Tips til høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til høyttalere

Jeg har idag Audiopro Avantek 5 oppsett til min hjemmkino. Synes det er lite trøkk i dem (har også Audiopro aktiv sub) når jeg spiller div konsert dvder av typen Pink Floyd, Roger Waters osv og på filmlyd og jeg får forvrengning i ene høyttaleren også. (feil på høyttaler da flere forskjellige forsterkere er prøvd) Forsterkeren er en Yamaha Aventage 1010.

Noen tips til høyttalere med trøkk, i samme størrelse (må ikke bli større pga WAF faktor) og pris ca max 20 000 for et par.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitive Technology Mythos ST Gulvhøyttaler - 2x5.25"+6"x10" bass + PR - L-Sound AS
    overstiger maxpris, men her får du trøkk så de holder. + har aldri hørt lignende fylde i gitaren før kan jo være heldig å finne di brukte, men lite sansynligt

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjekp
    Jeg har idag Audiopro Avantek 5 oppsett til min hjemmkino. Synes det er lite trøkk i dem (har også Audiopro aktiv sub) når jeg spiller div konsert dvder av typen Pink Floyd, Roger Waters osv og på filmlyd og jeg får forvrengning i ene høyttaleren også. (feil på høyttaler da flere forskjellige forsterkere er prøvd) Forsterkeren er en Yamaha Aventage 1010.

Noen tips til høyttalere med trøkk, i samme størrelse (må ikke bli større pga WAF faktor) og pris ca max 20 000 for et par.
    her har du øytalere med trykk i System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler - Sort høyglans , og her JBL Studio 590 gulvstÃ¥ende høyttaler - Sort og disse Definitive Technology BP7002 Gulvhøyttaler - 300W 12" + 2x12" PR - L-Sound AS eller B&W CM9 Høyttalere | Hi-Fi Klubben eller CERWIN-VEGA XLS-215 Høyttalere | Hi-Fi Klubben alle disse som jeg har lagt inn hos deg , krever at du har ein effekt forsterker for og få opptimalt strøm forsyning til høytalerene...høytalerene jeg har ville valgt her er audio sa mantra 60 , bw sine og techonology bp7002...ja og ikke minst jbl studio sine 590...

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du vil ha noe som får en fantastisk lyd ut av prøv martin logan eller vienna acoustics. Vienna har veldig bra bass! ser ikke ut som det i den lille HT-en men prøvehør den. Viss du skal ha en rocka HT prøv Klipsch eller JBL. De er horndiskant HT-er med god kvalitet. Klipsch trenger ikke særlig kraftig forsterker pga følsomheten. Du kan finne Klipsch rf 83 til 20 000kr og under på bruktmarkede hele tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-83 får du ny for under 20 laken. Bruktpris pleier liggja på 10 000 - 12 000 kr...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    RF-83 får du ny for under 20 laken. Bruktpris pleier liggja på 10 000 - 12 000 kr...
    kommer helt an på butikk, disse er utgåtte modeller. bare noen få butikker igjen.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    kommer helt an på butikk, disse er utgåtte modeller. bare noen få butikker igjen.
    Du får dem ny under 20K, og brukt 10-12K.

Du anbefaler RF-83, og basert på den bakgrunn at den ikke trenger stor forsterker... Der tar du HEILT feil!
    Kan såklart drive de greit med relativt "liten" forsterker, men de skal absolutt noe strømsterke saker til for å dra nytte av de som ligger i høyttaleren. Den er kresen på forsterker, og krever en del for og spille stort og engasjerende
    Har du ikke de, så er det like greit og gå ned til RF-82/62... Betraktelig mer lettdrevne

Men absolutt en høyttaler som kan anbefales, spes med god elektronikk

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, slik jeg tolket innlegget, er det vel surround han er ute etter

XTZ 99.36 MKII XL Surroundsystem 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Her er en fantastisk pakke til 20K :-D
    Trykk, spilleglede og MYE fantastisk lyd til pengene:-D

Om jeg ikke tar feil, har vel receiver pre-out, så en kan tenke tanken på en grei liten effektforsterker etterhvert, for da begynner dette settet virkelig og bli morsomt

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Men, slik jeg tolket innlegget, er det vel surround han er ute etter

XTZ 99.36 MKII XL Surroundsystem 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Her er en fantastisk pakke til 20K :-D
    Trykk, spilleglede og MYE fantastisk lyd til pengene:-D

Om jeg ikke tar feil, har vel receiver pre-out, så en kan tenke tanken på en grei liten effektforsterker etterhvert, for da begynner dette settet virkelig og bli morsomt
    Jeg ville heller lagt penga i stereo HT-er enn surround. Det aller meste hørest bedre ut i stereo. Imo

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller lagt penga i stereo HT-er enn surround. Det aller meste hørest bedre ut i stereo. Imo
    Den tiden med mye aktiv lytting til musikk er forbi foreløpig så det er ca 20% konsert opptak og 80% film kvelder som er prioriteringen på dette oppsetet mao surround og trøkk. Hvis den aktive lyttingen til musikken i fred og ro blir tema for meg igjen vil jeg ha et eget anlegg i en dedikert del av huset til det hvor WAF faktoren ikke spiller noen rolle.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmkvell med blu-ray høres ikke bedre ut i stereo:-p å da får du ikke engang utnyttet HD-lyden. Men når det kommer til musikk, er jeg enig, og bør nesten utelukkende lyttes til i stereo:-D

Men, 80% film sier han, så da er jo surround utvilsomt the way 2 go:-D

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høytalere

på yamaha rx-a er saken enkel egentlig , sa mantra 60 , jbl studio 590 , klipsch rf 62 mkII trøkker jævlig bra , disse fra yamaha har jeg også ville tatt ein titt på , vunnet ein del tester legger ved link MPX.no - Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    på yamaha rx-a er saken enkel egentlig , sa mantra 60 , jbl studio 590 , klipsch rf 62 mkII trøkker jævlig bra , disse fra yamaha har jeg også ville tatt ein titt på , vunnet ein del tester legger ved link MPX.no - Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler
    Takk for mye tips, ser etter flere av disse høyttalerene på nett og vurderer også Yamaha Soavo 1P dels fordi waf faktoren er høy på disse i tillegg. Ser at jeg sparer 7000 ca på å ta en tur til Sverige. Skremmende prisforskjeller.

Ellers er jeg helt enig i at når jeg hører på musikk (dvs hørte mye) så er stereo det beste.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    her har du øytalere med trykk i System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler - Sort høyglans , og her JBL Studio 590 gulvstÃ¥ende høyttaler - Sort og disse Definitive Technology BP7002 Gulvhøyttaler - 300W 12" + 2x12" PR - L-Sound AS eller B&W CM9 Høyttalere | Hi-Fi Klubben eller CERWIN-VEGA XLS-215 Høyttalere | Hi-Fi Klubben alle disse som jeg har lagt inn hos deg , krever at du har ein effekt forsterker for og få opptimalt strøm forsyning til høytalerene...høytalerene jeg har ville valgt her er audio sa mantra 60 , bw sine og techonology bp7002...ja og ikke minst jbl studio sine 590...
    Første gangen i mitt liv jeg har sett anbefaling av både Cervin Vega og B&W Cm9 i samme "åndedrag" !

Finnes det større motstykker i høyttaler sammenheng?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids få deg Eltax surroundsystem haha

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da kan du iallefall fint overse forslag som B&W CM9, CV XLS-215, Klipsch og JBL studio 590. Alle disse er grisesvære sammenliknet med den slanke og pene Avantek 5.

SA Mantra 60 og Definitive Technology BP7002 er relevante. Begge har hhv store griller, som det etter min mening ikke er mye WAF i, men de har iallefall riktig størrelse. Jeg vil også slenge inn Audiovector Ki3 Signature og Elac FS207 som kandidater. Audiovector er den mest musikalske og allsidige av de to, og kan plasseres ganske nært bakvegg sammenlignet med de fleste andre. Begge er slanke og fine med mye godlyd i seg. Audiovector og Definitive Techn. er de som er mest lettdrevne. Audiovector har fin senter og bakht i samme serie. Skal være plass til en senter ca innafor budsjettet.

Kampanje på forgjengeren til Ki3 i Cherry her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids få deg Eltax surroundsystem haha
    Gode forslag mottas med takk, dette forslaget + at du personelig heller ville lagt penga i stereo osv er meg fullstendig likegyldig....8)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode forslag mottas med takk, dette forslaget + at du personelig heller ville lagt penga i stereo osv er meg fullstendig likegyldig....8)
    dette var bare tull du vet d? men jeg visste ikke at du såg mest film da så...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at klipsch rf 7 mk 2 selges for 25k i disse dager

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette var bare tull du vet d? men jeg visste ikke at du såg mest film da så...
    forsto det men jeg måtte bare :grin: .

For ordens skyld så er jeg enig med deg når det gjelder å spille musikk. Stereo er best

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •