Martin Logan ESL forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Martin Logan ESL forsterker

Hey jeg har tenkt til å kjøpe Martin Logan ESL høyttalere og lurte på hva for en forsterker som passer. Vet ikke helt hvor mye penger som må til, men har fått tips om Music Fidelity m3i til 12 500kr mens på soundgarden sa di at jeg burde bruke mer penger... hva sier dere?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på hvilken ML du skal ha, det skriver du ikke noe om.
    Enhver stabil forsterker er velegnet, det er opp til deg hvor mye du vil betale.
    Du må være klar over at ML er ekstremt nøytrale, krevende og avslørende.
    Kan jo nevne noen forsterkere der funker, Nakamichi PA7 MK II, Vincent SP991, McIntosh, Krell, Mark Levinson, Bryston, Coda, ASR, Conrad johnson, ja nær sagt alle de "heavy" fabrikantene. En Nad fungerer også men også der må du opp i pris for å få oppløsningen ML fortjener. Glem klasse D forsterkere.
    Musical Fidelity har jeg ingen erfaring med men ser ikke umiddelbare problemer, MF er veldig gode forsterkere, men om det var jeg ville jeg gått for minst en MF M6i.
    Rør er også en mulighet, men du har kanskje ikke lyst på det?
    Men hold litt øye med bruktbørsen, der er mye snadder derute.
    Er forsterkeren ikke stabil under 4 ohm vil du oppleve at du får lyd tilsvarende den fra en reiseradio, I kid you not. Har prøvd bl.a. en Cary klasse D sak, Pioneer M90a vintage 200 watter og Thule IA350B 350 watter og jeg fikk både høyere og klarere lyd fra min tv.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne heter esl electro motion men takk for svar

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ElectroMotion er ikke så krevende som andre elektrostater, men liker fortsatt en del watt bak seg. Du vil sikkert også trenge en aktiv subwoofer med disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har hatt flere ulike Martin Logan HT. Og man må nødvendigvis ikke ha en dyr forterker til å drive disse. Jeg har hatt både Denon recievere, Xindak og High End som Halcro, vincent SP998 og diverse. Lyden er bedre jo bedre utstyr men for de fleste vil det nok ikke rettferdigjøre prisen på disse forsterkerne. Min erfaringer med M.L er at man får veldig bra lyd selv med middels forsterkere. Hadde Xindak 6950 på Summit og det låt svært bra! Xindak får man brukt for ca.4K. Noen blir nok tvilsomme til det jeg skriver her, men det er faktisk min opplevelse. Ja selv recievere vil gi deg veldig bra lyd til ditt formål. Men lytter du kritisk hver gang du hører musikk og prøver å oppdage noe nytt med musikken ved hver lytte sjeanse så kan du investere i noe dyrere forsterker. Og andre høyere M.L modeller.

En kompis har sikkert en forsterker du kan prøve deg frem med.. Ikke følg slavisk en HIFI sjappe, for de er jo innhabile til å gi deg en riktig svar. De vil jo selge. Prøv deg frem..
    Selv har jeg nå Summit koblet til Denon AVR 4311 og det låter svært bra. Jeg vet de kan låte mye bedre men økonomien tillater det ikke akkurat nå.. Men planen er en Mark Levinson større modeller.. Så da blir M.L med M.L:lol:

Den eneste M.L modellen jeg har hatt som krevende var CLS. Dem gikk virkelig lavt i ohm slik at forsterkereren gikk i protect mode. Men har aldri opplevd det med noe andre.. Jeg har hatt Request, CLS II, Script i, Vantage og nå Summit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner du også masse info om valg av forsterker til Martin Logan:
    Which Amp to buy? The most frequently asked question on this site. READ THIS!!!!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

venter spent..

Venter spent på mine ML Electromotion.

Jeg har gått noen runder og sett på flere amper, både Hegel H70 og Primare i22 ble vurdert, og jeg så også på NAD og Rotel. Det kommer en spennende ny Cambridge 851A som jeg fikk lyst å prøve, men leveringstiden var ikke sikker og jeg er litt skeptisk til helt nye ting..

Så jeg endte opp med Yamaha A-S1000 og er spent på hvordan den fungerer. Forhandler anbefalte den varmt og garanterte at jeg ble fornøyd.

Lytterommet er nesten ferdig, venter bare på et sett med lyddemping fra Lyd-Systemer og selve anlegget.

Noen som har synspunkter på A-S1000?

mvh Thomas.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •