Har jeg noe å tjene på å bytte Surround høyttalerne + subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har jeg noe å tjene på å bytte Surround høyttalerne + subwoofer?

Lenge siden jeg har gjort noe i kinoen, så nå er det på tide å finne på noen sprell
    I den forbindelse trenger jeg deres fagekspertise.
    Det er i all hovedsak 2 omveltninger jeg har i tankene:

1. Jeg vurderer å bytte ut mine B&W 686, som idag brukes som surround høyttalere. Disse gjør uten tvil den jobben de er ment som, men føler jeg fortsatt sliter med at jeg "vet hvor lyden kommer fra". Jeg kunne tenke meg å få mer surround følelse. Grunnet stuens oppbygning/møbelplassering, ser jeg dette er vanskelig med dagens HT.
      Vil jeg ha mye å hente på å bytte disse ut med et par Mirage Omnisat V2 satelitter?

1. SVS rør subben er vel noe av det som imponerer meg mest i oppsettet mitt. Den har virkelig gitt meg mye glede.
      Men med tiden har denne begynt å ta for mye plass i stua føler jeg. (Tipper min bedre halvdel er enig med meg, hehe).
      Jeg vurderer da å bytte denne ut, med 2 stk SVS kassesubber som da vil plasseres under rammelerret i front.
      Vil jeg ved å gå for dette få samme dypbassen i stua, som jeg i dag har med SVS´en, og hvilken modell av SVS bør jeg gå for?

For en bedre oversikt over hvilke utfordringer jeg har, er det fint om dere tar en titt på min hjemmekino, slik at jeg får noen veltenkte svar av dere

Oppsettet brukes 99,9% til film.

På forhånd takk folkens!!!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg skiftet ut suben rett før påske og kan si at jeg fikk valuta for penga. oppgraderte fra focal chorus sw700 til Velodyne cht15q. Det var en formidabel forbedring. alt endret seg i positiv rettning..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette med at du hører hvor lyden kommer fra kjenner jeg meg igjen FØR jeg fikk Mirage Nå hører jeg ikke hvor lyden kommer på film. Omnisat er vel utgått og erstattet av OS3 som fåes i Hvit og sort.
    Når jeg hører hjemme kino andre plasser nå så merker med en gang hvor lyden kommer fra fra "vanlige" høytalere.

Har hørdt litt på OS3 og den gjør jobben med deling på 80HZ men ingen SPL max høytaler noe ingen Mirage høytalere er etter min erfaring-men nok til å terge naboer!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Akkurat dette med at du hører hvor lyden kommer fra kjenner jeg meg igjen FØR jeg fikk Mirage Nå hører jeg ikke hvor lyden kommer på film. Omnisat er vel utgått og erstattet av OS3 som fåes i Hvit og sort.
    Når jeg hører hjemme kino andre plasser nå så merker med en gang hvor lyden kommer fra fra "vanlige" høytalere.

Har hørdt litt på OS3 og den gjør jobben med deling på 80HZ men ingen SPL max høytaler noe ingen Mirage høytalere er etter min erfaring-men nok til å terge naboer!
    Høres lovende ut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •