vienna acoustics og hegel h200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vienna acoustics og hegel h200

hei jeg hadde tenkt til å kjøpe vienna acoustics beethoven grand concert og en hegel h200. men da jeg fant ut at høyttalerene er 4ohm og anbefalt forsterker er 50-300 watt ble jeg litt bekymret, siden h200 er 350 watt for 4ohm... vil dette passe sammen eller vil høyttalerene sprengest?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går helt fint, det er anbefalt med stor forsterker som har kontroll på høyttalerene.
    Det som ihvertfall sprenger HT er en for liten forsterker som blir presset hardt, da klipper den og vil ikke sende ut sinustoner som lettere, og i verste fall, kan brenne spolen i driveren. I tillegg vil det spille med høyere forvrengning, noe man ikke ønsker.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    hei jeg hadde tenkt til å kjøpe vienna acoustics beethoven grand concert og en hegel h200. men da jeg fant ut at høyttalerene er 4ohm og anbefalt forsterker er 50-300 watt ble jeg litt bekymret, siden h200 er 350 watt for 4ohm... vil dette passe sammen eller vil høyttalerene sprengest?
    Jeg har Hegel H200 på Dynaudio Focus 110, som er noen bittesmå stativhøyttalere som er oppgitt til maks 150 watt, og de starter på 4ohm. Denne kombinasjonen er helt super, og jeg kan virkelig spille høyt uten noe problem!

Du skal heller være bekymret for at den er for svak for høyttalerne, med mindre du ikke skal spille hinsides høyt og ikke vil/har behov for krefter til overs...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •