Fortvilet situasjon Anthony gallo 3.1 død mellomtone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fortvilet situasjon Anthony gallo 3.1 død mellomtone

Havnet i en lei situasjon under testing av Anthony gallo 3.1 i går kveld.

Venstre høyttaler er begge mellomtonene død, vil ikke gi noe lyd fra seg

Hva er mest sannsynlig?

Ble fraktet med bil 2 timer uten emballasje, men ble lagt sikkert i bilen uten mye kraftige smeller.

Kan det være noe koblingsfeil som har skjedd inn i høyttaleren p.g.a. dette??

Lydmessig ble de testet ganske kraftig, men ikke så mye at du hørte noe forvrenging av lyden. Ettersom jeg fant ut dette først etter 30 minutters testing. Kan det oppstått en koblingsfeil p.g.a. av at bass elementet sparket skikkelig??. Elementet er jo hovedsaklig lukket kammer

Hva er eventuelt sannsynligheten for at delefilteret har tatt kveld eller at mellomtonen er defekt??

Til dere som har gode kjennskaper til denne høyttaleren. Vil det være katastrofe om jeg åpner baksiden av høyttaleren og sjekker om kablene ikke har blitt koblet ut??

Preampen disse ble testet på var en Parasound c2, effekt forsterkeren var en stk Hegel H4A. Koblet balansert med hegel hd 10 dac.

Håper noen kan hjelpe meg med mine spørsmål raskt , før jeg eventuelt drar de med til Soundgarden i Trondheim.. *Fortvilet situasjon etter bare 14 dager siden kjøpet*

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skru ut elementa og test med et 9V batteri på dem

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de virket før du kjørte med de i bilen, så er vel sannsynligheten for at noe har løsnet inni høyttaleren tilstedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste status nå

Mellomtonen har begynt å fungere igjen, men den er mest trolig sprengt.. Fått den klassiske sprengt element lyden, men den fungerte bra igjen etter jeg presset den litt forsiktig inn. Men lyder ikke 100% lenger

Så løsningen blir å skifte element ved acoustic tuning i Trondheim, blir rundt 1000 kr for nytt element, arbeid og lyd tuning.

Håper jeg har lært til neste gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •