Dali 909

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Dali 909

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 909

Jeg har fått æren av å selge ett komplett annlegg som jeg går utifra at er fra tidlig nittitallet. Søker derfor litt hjelp om hva jeg kan forvente å få solgt dette for. Specs er som følger:

Et par Dali 909 høyttalere

En Cervin vega CVHD-12s basser

Forsterker er en Sony FA5es

Dette er ett komplett annlegg: Resten som følger med har betegnelse: SA5es og XA2es og er fra Sony det også.

Annlegget er godt tatt vare på, men noe riper i Dali kassene og "gitteret" Noen som har forslag til prising av dette?

På forhånd takk.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville lagt ut annonser på sentralen og torget med Gi bud.
    Vanskelig å vite hva folk vil gi for slikt, kommer an på behovet
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips det ja Er det noen som er interesserte så er det ihvertfall en god start å sende meg en PM

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du blitt noe klokere?

Jeg er ny på denne nettsiden, og fikk ikke til å skrive et nytt inlegg...

Jeg vurderer å kjøpe et par Dali 909 høyttalere brukt, og lurer på hva jeg bør gi? Selgeren sier de var nye i januar 2000. Han sier også at vinylen har sluppet litt, men de er ellers strøkne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legolarsan
    Har du blitt noe klokere?

Jeg er ny på denne nettsiden, og fikk ikke til å skrive et nytt inlegg...

Jeg vurderer å kjøpe et par Dali 909 høyttalere brukt, og lurer på hva jeg bør gi? Selgeren sier de var nye i januar 2000. Han sier også at vinylen har sluppet litt, men de er ellers strøkne.
    Ikke gi for mye for så gamle høyttalere som tydeligvis bærer preg av å ha vrt godt brukt og sikkert flytta mye på. 909 var jo en kjempebra høyttaler i sin tid og gir sikkert valuta for pengene enda hvis du ikke gir for mye. Ny pris var vel på ca 6000 for paret etter det jeg kan huske så jeg ville sagt 1000-1500 kr. alt etter åssen du bedømmer utseendet på de. Prøv de uansett først hvis du får lov til det for å forsikre deg om at de virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Ikke gi for mye for så gamle høyttalere som tydeligvis bærer preg av å ha vrt godt brukt og sikkert flytta mye på. 909 var jo en kjempebra høyttaler i sin tid og gir sikkert valuta for pengene enda hvis du ikke gir for mye. Ny pris var vel på ca 6000 for paret etter det jeg kan huske så jeg ville sagt 1000-1500 kr. alt etter åssen du bedømmer utseendet på de. Prøv de uansett først hvis du får lov til det for å forsikre deg om at de virker.
    Takk for svar!
    Jeg har en Onkyo TX-NR616 reciever, som jeg har regnet meg fram til at har ca 50W i hver kanal. Vil dette være bra nok for denne høyttaleren? Fant en brukermanual på nett som sier at forsterkere fra 50W og opp skal holde.
    Musikken jeg planlegger å spille fra disse høyttalerne er hovedsaklig elektronisk, "ungdoms" musikk med mye bass. Tror du jeg vil bli fornøyd? Har en sub fra før som tar seg av de dypeste tonene. Kommer også til å bli brukt til en del filmtitting. Thoughts?

EDIT: selgeren krever bud over 2000 kr, men jeg kan jo prute litt da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Var det opp til meg,så ville jeg ikke gitt mer enn 1000 - 1500 for de.
    2000, hvis de hadde vært bortimot perfekte.
    Vurderer selv slike høyttalere, men har en Vincent effekt fra før.
    De krever strømreserver, de er vel 4 ohm tenker jeg..
    Men prøv de først, og sjekk elementene om de er oppsmuldret på kantene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legolarsan
    Takk for svar!
    Jeg har en Onkyo TX-NR616 reciever, som jeg har regnet meg fram til at har ca 50W i hver kanal. Vil dette være bra nok for denne høyttaleren? Fant en brukermanual på nett som sier at forsterkere fra 50W og opp skal holde.
    Musikken jeg planlegger å spille fra disse høyttalerne er hovedsaklig elektronisk, "ungdoms" musikk med mye bass. Tror du jeg vil bli fornøyd? Har en sub fra før som tar seg av de dypeste tonene. Kommer også til å bli brukt til en del filmtitting. Thoughts?

EDIT: selgeren krever bud over 2000 kr, men jeg kan jo prute litt da
    Til den prisen så bør de være i perfekt stand spør du meg. Kjenner disse høyttalerne godt. Til den musikken din vil de være glimrende forutsatt at du har nok power. Men med en sub til den dypeste bassen så tipper jeg det vil bli bra trykk. Men som JIn sier så er de 4 ohm. Det betyr ikke nødvendigvis at de er tungdrevne,men at de trenger en del watt for å utnytte potensialet i de så mulig 50w blir noe lite. Kommer egentlig an på strømreservene.Men om du synes HT er i fin stand så godt mulig de er verd 2000. 1000 pr stk er jo ikke så galt egentlig når man tenker etter. På finn.no så har jeg sett andre 909 til lignende prisantydning på 2-2500kr. Markedet som bestemmer,men over 2k synes jeg blir for mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •