Tips til høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kef R500 har trøkk nok i massevis! Har de selv som fronter i en hjemmekino, og de bare fortsetter å imponere! Det er helt utrolig hvor mye bass som kommer ut av kun to 5,25 tommere. De har også skyhøy waf!
    Dette er høyttalere med skikkelige high-end kvaliteter!

De koster 18 000kr på Oslo Hifi Center: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Kef R 500

Ligger også et par ute på avtorget nå: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=88526&cat=all

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt usikker her... Er du ute etter KUN nye fronter i 20K området, eller et komplett 5.0/5.1 ht-system?

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fyr her som selger Vienna Acoustics Mozart grand pluss senter-HT til under 20k.

Den er ihvertfall tilnærmet lik størrelse. Jeg har aldri hørt den selv, den skal visstnok trøkke fra seg.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=88255&cat=all

Vienna Acoustics Mozart Grand SE | Lyd & Bilde

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Første gangen i mitt liv jeg har sett anbefaling av både Cervin Vega og B&W Cm9 i samme "åndedrag" !

Finnes det større motstykker i høyttaler sammenheng?
    ja hva så , er ein liten grinete mann du...veit ikke hvor mange gang du har kritisert , det jeg har skrevet til folk...kansje jeg skal begynne og følge inleggene dine og mot si alt du skriver...

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    En fyr her som selger Vienna Acoustics Mozart grand pluss senter-HT til under 20k.

Den er ihvertfall tilnærmet lik størrelse. Jeg har aldri hørt den selv, den skal visstnok trøkke fra seg.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=88255&cat=all

Vienna Acoustics Mozart Grand SE | Lyd & Bilde
    Frontene er det utrolig hvor god lyd man får fra! Jeg skulle kjøpe Beethoven grand concert men så ble jeg uening om pris med selger. det litt morsomt hvor mye bass det er i di små elementene

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke han mente så ondt Tceteams.
    Iallefall var ordleggingen hans moderat og grei.
    vil si meg enig: mange vil heve øyenbrynene hvis CV ble nevnt i samme åndedrag som B&W. Masse lyd ja, men helt i den andre skalaen.
    Heller har de ikke mye WAF, så tror madammen hans hadde rotert vilt i lufta om hun hadde sett noe sånt i stua.
    Jeg er også i tvil om Vienna. Ja, jeg har en masse erfaring med de og da spesielt Mozart. Noen utrolige musikkformidlere, men er redd de kan få det tøft der. De er og blir for snille på rock.
    Tror man må finne noen som behandler WAF/dynamikkspekteret, og vil tro at B&W (selv om jeg ser det KAN en litt "tam" match med Yamaha), SA Mantra i (), Definitive Mythos (aktiv bass er ett stooooooort pluss), og ikke minst Klipsch (som deriblandt bruker Yamaha i sin produktutvikling) kan være noe.
    Uansett: lykke til!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror ikke han mente så ondt Tceteams.
    Iallefall var ordleggingen hans moderat og grei.
    vil si meg enig: mange vil heve øyenbrynene hvis CV ble nevnt i samme åndedrag som B&W. Masse lyd ja, men helt i den andre skalaen.
    Heller har de ikke mye WAF, så tror madammen hans hadde rotert vilt i lufta om hun hadde sett noe sånt i stua.
    Jeg er også i tvil om Vienna. Ja, jeg har en masse erfaring med de og da spesielt Mozart. Noen utrolige musikkformidlere, men er redd de kan få det tøft der. De er og blir for snille på rock.
    Tror man må finne noen som behandler WAF/dynamikkspekteret, og vil tro at B&W (selv om jeg ser det KAN en litt "tam" match med Yamaha), SA Mantra i (), Definitive Mythos (aktiv bass er ett stooooooort pluss), og ikke minst Klipsch (som deriblandt bruker Yamaha i sin produktutvikling) kan være noe.
    Uansett: lykke til!
    nei men dette er ikke skjedd bare ein gang...synes det blir kritisering...men jeg skal ikke lage noe bråk ut av det...jeg skrev bare opp høytalere som trådstarter kunne velge , i mellom . så da ble det litt blanding av høytalere... ps nei jeg skulle ha sjekket litt meir om waf...men man lærer av feil...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    nei men dette er ikke skjedd bare ein gang...synes det blir kritisering...men jeg skal ikke lage noe bråk ut av det...jeg skrev bare opp høytalere som trådstarter kunne velge , i mellom . så da ble det litt blanding av høytalere... ps nei jeg skulle ha sjekket litt meir om waf...men man lærer av feil...
    Det er i grunn riktig oppfattet - det ER kritisering !
    Og jeg synes du burde ta til deg kritikken!

Du er jo "overalt" her inne,og anbefaler i "hytt og pine" alt mulig av utstyr!

Du kan umulig ha egne erfaringer med alt du anbefaler til folk!

Det er jo i grunn ikke noe problem for oss som har vert her en stund,og som har fulgt med på alt du kommer med , men det er ikke så lett å vite for en nykommer!
    Og jeg er langt fra den eneste som reagerer på dine innlegg!

Det virker som om det eneste målet å få mest mulig innlegg ??

Du må gjerne følge mine innlegg,og kritisere det jeg skriver , som du nevner!

Forskjellen er at jeg ikke uttaler meg bastant om ting jeg ikke har erfaring med,men det tar ikke ikke du fem øre for å gjøre!

Så hvis du har ønsker om å bli tatt seriøst her inne,så tror jeg du bør moderere deg en smule!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo i grunn ikke noe problem for oss som har vert her en stund,og som har fulgt med på alt du kommer med , men det er ikke så lett å vite for en nykommer!

Forskjellen er at jeg ikke uttaler meg bastant om ting jeg ikke har erfaring med,men det tar ikke ikke du fem øre for å gjøre!

Så hvis du har ønsker om å bli tatt seriøst her inne,så tror jeg du bør moderere deg en smule!
    +1

Må si meg enig her!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er det mulig man , nei det er faktisk ikke om og gjøre og få mest mulig innlegg...og jeg har ein del erfaring vist det var det du lurte på ja...og hvem andre er det som har reagert på mine innlegg???men hvet du hva jeg gidder ikke og diskutere og synke så lavt...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    +1

Må si meg enig her!
    Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha denne oppfatningen!

Beklager til trådstarter for avsporingen !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si meg litt enig med Torolan her, men gjelder ikke bare tceteams, er et par andre som virker som de har enormt behov for og poste i alle himmelretninger, og lage nye temaer i hytt og pine.

Men, la meg påpeke, det er IKKE for å hverken jage eller henge ut noen!
    Men vi vil ikke villede noen som trenger hjelp

Men bruk siden for personlig faglig utvikling, dyrking av HiFi-hobbyen og hjelpe/få hjelp, gjerne kombinert med humor og ellers holde en høflig tone ovenfor hverandre :wink:

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha denne oppfatningen!

Beklager til trådstarter for avsporingen !
    må trå varsomt nå torolan

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Nå ble jeg litt usikker her... Er du ute etter KUN nye fronter i 20K området, eller et komplett 5.0/5.1 ht-system?
    Det er kun fronter jeg er ute etter i første omgang. Fruens krav er sort pianolakk...

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjekp
    Det er kun fronter jeg er ute etter i første omgang. Fruens krav er sort pianolakk...
    Da burde du virkelig ta en titt på Kef R500!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Da burde du virkelig ta en titt på Kef R500!
    +1

Og kanskje Canton? Eller finne noe Sonus Faber på brukten? Selger Sonus Faber Cremona Litt over prisklasse, men MEGET vakre høyttalere

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mine erfaringer har ikke alltid Kef så veldig mye punch, men kanskje r500 har det? Lykke til med kjøpet, og håper du blir fornøyd, enig med deg Duce; ingen uthenging ; )

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Etter mine erfaringer har ikke alltid Kef så veldig mye punch, men kanskje r500 har det? Lykke til med kjøpet, og håper du blir fornøyd, enig med deg Duce; ingen uthenging ; )
    Jeg er helt enig i at Kef ikke alltid har hatt de høytalerne med mest punch på markedet, men den nye R-serien til Kef har fått en enorm oppgradering fra tidligere modeller(XQ-serien osv.), og de mangler ikke punch i det hele tatt!
    R-serien er veldig nære Reference serien til Kef, til en brøkdel av prisen, noe som sier sitt...

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl ls80

Bestillte et par jbl ls80 nå fra Soundgarden. Tilbudspris straks under 11000. (Ser en selger brukte for 14 000 og linker til Soundgarden som da selger dem billigere..... lønner seg å følge litt med)

For denne billige prisen er det greit å prøve dem. Regner med de gir brukbart med trøkk på mine konsert og film dvder.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjekp
    Bestillte et par jbl ls80 nå fra Soundgarden. Tilbudspris straks under 11000. (Ser en selger brukte for 14 000 og linker til Soundgarden som da selger dem billigere..... lønner seg å følge litt med)

For denne billige prisen er det greit å prøve dem. Regner med de gir brukbart med trøkk på mine konsert og film dvder.

Godt at du gikk for JBL. Jeg har selv Studio 180 og er veldig fornøyd med hvordan disse takler live-konserter. :-) Gratulerer.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •