Høytalere til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til hjemmekino

Har i dag en Yamaha Rxa 3010, vurderer å kjøpe en Primare a34.2 som effekt til frontene. Høytalerne jeg vurderer er jbl sin ls serie, B&w sin cm serie eller Sa ranger master med en velodyne sub. Er det noen her inne som har erfaring med noe av dette, alle forslag og meninger tas imot med stor takk :-D Tenkte da på Ls80 eller Cm 9

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter demo av de to du nevner der ville jeg definitivt gått for JBL LS80.

Du kunne kanskje kikket litt på Klipsch også, selv om jeg på den demorunden jeg hadde syntes JBL hørtes bedre ut.

For meg hadde JBL mer "trøkk" bedre mellomtone og flere detaljer. Da var JBL satt opp med Hegel H200, Klipsch RF83 med en "rimelig" Lexicon receiver og B&W CM9 med en Cambridge receiver.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt uenig der! Jeg synes cm9 spiller bedre på de fleste områder! Jbl vinner på bass! Har du aktiv sub så er cm9 min anbefaling! Trøkker bra sammen med Nad effektforsterker! Rotel har jeg hørt skal være supert sammen med B&W. Uansett hva du velger av disse høyttalerne så tror jeg du vil bli fornøyd lykke til med valget!!!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PSB Synchrony One?

Låter Ekstremt bra både i hjemmekinoen og til musikk. B&W og JBL kan bare gå og legge seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk forr gode tilbakemeldinger, er viktig at dette blir riktig, nå er jeg ute etter litt artig lyd med litt trøkk og kansje litt varme, trenger ikke nødvendigvis å være forr korrekt heller, da jeg hører på mye metal, da passer det ikke med skarp, klinisk og kjedelig lyd...

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg nok satset på Klipsch eller JBL

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Da ville jeg nok satset på Klipsch eller JBL
    +1
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

En liten personlig mening som kan være til ettertanke:
    Metal er en veldig kjapp spillestil, spesielt black og death. Dersom du kjører på med "varmt" alt vil det musikken kunne høres ut som en kompressor som står og stamper, du får ikke frem nyansene, det blir "grøt"...satt litt på spissen

Spiller selv en del metal, og god gammeldags "heavy" (Helloween, Metalica etc), blandet med vanlig rock og litt som må vel kunne kalles nesten pop ops:

Vil anbefale deg på det sterkeste å høre de ulike komponentene du kjøper samlet før du kjøper noe, helst der du skal ha anlegget stående.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode råd Er jo helst da ute etter høyttalere som er gode på nesten alt, da jeg jo oxo spiller andre ting enn bare metal. Liker jo åpen og " fin" lyd oxo, eier i dag ett par Kef Xq 40, og de er glimmrendre på litt roligere musikk, men blir litt skjærende på metal hvis man drar på litt, men ellers en knallgod høyttaler på alt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan syns du dine ranger master høyttalere har vært å leve med, i forhold til variert musikk, plassering osv, er veldig nysgjerrig på disse... ?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mariusdid
    Hvordan syns du dine ranger master høyttalere har vært å leve med, i forhold til variert musikk, plassering osv, er veldig nysgjerrig på disse... ?
    Ranger Master er fantastiske høytalere. Hadde det ikke vært for en byttesyke som egentlig skulle ha vært behandlet på lukket institusjon hadde jeg aldri byttet dem ut. Når det er sagt bytter jeg til storebror Explorer :-D

De kan spille all type musikk, er ikke noen tilhenger av folk som MÅ ha 4x12" for å spille rock/metal. De har plenty av bass, og om en på død og liv skal plage naboer med bass; kjøp en sub :evil:
    Ranger'ene gjorde at jeg spilte mye musikk, og at jeg kunne finne frem litt eldre plater med dårlig innspilning. De engasjerer.

Kan anbefale disse på det varmeste, men en liten advarsel: De trenger LANG innspilningstid dersom kjøpt nye, de første dagene (les uken) var det bare grøt.. Dessuten synes jeg det kan virke som de er glad i en forsterker som har plnety av power og strømreserver. Tror det er pga et såpast slankt kabinett at det må litt ekstra til for å få den siste godlyden ut av disse kontra andre SA'er.

Mens jeg venter på Explorer'ene har jeg i den siste tiden måtte nøye meg med SA Aura 50, og for en enorm nedtur det var kontra Ranger Master er ubeskrivelig!! Aura 50 er ingen dårlig høyttaler, men målt opp mot et par Ranger Master med god forsterker er det som BMW M3 mot BMW 1-serien 8)
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk forr kjempefin tilbakemelding, skal få ordnet en ordentlig demonstrasjon av disse, da gode allround egenskaper er noe jeg setter pris på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •