effektforsterker til cerwin vega xls 215 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjørte en EP4000 fra Behringer på CV CLSC-12, med en NAD som pre. Det spilte som bare **** det, kunne dra på maks uten problemer. Kjørte de til bassen bunna med et høyt smell flere ganger. Låt som CV låter :P

Hadde bare denne en ukes tid før jeg solgte den(veldig tilfeldig) og endte inn i en russebuss. Usikker på hva denne russebussen var speccet med fra før, men dette røyk første kvelden og var desperate etter en ny veldig raskt.. Solgte derfor denne til denne russebussen. Spilte visst vannvittig iforhold til den gamle. Denne spiller i bussen fremdeles og forhåpentligvis resten av russetida og.

Bytt vifta til en som ikke støyer og skru opp er alt jeg har å si

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Kjørte en EP4000 fra Behringer på CV CLSC-12, med en NAD som pre. Det spilte som bare **** det, kunne dra på maks uten problemer. Kjørte de til bassen bunna med et høyt smell flere ganger. Låt som CV låter :P

Hadde bare denne en ukes tid før jeg solgte den(veldig tilfeldig) og endte inn i en russebuss. Usikker på hva denne russebussen var speccet med fra før, men dette røyk første kvelden og var desperate etter en ny veldig raskt.. Solgte derfor denne til denne russebussen. Spilte visst vannvittig iforhold til den gamle. Denne spiller i bussen fremdeles og forhåpentligvis resten av russetida og.

Bytt vifta til en som ikke støyer og skru opp er alt jeg har å si

Høres bra ut Venter på ep4000 jeg og, kommer nok i morgen håper jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom med tilbake melding om ep

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg gjøre

Pakken min ligger i oslo nå.. Fikk melding fra posten om at jeg måtte sende en mail til de ang. innhold og verdi av pakken, slik at de kunne fortolle det.
    Kjenner jeg blir irritert på tregheten til posten egentlig. Fraktbrev skal være festet på utsiden av pakken, så burde være ganske unødvendig for meg å sende ekstra kopi av det slik at de kan beregne toll osv.. men, men ^^ Regner med at den er her snart!

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte selv fra 4Sound, tok 3 dager ca.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg en inuke 6000 heeeftig forsterker

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som vurderer EPX4000? Er jo nesten identisk til EP4000 bare med SMPS PSU og med RCA-innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg epx 4000 og en kompis av meg har ep4000 jeg synes epx er finere og bedre , man har rca unnfanget og det har indikatorer

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reiestaden
    kjøp deg en inuke 6000 heeeftig forsterker
    Hvilke forsterkere har du testet den mot da?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

behringer epx4000 <3

hei, spilte på mine xls 215 for en stund siden. lyden ble svakere og svakerere så ble det et klikk i forsterkeren og så skrudde volumet seg opp igjen..

gjett hva ! det ble mye mere bass var som en slags plombering har vel brukt den i 48T tilsammen. men har aldri lest noe om det, bør jeg sjekke det opp ? er det noe galt som har skjedd den var ikke varm,ikke nystarta skrudde den på og gikk i dusjen kom ut den var sånn passe varm spilte høyt,lyden ble borte, mye mere bass ! confused:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir av bilder, da? Dette virker ikke normalt i allefall. Har ikke vært borti noe sånn på uansett hvilke forsterkere jeg har prøvd å hørt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var et lite klikk oog mye mere bass? syn det er litt bra men kan hendte noe produksjons feil.. sender den inn jeg bilder kommer snart. men har ikke noe bra kamera og alt er bare rot begynner og rigge det fint opp i sommerferien tentamen og sånn nå -.- bruker behringer lang tid på og se gjennom og fikse problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alto

har ingen erfaring med behringer men har jeg kjører 2x alto mac 2,4 kw på mine høytalare dc1515 og det funker fett er bra med trykk og ikke noe stygg lid i verken mellomtone eller diskant.
    har 2 kompiser som har clsc-215 og de har kjørt alto mistral 1,5kw problemet med det er at alto mistral ikke har vifte kjøling så de kjørte seg varm, menst alto mac 2,2kw og oppover har vifte kjøling har aldrig hatt problemer med lyden eller at forsterkeren har klikket ut så jeg vil anbefalle alto mac av egen erfaring ettersom du får et helt hinsides trykk, men selfølgelig 2,4kw per høytalar på xls-215 er vel gjerne ikke noe smart ide. men vi vet vel alle at dc 1515 er det beste cerwin vega noen gang har laget

men som du sier det at forsterkeren lagde et klikk og så spilte høyere høres for meg veldig rart ut... det er vel noe som ikke skal skje..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv_knut
    har ingen erfaring med behringer men har jeg kjører 2x alto mac 2,4 kw på mine høytalare dc1515 og det funker fett er bra med trykk og ikke noe stygg lid i verken mellomtone eller diskant.
    har 2 kompiser som har clsc-215 og de har kjørt alto mistral 1,5kw problemet med det er at alto mistral ikke har vifte kjøling så de kjørte seg varm, menst alto mac 2,2kw og oppover har vifte kjøling har aldrig hatt problemer med lyden eller at forsterkeren har klikket ut så jeg vil anbefalle alto mac av egen erfaring ettersom du får et helt hinsides trykk, men selfølgelig 2,4kw per høytalar på xls-215 er vel gjerne ikke noe smart ide. men vi vet vel alle at dc 1515 er det beste cerwin vega noen gang har laget

men som du sier det at forsterkeren lagde et klikk og så spilte høyere høres for meg veldig rart ut... det er vel noe som ikke skal skje..
    Takk for inputet. Har selv en del venner som har CLS15 + Alto mac 2.4.

Hvor har du funnet riktige specs for alto mac. 2.4? I løpet av de fire første linkene på google er det 4 forskjellige oppgitte watt.
    Musikkinstrumenter, Studioutstyr, Flightcases, Scenelys, lydutstyr ALTO Mac 2.4 - Stereo Mode power: 2 x 1270Watt Effektforsterker
    Alto MAC 2.4 2 kanals forsterker 2 x 900W RMS ved 4 Ohm, en bestselger! - - Gjøvik Musikk!
    Alto MAC 2.4
    ALTO MAC 2.4 - 2 x 1800 watt 2 ohm - FINN Torget

Dersom de faktisk klarer å gi 2,4KW i 8@ohm, så antar jeg du bruker 20A sikring på rommet? 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alto Mac 2.4 effekt

Ifølge tekniske spesifikasjoner som følger med forsterkeren har den følgende ut effekt:
    Stereo Mode(Both channels driven) 20Hz-20kHz
    2 Ohm(EIAJ) 2x1800w
    4 Ohm(RMS) 2x900w
    8 Ohm(RMS) 2x560w

Bridge Mono Mode 20Hz-20kHz
    8 Ohm(RMS) 1800w
    4 Ohm(EIAJ) 3100w

Det oppgis forskjellig mange steder , men jeg tror dette er litt uvøren bruk av EIAJ/RMS.
    Forøvrig har den nå fått 2 vifter og annet layout på bakpanelet i forhold til de bildene som ligger på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå spør jeg kanskje dumt, men hvorfor i alle dager holder de seg ikke til En standard når de oppgir effekten ved forskjellig impedanse? Er dette for å skjule noe som ellers ville sett negativt ut på papiret?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Erik-86
    nå spør jeg kanskje dumt, men hvorfor i alle dager holder de seg ikke til En standard når de oppgir effekten ved forskjellig impedanse? Er dette for å skjule noe som ellers ville sett negativt ut på papiret?
    Selvfølgelig!
    Jeg hadde sikkert også pynta litt på papiret hvis jeg levde av å selge elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo nå er det veldig lenge sia jeg har vært på forumet og tenkte jeg skulle ta meg en tur så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om oppsette mitt som er nad c372, behringer epx 4000 ( penere og bedre på xls en ep ) en pioneer og masse andre høytallere men jeg skal bare snakke om xls,nad og behringer

jeg har jo hatt xls og behringer en god stund nå, og jeg synes det er ett konge oppsett jeg har koblet nad ( c372 ) på mellomtonen og diskanten og får en ganske god å detaljert lyd og bassen jeg får fra behringer+xls er kjempe dyp og brutal! jeg kjenner det i gulv,vegger,tak og vinduene rister 8-) så hvorfor bruke masse penger på en cxa 10 når du kan kjøpe 2,5 behringer for samme pris? men en er er nokk synes jeg

for en liten stund hadde jeg med xls215 på discotek og der var det ett par andre cls 215 som ble drevet av en cerwin vega 2,4kw og mine spillte høyere,penere og mye kraftigere når jeg brukte behringer når du tror xls holder på å ta kveld så må man nesten tru omigjen :P jeg spilte på klokka 5-6 og det var fortsatt bra lyd ! jeg har puttet ett par led lys fra ikea og 1 wonderbaum bak ene sub porten så det lyser litt og lukter godt når jg spiller høyt

og en ting er jeg ganske sikker på at man trenger ikke noe sub me xls 215 på ett relativt passe rom på 10-18 m2 ! når jeg spiller høyt blir den sånn passe varm når du legger hånda di på den når du spiller høyt så kjenner du at den er varm men den blir ikke varmere perfekt varm mener jeg blir omtrent like varm som en vanlig nad som har stått på en stund tror jeg 8)

til den prisen synes jeg den er fantastisk, eneste minuset er vel at den støyer litt men man merker ikke det vist man ser på tv indikatorene er veldig presise! skulle gjerne ha lagt ut bilder for lenge sia men jeg vet ikke helt hvordan så skal prøve å plundre meg fram til noe

jeg bruker noen billige høytaller kabler fra clas ohlson :/ vil det bli bedre lyd eller bass vist jeg legger sjela mi litt mere i kabler og bedre bananplugger? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    jeg bruker noen billige høytaller kabler fra clas ohlson :/ vil det bli bedre lyd eller bass vist jeg legger sjela mi litt mere i kabler og bedre bananplugger? :roll:
    nja, du skal nå ha Veldig dårlige kabler før du hører noen forandring på å bytte kabel. Er ikke umiddelbart dårligere lyd far en clas ohlson kabel kontra andre kabler. noen kan være bedre skjermet osv, men i praksis hører over 98% ikke noen forskjelld på dette. Og de som hører forskjeld hører det som oftest pga andre problemer som skjermin osv beskytter mot, eller under helt ekstremt spesielle situasjoner.
    Til syvende og sist er det hovedsakelig lengde og tykkelse på kabel som avgjør.

Det er selvfølgelig andre parametere som også har noe påvirkning, men det er kjeldent noe de fleste av oss hører noen endring på uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Erik-86
    nja, du skal nå ha Veldig dårlige kabler før du hører noen forandring på å bytte kabel. Er ikke umiddelbart dårligere lyd far en clas ohlson kabel kontra andre kabler. noen kan være bedre skjermet osv, men i praksis hører over 98% ikke noen forskjelld på dette. Og de som hører forskjeld hører det som oftest pga andre problemer som skjermin osv beskytter mot, eller under helt ekstremt spesielle situasjoner.
    Til syvende og sist er det hovedsakelig lengde og tykkelse på kabel som avgjør.

Det er selvfølgelig andre parametere som også har noe påvirkning, men det er kjeldent noe de fleste av oss hører noen endring på uansett.
    ok da sparte jeg de penga

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •