Har Pioneer SC-LX 81, hvilke gulvhøyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Pioneer SC-LX 81, hvilke gulvhøyttalere?

Mitt oppsett:

Forsterker: Pioneer SC-LX 81
    Ht: Yamaha NS-555
    Sub: XTZ 12"

Er missfornøyd med trykket i Yamaha frontene.
    Vil gjerne bytte de ut med noe som gir meg høyere lyd og mer trykk, men må samtidig være fin lyd og presise.

Har sett på Klipsch RF-62 mkII

Noen andre alternativer rundt den prisklassen?
    De ligger vel på rundt 7000,-

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Pioneer LX52, og oppgraderte frontene til JBL ES 100. Er veldig fornøyd (men det var helt nødvendig med 100 timer innspillingstid, for jeg var litt skuffet med det samme jeg koblet de til.) Såpass med trøkk at sub'en (XTZ) ikke brukes i stereo, kun ved filmtitting.

Trodde de var gått ut av produksjon, men jeg ser Netshop har disse til kr 7000.
    JBL ES100 gulvhøyttaler, sort 4-veis, 500W, 2x10". Leveres som par - Netshop

Klipsch hørte jeg litt på hos Stereofil koblet opp mot LX53. Syntes det var litt "skarp" lyd så jeg gikk bort fra dette. Men det kan jo hende høyttalerne ikke var ferdig innspilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Jeg har Pioneer LX52, og oppgraderte frontene til JBL ES 100. Er veldig fornøyd (men det var helt nødvendig med 100 timer innspillingstid, for jeg var litt skuffet med det samme jeg koblet de til.) Såpass med trøkk at sub'en (XTZ) ikke brukes i stereo, kun ved filmtitting.

Trodde de var gått ut av produksjon, men jeg ser Netshop har disse til kr 7000.
    JBL ES100 gulvhøyttaler, sort 4-veis, 500W, 2x10". Leveres som par - Netshop

Klipsch hørte jeg litt på hos Stereofil koblet opp mot LX53. Syntes det var litt "skarp" lyd så jeg gikk bort fra dette. Men det kan jo hende høyttalerne ikke var ferdig innspilt.
    Var det mkII du hørte da?

Merket at frontene mine (ns-555) ikke er so gode i lavere frekvenser, blir ganske "hard" lyd av det, så endret crossover i forsterker fra 50hz til 80hz.

Subben gjør en bedre jobb med frekvenser fra 80hz og nedover.
    Når jeg nå sitter i lytteposisjon så får jeg fet bass, med godt trykk fra frontene. (Mye bedre å sette fronter til large og sub til "plus" )
    Virker som om registeret også er komplett, at det ikke blir noe form for hull i lyden.

Så for min del er nok framme med frontene den beste plassering.
    Men vurdere enda å invistere i noen nye fronter, evt klipsch eller Dali.

Gjerne med 8" eller 10" bass-element montert. Så kan jeg kanskje la subben ta over ved 50hz.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Mitt oppsett:

Forsterker: Pioneer SC-LX 81
    Ht: Yamaha NS-555
    Sub: XTZ 12"

Er missfornøyd med trykket i Yamaha frontene.
    Vil gjerne bytte de ut med noe som gir meg høyere lyd og mer trykk, men må samtidig være fin lyd og presise.

Har sett på Klipsch RF-62 mkII

Noen andre alternativer rundt den prisklassen?
    De ligger vel på rundt 7000,-
    hva med disse da , legger ved koblingadresse her DALI ZENSOR 7 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

eller disse JBL Studio 190 Gulvstående høyttaler - Sort

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merket at frontene mine (ns-555) ikke er so gode i lavere frekvenser, blir ganske "hard" lyd av det, så endret crossover i forsterker fra 50hz til 80hz.

Når jeg nå sitter i lytteposisjon så får jeg fet bass, med godt trykk fra frontene. (Mye bedre å sette fronter til large og sub til "plus" )
    Virker som om registeret også er komplett, at det ikke blir noe form for hull i lyden.

Så for min del er nok framme med frontene den beste plassering.
    Men vurdere enda å invistere i noen nye fronter, evt klipsch eller Dali.

Gjerne med 8" eller 10" bass-element montert. Så kan jeg kanskje la subben ta over ved 50hz.
    Hva slags lydsignatur liker du da?
    Litt frempå,eller ikke for lyst?

Dali Lektor 8 kan jo vere et bra valg! DALI LEKTOR 8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Jeg liker godt Dali sin litt frempå lyd - det samme med Pioneer's nøytrale,og detaljert lyd!
    Selv bruker jeg Monitor Audio,og er veldig fornøyd med det - hva med RX 8 f.eks ?RX8 - Hi-Fi Huset AS

Pleier å få gode priser på Hifi-huset,og muigheter for inbytte er jo også veldig kjekt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det husker jeg dessverre ikke. Dette er 2-3 år siden, så jeg vet ikke om mkII var kommet da?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte JBL'ene, så hadde jeg også de stående som Large og sub til Plus, men det ble rett og slett for mye bass (er det mulig?). Den "stramme" og kontante bass-punch'en fra JBL'ene ved musikkavspilling (heavy rock) var mer fremtredene (og mye bedre å høre på) når jeg ikke hadde sub i Plus. Med sub'en på, syntes jeg det rett og slett ble for mye "buldring". Jeg drev med alskens justeringer på sub'en, men uansett hva jeg gjorde var det mye bedre uten. Men som sagt, når jeg ser film, så er sub'en et must.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •