Valg av In-wall høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av In-wall høyttalere

Hei
    Holder på med oppussing av stue og i den forbindelse ønsker jeg in-wall høyttalere. Har sett på litt forskjellige merker, men det er kun HIFI klubben hvor jeg har fått lyttet.

Ønsker derfor noen kommentarer før jeg velger. Anlegget blir primært brukt til TV titting og film.

Jeg har sett på følgende utstyr:

JBL HTI 55 til senter, HTI 8 til front, HTI6C i tak bak, og 2*HTI 88 som subber. Har ingen erfaring med lydkvaliteten på disse. HTI 88 subben kan kobles til vanlig forsterker, noe som er ønskelig i første omgang.

Klipsch R-5800W til front, R-5502W til senter, CDT-5800-C i tak bak og RW-5802 subb(er). Her er jeg usikker på om subbene kan deles med front høyttalere, de krever vel en egen forsterker.
    Har heller ingen erfaring med disse, men noe tilsier meg at de er bedre en JBL sine.

Har også fått tilbud fra HIFI klubben på DALI IKON Phantom til front, DALI Phantom Vokal Senterhøyttaler, DALI PHANTOM KOMPAS 6M i tak bak og DALI IKON SUB MK2 Subwoofer.

Fint om dere kommer med erfaringer slik at valget kan bli enklere, og kom gjerne med forslag til andre pakker.

Budsjettet er ca 20.000.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonasgu
    Hei
    Holder på med oppussing av stue og i den forbindelse ønsker jeg in-wall høyttalere. Har sett på litt forskjellige merker, men det er kun HIFI klubben hvor jeg har fått lyttet.

Ønsker derfor noen kommentarer før jeg velger. Anlegget blir primært brukt til TV titting og film.

Jeg har sett på følgende utstyr:

JBL HTI 55 til senter, HTI 8 til front, HTI6C i tak bak, og 2*HTI 88 som subber. Har ingen erfaring med lydkvaliteten på disse. HTI 88 subben kan kobles til vanlig forsterker, noe som er ønskelig i første omgang.

Klipsch R-5800W til front, R-5502W til senter, CDT-5800-C i tak bak og RW-5802 subb(er). Her er jeg usikker på om subbene kan deles med front høyttalere, de krever vel en egen forsterker.
    Har heller ingen erfaring med disse, men noe tilsier meg at de er bedre en JBL sine.

Har også fått tilbud fra HIFI klubben på DALI IKON Phantom til front, DALI Phantom Vokal Senterhøyttaler, DALI PHANTOM KOMPAS 6M i tak bak og DALI IKON SUB MK2 Subwoofer.

Fint om dere kommer med erfaringer slik at valget kan bli enklere, og kom gjerne med forslag til andre pakker.

Budsjettet er ca 20.000.
    klipsch er høytalere med sikkelig futt i , dynamiske bomber uten like...nå har jeg ikke hørt på inn wall høytalere...men har klipsch gulv høytalere selv , og kan absolutt anbefale lyden

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være aktuelt å importere selv, eller må du ha norsk forhandler?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hørt litt på lsound.no sine Definitive Technology in-wall/in-ceiling.
    Har også hørt på utendørs utgaven og ble MEGET overrasket over hvor mye lyd dette klarte å produsere.

Vurdere selv noe slikt som dette, men må nok nøye med med ca halvparten i budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kan det være aktuelt å importere selv, eller må du ha norsk forhandler?
    Det kan være aktuelt å importere selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •