XTZ 99 W12.16 VS Dali Sub E12F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W12.16 VS Dali Sub E12F

God ettermiddag,AVforum.

Beslutningen er tatt, men tips til noe annet hadde vært flott!

Hvem av disse er best på musikk og film? Den MÅ klare seg i dype toner.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    God ettermiddag,AVforum.

xtz 12.16 subwoofer har jeg selv 2 stk av , jeg har vert selv og hørt 2 Dali Sub E12F , og di kunne ikke måle seg med xtz dybde eller trykk langt i fraher er saken enkel xtz 12.16 subwoofer helst 2 er best , for best mulig spredning men har jeg vert deg ville jeg gått for denne eller 2 XTZ 99 W12.18 ICE Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt SVS tube;-)

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Evt SVS tube;-)
    jepp må ikke glemme den eller svs pb 12 nsd dsp , foretrekker den i forhold til rør suben til lsound...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal skjekke ut SVS og XTZ. Blir vel en XTZ tror jeg, da jeg kjenner et par som har den jeg linker til, 12"'eren.

Newcomer oyvindstamnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God ettermiddag,AVforum.

Jeg har selv hørt begge subene, og ja det er forskjell på de. Det er mange faktorer som har innvirkning på om en sub er god eller ikke. At den spiller dypt er nødvendigvis ikke ensbetydende med at den er bra. Ut fra det jeg har blitt fortalt er det vanskelig å få en sub som spiller like godt til musikk som til film i prisklassen 3-5000,-. Kanskje jeg tar feil? Dersom du liker masse trykk og høy partyfaktor, velger du Xtz, ellers ville jeg gått for Dali. Smak og behag, men det viktigste er at du blir fornøyd:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=oyvindstamnes]Jeg har selv hørt begge subene, og ja det er forskjell på de. Det er mange faktorer som har innvirkning på om en sub er god eller ikke. At den spiller dypt er nødvendigvis ikke ensbetydende med at den er bra. Ut fra det jeg har blitt fortalt er det vanskelig å få en sub som spiller like godt til musikk som til film i prisklassen 3-5000,-. Kanskje jeg tar feil? Dersom du liker masse trykk og høy partyfaktor, velger du Xtz, ellers ville jeg gått for Dali. Smak og behag, men det viktigste er at du blir fornøyd:-)[/QUOTE

Jeg jobber på Hifi-Klubben hver tirsdag, så jeg har tilgang til Dali-subben sånn at jeg får hørt den. Jeg har kun hørt den på musikk, og syntes det fungerte utrolig bra. Men om det blir den beste komboen til JBL'ene mine, vet jeg ikke.
    Hadde egentlig tenkt og kjøpe en 10" fra JBL, men har satt fra meg den tanken. Hva med B&W? Blir kanskje litt dyrt, men...

Det har ikke noe å si om at den har den beste kvaliteten, bare den spiller bra og klarer og henge med i de dypeste tonene så er jeg fornøyd. :-)

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ntd12tannoy]
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindstamnes
    Jeg har selv hørt begge subene, og ja det er forskjell på de. Det er mange faktorer som har innvirkning på om en sub er god eller ikke. At den spiller dypt er nødvendigvis ikke ensbetydende med at den er bra. Ut fra det jeg har blitt fortalt er det vanskelig å få en sub som spiller like godt til musikk som til film i prisklassen 3-5000,-. Kanskje jeg tar feil? Dersom du liker masse trykk og høy partyfaktor, velger du Xtz, ellers ville jeg gått for Dali. Smak og behag, men det viktigste er at du blir fornøyd:-)[/QUOTE

Jeg jobber på Hifi-Klubben hver tirsdag, så jeg har tilgang til Dali-subben sånn at jeg får hørt den. Jeg har kun hørt den på musikk, og syntes det fungerte utrolig bra. Men om det blir den beste komboen til JBL'ene mine, vet jeg ikke.
    Hadde egentlig tenkt og kjøpe en 10" fra JBL, men har satt fra meg den tanken. Hva med B&W? Blir kanskje litt dyrt, men...

Det har ikke noe å si om at den har den beste kvaliteten, bare den spiller bra og klarer og henge med i de dypeste tonene så er jeg fornøyd. :-)
    vist du jobber på hifi klubben , får du jo rabatter... da hvet jeg hvilken subwoofer jeg ville ha kjøpt DALI IKON SUB MK2 Subwoofer | Hi-Fi Klubben , denne spiller sinnsykt bra...på hifi klubben i bergen fikk jeg høre dem kjøre 4 samtidlig 2 i front og 2 bak , det er ein opplevelse jeg aldri glemmer...

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tceteams hjemmekino]
    vist du jobber på hifi klubben , får du jo rabatter... da hvet jeg hvilken subwoofer jeg ville ha kjøpt DALI IKON SUB MK2 Subwoofer | Hi-Fi Klubben , denne spiller sinnsykt bra...på hifi klubben i bergen fikk jeg høre dem kjøre 4 samtidlig 2 i front og 2 bak , det er ein opplevelse jeg aldri glemmer...
    Dali Ikon MK2 fungerer meget godt til film og musikk. En veldig underholdende sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg får ikke allverdens til rabatt, et par hundrelapper liksom. Men bedre enn ingenting. Spiller denne subben like bra til musikk?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ntd12tannoy]
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino

Jeg får ikke allverdens til rabatt, et par hundrelapper liksom. Men bedre enn ingenting. Spiller denne subben like bra til musikk?
    Personlig mener jeg Dali Ikon Mk2 spiller like godt på musikk som på film. Har selv hatt en slik. Jeg har sammenlignet denne mot en Xtz w12.16, og jeg må si at Xtz er en liten sinnatagg med mye kraft, men jeg likte ikke den suben. Ikon-suben spiller mer rafinert og varmt og den har masse trykk/tyngde, samtidig som den spiller relativt "lave toner".

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=oyvindstamnes]

Personlig mener jeg Dali Ikon Mk2 spiller like godt på musikk som på film. Har selv hatt en slik. Jeg har sammenlignet denne mot en Xtz w12.16, og jeg må si at Xtz er en liten sinnatagg med mye kraft, men jeg likte ikke den suben. Ikon-suben spiller mer rafinert og varmt og den har masse trykk/tyngde, samtidig som den spiller relativt "lave toner".
    den spiller utrolig bra til musik , hør på den neste gang du er på hifi klubben...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindstamnes
    den spiller utrolig bra til musik , hør på den neste gang du er på hifi klubben...
    Det skal jeg gjøre. Sjefen min synes at Lektor subben er så bra, men den falt ikke inn i smak, mulig det er bare akustikken i butikken også... Høyttalere og subber høres mye bedre ut nede på Soundgarden...

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ntd12tannoy]
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino

Det skal jeg gjøre. Sjefen min synes at Lektor subben er så bra, men den falt ikke inn i smak, mulig det er bare akustikken i butikken også... Høyttalere og subber høres mye bedre ut nede på Soundgarden...
    Ikke la deg lure av akustikken i rommet på HFK eller Soundgarden. Skal du ha en reell sammenligning må subene testes i samme rom med samme utstyr tilkoblet.
    Det er du som skal være fornøyd. Ikke la deg falle for fristelsen til å kjøpe noe andre synes er bra om du selv er usikker. Bruk heller litt tid på å finne den suben du selv mener passer best hjemme hos deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=oyvindstamnes]

Ikke la deg lure av akustikken i rommet på HFK eller Soundgarden. Skal du ha en reell sammenligning må subene testes i samme rom med samme utstyr tilkoblet.
    Det er du som skal være fornøyd. Ikke la deg falle for fristelsen til å kjøpe noe andre synes er bra om du selv er usikker. Bruk heller litt tid på å finne den suben du selv mener passer best hjemme hos deg.

Da skal jeg skjekk ut Ikon subben og et par andre i den samme prisklassen, jeg. :-) Takk for rådet. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •