ground zero 18 spl på rommet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men, kan jeg få linken til de passive 15? kanksje jeg kjøper to 15 og bruker en crown dsi 4000 8-) men de henger med xls 215 de?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer subber til 40 lapper, så kan du bygge ett subbsystem som gruser de subbene på alle parametere med god margin, nesten alle ferdig subber også egentlig..

Til 215 ville jeg hatt værtfall en god 18" per side.

Helst 4 stykker men jo fler jo bedere.

To stykk 15" i lukket kasse blir vell kanskje litt snaut mener nå jeg da.
    Kan ingenting, gjør alt!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Hvis du vurderer subber til 40 lapper, så kan du bygge ett subbsystem som gruser de subbene på alle parametere med god margin, nesten alle ferdig subber også egentlig..

enig. Det er overpriset. 40k er mye mer enn jeg har betalt for 2x 24" + amping . Kanskje så mye som 10k mer. :roll:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann

har jo vurdert gzpw 18 sterkt ! eller 2 smd 18 Ascendant Audio SMD Series 18 Inch Dual 2 Coils - SMD Subwoofer eller bare en hfa 21 men har lurt litt på den maelstorm 21 anerikke hva den koster og hvor jeg får tak i den og osn watt og ohm d er.....:???:

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    har jo vurdert gzpw 18 sterkt ! eller 2 smd 18 Ascendant Audio SMD Series 18 Inch Dual 2 Coils - SMD Subwoofer eller bare en hfa 21 men har lurt litt på den maelstorm 21 anerikke hva den koster og hvor jeg får tak i den og osn watt og ohm d er.....:???:
    du må nesten tenke hva du selv , meiner hva du vil ha...det finnes hundrevis av subwoofere med sikkelig trykk...men om du skal ha 10 tommere , 12 tommere , 15 tommere , 18 tommere , 21 tommere , 24 tommere...
    men det er jo utrolig mye arbeid du må legge til ,i hvertfall vist du skal lage egene subwoofere...det skal jo se fint ut i tilegg...jeg har selv lagt subwoofere men det har vert i bil...når det kommer til hjemmet så kjøper jeg...dra og hør på hifi klubben på hfa 18 og 21 , og mens du er der spør om du kan få høre 2 av bw sine db1 , di er litt av noe high end subwoofere...

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV215
    Skal du ha disse langslags smultering bassene må du nesten ha en lukket kasse til de.
    det krever mye membran arealet, mye effekt og mye eq skal det spille høyt og gå dypt, men det kan bli veldig bra.

til deg så ville jeg mye heller anbefalt en ganske kvass pro 18 eller 21" i en stor reflekskasse.
    det finnes mange gode elementer da

feks
    21NLW9600 - Extended LF Neodymium Driver

godt element som ikke krever ett kjøleskap av en kasse for og spille bra, har ikke simulert på det men kan tenke meg fra 150 liter og oppover..
    alt hva du har plass til.

En firkantet kasse er veldig enkel og bygge.. får man kappet opp platene for seg går det fint og smekke i sammen en slik kasse på en dag.
    Kan ingenting, gjør alt!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •