.
    Ser derfor ut til at jeg prøver Zensor 1. Er nok akkurat det jeg er på utkikk etter både av det jeg leser her og på mange andre forum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •