JBL Studio 180 på HK-980?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL Studio 180 på HK-980?

God Formiddag, AVforum.

Har nå besluttet å gå for JBL STUDIO 180, da jeg likte lyden, og det var det jeg var ute etter. Jeg var og sammenlignet Infinity Primus 360 opp mot JBL Studio 180. Og det var merkbart på alle måter! JBL spilte mye bedre, var finere i looken, og ikke minst billigere! Jeg spurte om det ville gå greit med 180 på HK-980, men jeg fikk ikke det varet jeg ville ha! :/ Irriterer meg utrolig mye! Jeg vil tro at dette blir en perfekt match, noen flere som er enige?

Hva tror dere om å ha disse i et rom på 7 kvadrat?
    Og hvordan vil disse klare seg på film? Setter pris på om noen vet hvordan dette vil fungere.

Mvh
    ntd12tannoy

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    God Formiddag, AVforum.

Har nå besluttet å gå for JBL STUDIO 180, da jeg likte lyden, og det var det jeg var ute etter. Jeg var og sammenlignet Infinity Primus 360 opp mot JBL Studio 180. Og det var merkbart på alle måter! JBL spilte mye bedre, var finere i looken, og ikke minst billigere! Jeg spurte om det ville gå greit med 180 på HK-980, men jeg fikk ikke det varet jeg ville ha! :/ Irriterer meg utrolig mye! Jeg vil tro at dette blir en perfekt match, noen flere som er enige?

Hva tror dere om å ha disse i et rom på 7 kvadrat?
    Og hvordan vil disse klare seg på film? Setter pris på om noen vet hvordan dette vil fungere.

Mvh
    ntd12tannoy
    på 7 kvadrat rom , har jeg ville gått for stativ høytaler i stedet for gulv ht , på så lite rom. kan lyden bli for mye rett og slett...har jeg vert deg så har jeg ville gått for castle night 2 stativ høytaler eller xtz sin 99.23 sin stativ høytaler...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De JBL'ene der var rimelig tungdrevene . Trodde de faktisk var lettere. MEN, spiller du ikke grisehøyt, så spiller det veldig bra med 2x80watt. Strømreservene i HK'en skal det ikke stå noe på iallefall!

Jeg ville gitt det en sjanse. Ligger en 980 ute på brukten nå til 1500kr.. kupp mener nå jeg.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jbl studio 180 er ganske tungdrivene , jeg har villet gått for andre høytalere , men det er meg...det er jo du som skal være fornøyd...få høre hvordan di spiller da i forhold til størrelsen på rom etc etc...ps kan hende du får sånn boks effekt av bassen , siden dette er snakk om 7 kvadrat

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse: JBL LS40?
    H/K 980 skal fint klare å drive de, om det er en match kan ikke jeg svare på. Men billig er det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en demoer endelig satt av. MEN prisen er fullpris. Min stefar reagerte utrolig på at de selger en demo til fullpris. Dette tenke altså ikke jeg på før han sa det. De sier det er innkjøpspris - kan dette stemme? Hva bør jeg altså gjøre? :roll:

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en demoer endelig satt av. MEN prisen er fullpris. Min stefar reagerte utrolig på at de selger en demo til fullpris. Dette tenke altså ikke jeg på før han sa det. De sier det er innkjøpspris - kan dette stemme? Hva bør jeg altså gjøre? :roll:
    Hvis det er Soundgarden er det jo allerede et avslag på 25%, de koster jo egentlig 3 995,- ikke 2 995,- som de selges for nå.
    At du ikke får ekstra avlsag på en allerede rabattert vare synes jeg ikke er så rart, da kan de heller selge dem som demo-modell til den prisen når tilbudet er over.
    At de har stått i demo har ingen annen betydning enn at det sparer deg for litt innspilling, du får jo full garanti.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bytt inn høytalerene har jeg villet gjort , få pengene tilbake og kjøpe deg noen andre...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo er ingen uting i hifiverden... og de er allerede nedsatt/prissatt....

Bare de ikke er defekte og skadet! Men kan være du fikk det eneste paret som var igjen også, og da slipper du ventetiden også.

Håper det uansett ble en bra kombo da .

Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som allerede nevnt så er det nedsatt pris, jeg tror du blir fornøyd.
    Skal selv nedover å bestille meg disse selv etterpå da jeg synes de var kjempe kurant til prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt nye er bestilt. Testet Infinity Primus 360 opp mot disse, utrolig mye forskjell på både lyd, utseendet og pris! Primus hørte rett og slett ut som en gammel Volvo F12 med rakør... Takk for innspill alle sammen. Men ble sånn at jeg får vente til neste torsdag. :/ Kjedelig å vente... JBL LS40 hadde jeg ikke råd til og det irriterte meg :evil:

Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt nye er bestilt. Testet Infinity Primus 360 opp mot disse, utrolig mye forskjell på både lyd, utseendet og pris! Primus hørte rett og slett ut som en gammel Volvo F12 med rakør... Takk for innspill alle sammen. Men ble sånn at jeg får vente til neste torsdag. :/ Kjedelig å vente... JBL LS40 hadde jeg ikke råd til og det irriterte meg :evil:
    Mine kommer også på torsdag. Likte lyden godt i JBL, passer min musikk smak som for det meste er metal

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebop
    Mine kommer også på torsdag. Likte lyden godt i JBL, passer min musikk smak som for det meste er metal
    Regner med at vi begge liker Metallica.

Blir morro å høre om det blir for mykt til W.A.S.P., Kiss, Metallica og Storm.

JBL er litt myke, men det er jo den lyden jeg liker best. Hørte de på Metallica på HK-3490, utrolig bra det spilte, selv om de var lagt ute fra veggen!

Disse passet ypperlig til min smak også, men noen som vet hvordan disse vil klare seg på Dubstep? Masse dype frekvenser og masse bass. Noen som vet hvordan disse klarer seg til som Dødelig Våpen og Tron Legacy?

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at vi begge liker Metallica.

Blir morro å høre om det blir for mykt til W.A.S.P., Kiss, Metallica og Storm.

JBL er litt myke, men det er jo den lyden jeg liker best. Hørte de på Metallica på HK-3490, utrolig bra det spilte, selv om de var lagt ute fra veggen!

Disse passet ypperlig til min smak også, men noen som vet hvordan disse vil klare seg på Dubstep? Masse dype frekvenser og masse bass. Noen som vet hvordan disse klarer seg til som Dødelig Våpen og Tron Legacy?
    Du må nok ha en subwoofer av god kvalitet for å få med deg den dypeste bassen i filmer og dubstep...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Du må nok ha en subwoofer av god kvalitet for å få med deg den dypeste bassen i filmer og dubstep...
    +1 heilt enig der , subwoofer er + når det kommer til film kveld , jeg kjører selv 2 xtz 12.16 subwoofere og det er noe heilt anet , enn bare og få lyden gjennom høytalere...blir aldri det samme uten sub

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du mener at NTD'en min ikke er bra nok for film å Dubstep? Er mere en bra nok NTD'en. Skal jeg ha en ny sub, så blir det IKKE Klipsch, SVS og XTZ, skal kun være JBL eller Velodyne.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at NTD'en min ikke er bra nok for film å Dubstep? Er mere en bra nok NTD'en. Skal jeg ha en ny sub, så blir det IKKE Klipsch, SVS og XTZ, skal kun være JBL eller Velodyne.
    Da vil jeg isåfall anbefale deg en Velodyne CHT-12Q! Den er veldig bra for prisen. Er faktisk på tilbud på den hos Soundgarden nå .

Velodyne CHT-12Q Subwoofer - Sort

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg isåfall anbefale deg en Velodyne CHT-12Q! Den er veldig bra for prisen. Er faktisk på tilbud på den hos Soundgarden nå .

Velodyne CHT-12Q Subwoofer - Sort
    har heller ville gått for denne , mye meir bang for pengene legger ved link JBL LS 120P Subwoofer - Sort høyglans og koster bare 4995,- før pris 8000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva det blir til. Blir vel i den lettere klassen i første omgang.
    Blir enda en NTD i første omgang i hvertfall. Etterhvert så kommer det uansett en eller annen 10" eller 12" som skal ta over for NTD.
    Blir en av disse :
    JBL Studio 550P 10" subwoofer - Sort
    Velodyne EQ-Max 12 subwoofer 12" - Sort
    Nord Teledistribusjon » Tannoy TS10
    Nord Teledistribusjon » Tannoy TS12

Men ting tar tid, og penger er et problem for tiden.
    Har fått sansen for Tannoy sine subber, så tror jeg skal sikte etter en Tannoy før jeg tar fatt i noe annet.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva det blir til. Blir vel i den lettere klassen i første omgang.
    Blir enda en NTD i første omgang i hvertfall. Etterhvert så kommer det uansett en eller annen 10" eller 12" som skal ta over for NTD.
    Blir en av disse :
    JBL Studio 550P 10" subwoofer - Sort
    Velodyne EQ-Max 12 subwoofer 12" - Sort
    Nord Teledistribusjon » Tannoy TS10
    Nord Teledistribusjon » Tannoy TS12

Men ting tar tid, og penger er et problem for tiden.
    Har fått sansen for Tannoy sine subber, så tror jeg skal sikte etter en Tannoy før jeg tar fatt i noe annet.
    da har jeg ville gått for jbl sudio 550p

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •