B&w Dm683, Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w Dm683, Hjelp!

Har tenkt til å investere i en NAD C375BEE med B&W DM683, skal bruke anlegget mest til rock\metal\hiphop\klassisk musikk.

Er det en god combo?

Har også en Technics 1210 MK5 som jeg har tenkt til å bruke med det anlegget med tanke på vinyl lyden som jeg liker svært godt.

Har lest mye positivt om selve forsterkeren og høyttalere, men har hørt mye prat om at de ikke passer til rock og metal. Er det noen som har noen erfaringer med 683 modellen?

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 683 selv, sammen med Hegel H200. Syntes de spiller kjempebra på det aller meste. Kanskje ikke lige bra på vokal som feks system audio, eller like "hissige" som klipsch, men en bra allrounder etter min mening

Sitat Opprinnelig postet av tomekatomek
    Har tenkt til å investere i en NAD C375BEE med B&W DM683, skal bruke anlegget mest til rock\metal\hiphop\klassisk musikk.

Er det en god combo?

Har også en Technics 1210 MK5 som jeg har tenkt til å bruke med det anlegget med tanke på vinyl lyden som jeg liker svært godt.

Har lest mye positivt om selve forsterkeren og høyttalere, men har hørt mye prat om at de ikke passer til rock og metal. Er det noen som har noen erfaringer med 683 modellen?

Takk.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Du bør helst låne med høyttalere og forsterker og få teste de ut i eget rom.
    B&W DM683 spillte rått med NAD c372 + NAD c272.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er sant.

Er det kanskje bedre å legge inn noen ekstra kroner for å investere i JBL LS80 eller Klipsch RF83?

Eller vil det holde med 683?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet fungerer bra til metal. Jeg har det selv og har hørt mine timer med metall. Null stress.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt oppsett med Hegel H100 forsterker og B&W 683 så låter det meget godt når jeg spiller rock og metal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det en god combo?
    I mine ører - JA absolutt! Den "varmen" man får servert i mellomtoneregisteret
    i tillegg til en smulig laidbak diskant skulle jeg tippe passer bra til vinyl. (Merk: Tippe!)

[/quote]
    [/QUOTE]

Jeg må virkelig si meg uenig i "B&W passer ikke til metal". Jeg hører mye på Dream Theater og Metallica, og synes spesielt gitaren kommer godt frem med DM683. Når jeg oppgraderte til CM9, ble jeg helt stum av glede... :-)

Men som alltid, det eneste som betyr noe er dine ører. Spiller ingen rolle hva andre sier hvis du er fornøyd! Dette er jo et oppsett det er svært enkelt å skaffe seg en demo på, siden samme butikken har begge produktene (hvis du ikke bor svært langt unna da.).

Jeg har hatt C372 og DM683 selv, og synes det var mye for pengene. C375BEE er bedre på alle områder.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det en god combo?
    Smaken er som baken, jeg synes IKKE det er en god kombo.
    Har sjelden blitt så skuffet som når jeg var på HFK og hørte den komboen med en kompis som hadde C375BEE.
    Jeg synes heller ikke C375BEE klarte å få mine LS80 til å synge skikkelig, det ble ullent i bunn og spisst i toppen.
    Du må høre ting sjøl, ingen her som har dine ører.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    I mine ører - JA absolutt! Den "varmen" man får servert i mellomtoneregisteret
    i tillegg til en smulig laidbak diskant skulle jeg tippe passer bra til vinyl. (Merk: Tippe!)
    [/QUOTE]

Jeg må virkelig si meg uenig i "B&W passer ikke til metal". Jeg hører mye på Dream Theater og Metallica, og synes spesielt gitaren kommer godt frem med DM683. Når jeg oppgraderte til CM9, ble jeg helt stum av glede... :-)

Men som alltid, det eneste som betyr noe er dine ører. Spiller ingen rolle hva andre sier hvis du er fornøyd! Dette er jo et oppsett det er svært enkelt å skaffe seg en demo på, siden samme butikken har begge produktene (hvis du ikke bor svært langt unna da.).

Jeg har hatt C372 og DM683 selv, og synes det var mye for pengene. C375BEE er bedre på alle områder.[/QUOTE]

Her er jeg dønn enig med Amunds: at B&W ikke passer til metal og procrock, er en myte som virkelig har fått lov å gro seg fast.

Jeg mener tvert imot faktisk, fordi den enorme oppløsningen og luftigheten i lydbildet(spesielt på CM serien) gjør at man som du sier nærmest får en aha opplevelse over bra det kan låte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men min elektronikk var også CM9 (og CM8) langt bedre på all mulig musikk jeg testet enn Dali Mentor 6 som jeg også vurderte når jeg skulle ha nye høyttalere.

Så at Dali skal være så mye bedre enn B&W på slik type musikk kommer nok veldig ann på øret som hører. :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men min elektronikk var også CM9 (og CM8) langt bedre på all mulig musikk jeg testet enn Dali Mentor 6 som jeg også vurderte når jeg skulle ha nye høyttalere.

Så at Dali skal være så mye bedre enn B&W på slik type musikk kommer nok veldig ann på øret som hører. :-)
    Det kommer enda mere ann på elektronikken som driver dem, det må liksom passe sammen.
    For å si det sånn: På forsterkeren junior hadde før låt mine gamle hjemmebygde høyttalere (byggekost 1700,-) mye bedre enn LS80, jeg konkluderer ikke med at de gamle sponplatehøyttalerne er bedre enn LS80 av den grunn, altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig ikke. Men elektronikk til mange tusen som testes på to par høyttalere i samme prisklasse blir en litt annen setting. :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig ikke. Men elektronikk til mange tusen som testes på to par høyttalere i samme prisklasse blir en litt annen setting. :-)
    Alle forsterkere til mange tusen kroner har samme lydsignatur, altså?
    Nei, det er fortsatt et spørsmål om å finne elektronikk og høyttalere som passer sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg ikke helt tok akkurat det poenget utifra eksemplet du brukte...
    Men det var absolutt ikke det jeg mente.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Her er jeg dønn enig med Amunds: at B&W ikke passer til metal og procrock, er en myte som virkelig har fått lov å gro seg fast.
    Etter å ha hatt mine CM9 i snart 3 måneder så må jeg si at det som imponerer meg mest med disse er allsidigheten.
    De virker rimelig altetende - og jeg har en schizofren musikksmak og dermed fora de med mye rart. Som f.eks progmetall som Opeth o.l.

... men nå var det vel 683 det ble spurt om her..

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Etter å ha hatt mine CM9 i snart 3 måneder så må jeg si at det som imponerer meg mest med disse er allsidigheten.
    De virker rimelig altetende - og jeg har en schizofren musikksmak og dermed fora de med mye rart. Som f.eks progmetall som Opeth o.l.

Hehe, det er erfaringer jeg kjenner meg igjen i, dog med mine egne CM7. Det er imponerende når man kan gå fra å rocke hardt med Metallica eller intrikat procrock med Circus Maximus, for så å få den skjøreste og flotteste gjengivelse av piano og Helene Bøksles englevokal.

CM serien generelt er et scoop fra B&W er min mening

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vel

Jeg har hørt oppsettet trådstarter nevner mange steder, og rommet de står i, teller mye. I noen butikker låter det helt passe. I rektangulært rom med tregulv og høyt under taket var ikke oppsettet til å kjenne igjen.
    Har også hørt Technics platespiller på riaa-trinnet du kan bygge inn i 375 og det låter veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg har hørt oppsettet trådstarter nevner mange steder, og rommet de står i, teller mye. I noen butikker låter det helt passe. I rektangulært rom med tregulv og høyt under taket var ikke oppsettet til å kjenne igjen.
    Har også hørt Technics platespiller på riaa-trinnet du kan bygge inn i 375 og det låter veldig bra.

Går ut ifra at du mener det positivt når du sier det ikke er til å kjenne igjen? Hos meg står de i et rektangulært rom med 5 meter under taket og parkett, og det spiller utrolig bra! Gruer meg litt til å flytte

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente i positiv forstand. Du har tydeligvis opplevd akkurat det jeg mener

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engasjerende og dynamisk gjengivelse av nettopp rock og metal er 683 sin svake side. Er det det man primært hører på, og i tillegg bruker en mid-end forsterker så finnes det andre gode kandidater der ute.

Synes man skal ta fanboyer og de som ikke har/har hatt 683 selv, sine uttalser med en klype salt. Jeg har tidligere hatt 683 i forskjellige oppsett over flere år, og derfor testet de en del. Min subjektive mening er som beskrevet i første avsnitt over.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •