Kinohøyttalere 2012 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hva er kinohøyttalere for noe egentlig?
    Er målet mest mulig realistisk gjengivelse eller noe annet?

Jeg mener at høyttalere til kinobruk bør ha kontrollert spredning i spesielt horisontal planet. Også bakhøyttalere, noe som Toole sine undersøkelser bekrefter. Man trenger ikke stor spredning når man har mange kanaler og det krever dessuten mer demping for å unngå at lydbildet flyter ut.

Jeg ville seriøst ha sett på Behringer TRUTH B2030A eller TRUTH B2031A.
    De finnes også som passive.
    Det jeg karakteriserer som kinohøyttalere i denne sammenheng er ikke-gulvstående høyttalere som leverer realistisk trøkk, gjerne mere enn det også, og med stor dynamikk.

Aktive høyttalere er jo ytterst interessant og Behringene har jo en sykt bra pris. Men er de kraftige nok til å levere film HØYT i et 15 kvm stort rom? Med forsterkerkraft på tilsammen 225 Watt pr kanal burde jo dette teoretisk kunne hamle opp med mine 140 Watt pr kanal.
    Hva med disse, Orso? Kanskje ikke så bra spredningskontroll?
    Behringer TRUTH B3031A - Kr. 1.649,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!

Disse er så billige at jeg automatisk blir litt skeptisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Ligger annonse på Jamo 3678 thx på torget, om det er noko slikt du er ute etter?
    Interessant. Finner ikke annonsen?
    Finner denne, men er ikke dette litt ...utdatert?
    Jamo System THX One - FINN Torget
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er annonsen, på det "lokale" torget
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=87915&cat=12

Er ingen ekspert på denne type høyttalere, men tenkte eg skulle tipse om dei om det er noko lignende du ser etter. og unnskyld min skrivefeil. JBL er rett navn

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Her er annonsen, på det "lokale" torget
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=87915&cat=12

Er ingen ekspert på denne type høyttalere, men tenkte eg skulle tipse om dei om det er noko lignende du ser etter
    Ah, dette er JBL ikke Jamo. Ja, slike høyttalere vil jeg gjerne ha, men disse ligger vel endel over budsjett.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som selger Klipsch THX på avtorget nå

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    En som selger Klipsch THX på avtorget nå
    Haha, har sett den på Finn. Sikler selvsagt, men desverre over budsjett jeg kan fremskaffe uten å selge unna ting.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ok, hva med noe fra definitive tech?
    Lyden dems syns jeg var kanon på film, det var dog de store mythos jeg hørte, men de har masse on wall løsninger etc. Kanskje noe interresant?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg, og kinoen kun skal brukes til kino hadde jeg satset litt og solgt frontrekken til fordel for Klipsch settet eller JBL frontrekken.

Det du bør tenke på mtp frontrekken fra JBL(som ikke ligger veldig mye over budsjett) er at disse er for store til å brukes slik oppsettet er nå, og baffelvegg/innbygging er påkrevet før man tar de i bruk.

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det jeg karakteriserer som kinohøyttalere i denne sammenheng er ikke-gulvstående høyttalere som leverer realistisk trøkk, gjerne mere enn det også, og med stor dynamikk.

Aktive høyttalere er jo ytterst interessant og Behringene har jo en sykt bra pris. Men er de kraftige nok til å levere film HØYT i et 15 kvm stort rom? Med forsterkerkraft på tilsammen 225 Watt pr kanal burde jo dette teoretisk kunne hamle opp med mine 140 Watt pr kanal.
    Hva med disse, Orso? Kanskje ikke så bra spredningskontroll?
    Behringer TRUTH B3031A - Kr. 1.649,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!
    De har ikke kontroller spredning horisontalt, men vertikalt. Jeg tror de andre er et bedre alternativ. Ville tro de kan spille mer enn nok høyt. De finnes også som passive:
    BEHRINGER: B2030P
    BEHRINGER: B2031P
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Disse er så billige at jeg automatisk blir litt skeptisk.
    Hehe. Det regnte jeg med. Har ikke hørt de selv enda, men kan jo nevne at de kom bedre ut i en blindtest enn Linkwitz Orion. Linkwitz Orion er ikke akkurat billige. Mye tyder på at Behringer har tatt designet fra noen andre og kan da selge de billigere siden de ikke har jobbet noe særlig med utvikling. Og produksjonen foregår i lavkostland Men noen kompromiss må det åpenbart være.
    Så være åpen og se om du kan få hørt de i en musikksjappe. Eller bruk 14 dagers angrefrist...

[YOUTUBE]NqUGLUJF7y4[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    3 stk Klipsch RB-81 tror jeg ville fungert godt i en kino fra rundt 80hz og oppover, uten at det koster for mye.

Geir Arne
    Fungerer helt utmerket. Problemet er å få tak i 3 eller 7 eller annet oddetall.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Fungerer helt utmerket. Problemet er å få tak i 3 eller 7 eller annet oddetall.
    Kjekt med 1 i reserve.

Eventuelt vil nok en RC-62 gjøre jobben som center.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hmm, ok, hva med noe fra definitive tech?
    Lyden dems syns jeg var kanon på film, det var dog de store mythos jeg hørte, men de har masse on wall løsninger etc. Kanskje noe interresant?
    Takk for tips, skal sjekke dem ut.

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hadde jeg vært deg, og kinoen kun skal brukes til kino hadde jeg satset litt og solgt frontrekken til fordel for Klipsch settet eller JBL frontrekken.

Det du bør tenke på mtp frontrekken fra JBL(som ikke ligger veldig mye over budsjett) er at disse er for store til å brukes slik oppsettet er nå, og baffelvegg/innbygging er påkrevet før man tar de i bruk.

Geir Arne
    Du har selvsagt rett. JBL-ene passer ikke inn i min kino, ikke med de enorme subwooferne jeg har. Det ville ikke være plass til dem.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HB-1 MK2 Horn Bookshelf Speaker

Er en del som er fornøyd med disse på avsforum. Kanskje verdt en titt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ikke kontroller spredning horisontalt, men vertikalt. Jeg tror de andre er et bedre alternativ. Ville tro de kan spille mer enn nok høyt. De finnes også som passive:
    BEHRINGER: B2030P
    BEHRINGER: B2031P

Hehe. Det regnte jeg med. Har ikke hørt de selv enda, men kan jo nevne at de kom bedre ut i en blindtest enn Linkwitz Orion. Linkwitz Orion er ikke akkurat billige. Mye tyder på at Behringer har tatt designet fra noen andre og kan da selge de billigere siden de ikke har jobbet noe særlig med utvikling. Og produksjonen foregår i lavkostland Men noen kompromiss må det åpenbart være.
    Så være åpen og se om du kan få hørt de i en musikksjappe. Eller bruk 14 dagers angrefrist...
    Jeg synes de aktive virker meget interessante, men er som sagt ytterst skeptisk pga av absurd lav pris. Ser at Evenstad musikk som jeg så på, har skrevet feil i spesifikasjonene. 2031 har 265 Watt innebygget, ikke 225.
    Kanskje jeg ettehvert bestiller noen til å ha som datahøyttalere, så kan jeg jo samtidig teste dem i kinoen.

Sitat Opprinnelig postet av CNK
    HB-1 MK2 Horn Bookshelf Speaker

Er en del som er fornøyd med disse på avsforum. Kanskje verdt en titt?
    Spennende. Takk for link. :-D

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nå uansett ha valgt studiomonitorer (ikke nærfelt) og helst aktive til hjemmekino i denne prisklassen. For det første har aktive høyttalere bedre dynamikk og kontroll. For det andre får man mer for pengene. Mindre er lagt i finish og innebygget forsterker uten kabinett er kostnadseffektivt. I tillegg kan det virke som kompetansen ofte er større i pro verden og man får som regel høyttalere som måler jevnt og fint. Merker som JBL, Mackie, Genelec, Tannoy og Dynaudio er alle veldig bra.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meyersounds Acheron system:
    Acheron : Screen Channel Loudspeaker System
    Meyer Sound : EXP

Sikkert ikke "til en fornuftig penge", men er et spennanes kinosystem. I 2012.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nå uansett ha valgt studiomonitorer (ikke nærfelt) og helst aktive til hjemmekino i denne prisklassen. For det første har aktive høyttalere bedre dynamikk og kontroll. For det andre får man mer for pengene. Mindre er lagt i finish og innebygget forsterker uten kabinett er kostnadseffektivt. I tillegg kan det virke som kompetansen ofte er større i pro verden og man får som regel høyttalere som måler jevnt og fint. Merker som JBL, Mackie, Genelec, Tannoy og Dynaudio er alle veldig bra.
    Takk, det høres vedig fornuftig ut. Aktive høyttalere har jeg hatt lyst på lenge, men tror ikke det blir studiomonitorer denne gang. Er dog veeeldig fristet til å teste ut så fort jeg får muligheten.

Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Meyersounds Acheron system:
    Acheron : Screen Channel Loudspeaker System
    Meyer Sound : EXP

Sikkert ikke "til en fornuftig penge", men er et spennanes kinosystem. I 2012.
    Ser veldig spennende og rått ut, men tipper prisen ligger litt over mitt budsjett.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •