Høytalere til komfen ;) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Be om pris forslag på Emotiva Audio Corporation | Rethink High-End, de regner ut for deg, og det er ikke 10 gangern....:roll:

I am pleased to quote the following:

XPA-3 $599.00
    Freight $214.00 FedEx Economy
    Total $813.00
    Emotiva Audio Corporation |International Quote Form

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Be om pris forslag på Emotiva Audio Corporation | Rethink High-End, de regner ut for deg, og det er ikke 10 gangern....:roll:

Emotiva Audio Corporation |International Quote Form

+mva...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    +mva...

Når ble ca 800$ + 25% moms 10 ganger prisen?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    599$ pluss frakt og mva så havner du på noe tilnærma 6000kr. Det er da ti gangen.

Jeg har forøvrig en xpa3 sjøl og den havner på rundt 6000kr kommer naturligvis ann på kursen, men rundt 6000.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder SVS-sub, så vil jeg heller anbefale deg SB12 i stedet for PB12 nsd eller PC12 nsd fordi PC og PB rett og slett er for treige og buldtete til musikk. Har hatt, eller har, en PC12 nsd, og det tok ikke lang tid før den forsvant ned til kinorommet, og der står den og spiller alt under 30hz...
    SB12 er også billigere!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    599$ pluss frakt og mva så havner du på noe tilnærma 6000kr. Det er da ti gangen.

Jeg har forøvrig en xpa3 sjøl og den havner på rundt 6000kr kommer naturligvis ann på kursen, men rundt 6000.
    He, trodde du mente 10 gangern av 599$

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe eget med jenter som liker lyd :O

Skulle eksistert flere sånn som deg ;P

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Det er noe eget med jenter som liker lyd :O

Skulle eksistert flere sånn som deg ;P
    Sånn som hvem? Er trådstarter en jente? :O

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så: Rf-82 (venter med mkII) 6k, Xpa-2 ca 6k og en svs sb12 til 5k, det er totalt 17k og kanskje jeg kjøper en c165 etter vert. Men da takker jeg for all hjelpen Skal legge ut noen bilder når alt er i hus, men det blir en stund til, skal få bikkje og sånnt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok lenge siden sist :P Har skjedd litt i det siste, fikk in 35k ( ) men litt (rundt 9k) blir brukt på pc. Jeg revurdere nå hele oppsettet, skal selge c275en, ve-12 og dali zensor 1 (regner med runde 9k for det?) det er med i budsjettet. Det kan brukes til høyttalerne, og kanskje det samme for reciver/forsterker. Er åpen for alt av høytalere og forsterkere. Tenker et sammlet busdjett på rundt 15-18k? kan gå litt over.

Det jeg ser etter i lyd er fin diskant som ikke skriker (det er viktig) og god bass (les: cerwin bass) burde funke fint på film. musikksmaken min er som sakt hip-hop og dunstepish musikk.

p: sorry viss jeg maser, men jeg ombestemer meg heletiden :P

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig i tvil selv da jeg skulle oppgradere stereoanlegget hjemme, hatt CV siden barneskolen. Jeg ville først ha noen monsterforsterkere på et par råe Cver, men ombestemte meg hele tiden.

Mitt første tips, spar meste mulig av konfirmasjonspengene, er så surt å sitte igjen med tom konto og pengene er byttet i "kortsiktig" glede. Nok moralprek.

Jeg var fast bestemt på å kjøpe alt brukt, mye å spare, valget mitt falt på Klipsch RF-82, Parasound P3 Halo forforsterker og Midgard Oberon 6.1(2x600watt). Sparte rundt 40 tusen kroner på dette med alt jeg fikk med.

Dette sporte jeg opp på diverse Hififorumer samt Finn og Hifisjapper med bruktavdeling.

RF82 svarer til forventningene og savner ikke CV. Jeg spiller ikke så høyt så ofte at man må ha CV. Har man CV må man liksom spille høyt, på Klipsch og andre skikkelig merker føler jeg ikke det som et behov.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Ok lenge siden sist :P Har skjedd litt i det siste, fikk in 35k ( ) men litt (rundt 9k) blir brukt på pc. Jeg revurdere nå hele oppsettet, skal selge c275en, ve-12 og dali zensor 1 (regner med runde 9k for det?) det er med i budsjettet. Det kan brukes til høyttalerne, og kanskje det samme for reciver/forsterker. Er åpen for alt av høytalere og forsterkere. Tenker et sammlet busdjett på rundt 15-18k? kan gå litt over.

Det jeg ser etter i lyd er fin diskant som ikke skriker (det er viktig) og god bass (les: cerwin bass) burde funke fint på film. musikksmaken min er som sakt hip-hop og dunstepish musikk.

p: sorry viss jeg maser, men jeg ombestemer meg heletiden :P
    Hva med å dra rundt i butikker å høre på diverse?

Dette er ofte veldig lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene 8)

Jeg har også tenkt å dra rundt å høre litt, det jeg vil høre er xls-12 og cxa-10, jbl es 90 og jbl studio 190. (noen som har en forsterker å anbefale?)

skal også følge nøye med på brukt markedet. Men jeg føler at rf-82 og onkyo 709 frister veldig

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Takker for svarene 8)

Jeg har også tenkt å dra rundt å høre litt, det jeg vil høre er xls-12 og cxa-10, jbl es 90 og jbl studio 190. (noen som har en forsterker å anbefale?)

skal også følge nøye med på brukt markedet. Men jeg føler at rf-82 og onkyo 709 frister veldig

Kjøp gjærne brukt. Du kan spare mye penger på det. Til JBL så hadde jeg selv anbefalt H/K. Har selv JBL Studio 180 og HK-980 og er en bra kombo det, 980'en er lagt litt til side, da jeg bruker en Denon på de. Personlig synes jeg H/K og Denon er bra på JBL. Prøv å se litt etter HK-980.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 får du for berre 6 000 på elkjøp no. Då har du ein god del igjen til å bruka på forsterkar. Onkyoar ligg det ein del av på brukten. Dersom du ikkje treng støtte for 3d, kan du jo vurdera Onkyo 875/876 eller 905/906. Det er eldre modellar, men er mykje kraftigare, og billegare...

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6k for RF82Mk1 er billig det, men man sparer enda mer på å kjøpe disse brukt, jeg betalte 4500,- for et par som knapt var brukt! Finnes ingen riper eller bruksmerker i det heletatt! Du får dem jo helt ned i 3k.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe feil å bruke Svs sub til både hiphop og dubstep, og i min verden må jo svs være perfekt. De spiller dypere en det meste, og har en enorm fun faktor. De mest musikalske subbene er det da ikke, men trykk i bånn er der i fleng. Som fronter ville jeg kanskje vurdert dali med bånddiskant?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •