Klipsch Rf 82 MK2 Dynamikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer sicpa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch Rf 82 MK2 Dynamikk

Heisann. Har et lite spørsmål som jeg ikke finner svaret på selv, har nå rf82 MK2 som fronter i et 7.1 oppsett,men føler at de ikke leverer nok dynamikk/kraft. Har 2 stk subwoofere men føler ikke at det er nok drag når jeg ser på film.

Bruker en Onkyo TX-NR809 ,men kan det være at denne ikke leverer nok effekt, veit at høyttalerene burde ha en del effekt men i forhold til testen av denne forsterkeren står det at den har masse krefter men kanskje ikke nok???

Eller kan rett og slett dette ha noe med innstillingene eller auto oppsettet og gjøre?

Takker på forhånd for all hjelp jeg får.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sicpa
    Heisann. Har et lite spørsmål som jeg ikke finner svaret på selv, har nå rf82 MK2 som fronter i et 7.1 oppsett,men føler at de ikke leverer nok dynamikk/kraft. Har 2 stk subwoofere men føler ikke at det er nok drag når jeg ser på film.

Bruker en Onkyo TX-NR809 ,men kan det være at denne ikke leverer nok effekt, veit at høyttalerene burde ha en del effekt men i forhold til testen av denne forsterkeren står det at den har masse krefter men kanskje ikke nok???

Eller kan rett og slett dette ha noe med innstillingene eller auto oppsettet og gjøre?

Takker på forhånd for all hjelp jeg får.
    Her er det nok rommet ditt som gjør at det ikke blir slik du vil. Klipsch er lettdrevne og skal klare gi output selv ved lav effekt, i tillegg med 2 stk subber burde dette spille bra.

Eksperimenter med deling av fronter og sub, kjør romkorreksjon og eksperimenter med plassering av fronter og subber

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, det er no dritt, har vel alltid visst at rommet mitt ikke er det beste og bruke til eget lydrom.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er dette som er problemet, finnes det da noen reddende engler som bor i Drammen/Hokksund/Kongsberg som kan være behjelpelig med litt støtte når det gjelder og få satt opp/justert et lite anlegg??? :???:

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sicpa
    Hvis det er dette som er problemet, finnes det da noen reddende engler som bor i Drammen/Hokksund/Kongsberg som kan være behjelpelig med litt støtte når det gjelder og få satt opp/justert et lite anlegg??? :???:
    Hvor langt unna Oslo bor du?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Vestfossen. Altså 25min unna Drammen retning Kongsberg.

Skal prøve og få skissa opp så dere kan se hvordan rommet ser ut. Da skjønner dere hva jeg mener med tanke på dårlig lyd.

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvor langt unna Oslo bor du?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •