Sub på teppegulv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub på teppegulv

Hei,

Holder på å snekre opp hjemmekino og på gulvet så er det teppegulv. Slik jeg antar så suger ved teppegulv opp en del av den fysiske bassvibreringen.

Finnes det noen god måte å overføre bass på i rommet, selv om man har teppegulv ? Eller må man gå til med laminat/parkett for å få bedre overføring av bass.

Liker å kjenne at bassen gir meg at spark i brystet.

Har for tiden Dali Concept sub, ikke verdens kraftigste kar.. men den duger. Har vurdert SVS PC12-NSD DSP, eller to av den.

Har også vurdert rumperistere, type:

Sinus Live BassPump III 4ohm - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

med

Zachry DSW-240N - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Hvordan kobles dette ? Har da Nad T-748 som receiver og Dali Concept sub.

På forhånd takk

Mvh. Erl88

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde teppegulv under suben der jeg bodde før - helt uproblematisk med basstrykk. I alminnelighet anses det som en stor fordel at sub og gulv ikke har så mye med hverandre å gjøre - m.a.o. at gulvet ikke spiller med og forstyrrer.

Men hvis du absolutt ønsker at suben skal få kontakt med gulvet under, er det ingenting som slår spikes. Da er du helt sikker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg hadde teppegulv under suben der jeg bodde før - helt uproblematisk med basstrykk. I alminnelighet anses det som en stor fordel at sub og gulv ikke har så mye med hverandre å gjøre - m.a.o. at gulvet ikke spiller med og forstyrrer.

Men hvis du absolutt ønsker at suben skal få kontakt med gulvet under, er det ingenting som slår spikes. Da er du helt sikker.
    Mottatt, skal prøves!

Takk

Folk er også velkommen til å svare på rumperister spørsmålet mitt også

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rumperister kobles på lik linje som subb
    Kan ingenting, gjør alt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et teppe har absolutt ingen innvirkning på skyvet i bassområdet, til det er et teppe alt for tynt

Det jeg tror du ønsker er å kjenne vibrasjonene på kroppen. Da må du enten ha nok krefter til å sette rommet i bevegelse eller rumperister.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikes

På et "glatt" teppe underlag, så tror jeg bassen vil bli strammet opp ved bruk av spikes under subben.
    Dette rett og slett fordi bevegelses energi da ikke vil konverteres til noe annet enn lydbølger, ved at subben beveger seg på underlaget ved utslag/innslag.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erl88
    Mottatt, skal prøves!

Takk

Folk er også velkommen til å svare på rumperister spørsmålet mitt også
    jeg har koblet det med en Y-splitt fra SUBut på reciver. En til en SVS og den andre til en pensjonert NAD reciever. Jeg splittet så sub signalet til NAD'en med en hun->han yspiltt og koblet de til 2 vanlige hvit/rød innganger. Koblet så 2 stk tactile tst239 til right og left på reciverern.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er å fantastisk hvor kjapt og gode svar man får her på AVforum

Også funnet ut at det er farlig å se på for my Hifi/AV utstyr, er så mye fint å få kjøpt.. mer man ser, jo dyrere får man lyst på.

Har bestemt meg for å ikke brukt svimlende mye penger i starten, men det blir 7.2 anlegg og projektor i hjemmekinoen. Som da består av ett par Dali concept 6, concept ct og to par Concept 1. Bytter ut Concept suben med en SVS og slenger på noen rumperistere under sofaen. Bilde biten blir Sony HW30ES og Dreamscreen v2 dynagrey 106".

Man sikler jo på alt dere guru'er har her inne, men åpner rolig.. da dette er min første hjemmekino.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et helt annet skyv i bassen når jeg tok vekk teppe. No wait, jeg skrudde bare opp. :-D

Teppe har lite å si for bassen. Spikes har minimalt å si også. Det som har mest å si er plassering, og sub i forhold til rom. Concept subben er er i mine øyne ikke noen høydare, men jeg er ikke så fan av Dali sine subber. Da de har for lite saft. For å få trøkket i brystet så må du ha skru opp en del, og ha subber/høyttalere som kan skyve luft. XTZ subbene får veldig mye skryt her, så det tror jeg vil være en fin oppgradering.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •