cm8 vs ikon 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: cm8 vs ikon 6

Newcomer Frengen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cm8 vs ikon 6

skal handle nye høyttalere 5.1 til min denon avr 3808 (skal oppgraderes til kommende denon toppmodell 48XX?).
    Brukes stort sett kun til film.
    Noen med erfaringer på om jeg bør velge cm8 el ikon 6? (ja. dama har sett at de finns i hvit).
    Andre forslag som jeg kanskje burde vurdert i samme prisklasse?
    Hvilken sub burde jeg bruke til disse? holder cm suben mål på film? vurderer mentor sub men ikon er vel kanskje en bedre film sub?

mange spørsmål, men er ute etter erfaringer...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frengen
    skal handle nye høyttalere 5.1 til min denon avr 3808 (skal oppgraderes til kommende denon toppmodell 48XX?).
    Brukes stort sett kun til film.
    Noen med erfaringer på om jeg bør velge cm8 el ikon 6? (ja. dama har sett at de finns i hvit).
    Andre forslag som jeg kanskje burde vurdert i samme prisklasse?
    Hvilken sub burde jeg bruke til disse? holder cm suben mål på film? vurderer mentor sub men ikon er vel kanskje en bedre film sub?

mange spørsmål, men er ute etter erfaringer...
    Ikon7 da ? litt fyldigere enn IKON6, som forøverig er en knall høyttaler. Ikon7 finnes også i hvit nå .

EDIT: Sub, der kjøper du noe ifra L-Sound AS SVS PB12-NSD eller PC12-NSD er utrolig gode subwoofere, som overgår det meste. Ellers har du XTZ 99 W10.16 ifra Surround.no - Høyttaler-spesialisten, som også spiller forrykende til prisen (men ikke SVS nivå ).

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kan også vurderes. det er bare det at jeg har så sinnsykt lyst på cm, og at cm9 blir for tung å drive med receivern.
    Har lest på flere tråder at cm8 ikke har så mye trøkk bla bla bla. men ikke mange som sier noe om hvordan kinoopplevelsen er med sub....

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kan også vurderes. det er bare det at jeg har så sinnsykt lyst på cm, og at cm9 blir for tung å drive med receivern.
    Har lest på flere tråder at cm8 ikke har så mye trøkk bla bla bla. men ikke mange som sier noe om hvordan kinoopplevelsen er med sub....
    Har du lyst på CM serien så gå for den! Jeg tror ikke du vil angre. Dette med at CM8 ikke har bass/evner gå dypt i bassen,er etter mitt syn en stor myte. Får den godt med krefter mener jeg den har overraskende god bassgjengivelse.

Ikke minst er det en knallgod høyttaler på alle mulige måter, som svært lenge var referanse i sin prisklasse. Både utseende og lyd på CM8 er etter min mening absolutt topp notch innen prisklassen.

Selv har jeg Marantz på CM7, noe som jeg har erfart er en knallmatch. Denon er av samme ulla som Marantz lydmessig, og vil således passe glimrende til CM8. Disse høyttalerne har en naturlig lite farget klang, som jeg derfor mener gjør seg bra sammen med elektronikk som gir en lit varm samt fyldig lydsignatur. Noe Denon gjør til fulle.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    betryggende svar. takker for det. men hvilken sub har dere villet gått for?
    Ikon, Mentor eller CM?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med System Audio? B&W er nok det jeg hadde valgt til kino. Jeg liker bassen bedre i B&W. SA har jo også masse fint. Du burde skjekke ut Tannoy også.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan virke sært men jeg kommer nokk til å gå for noen av de jeg nevnte over her. har ikke så mye erfaring med andre merker, og trygghetsfølelse betyr mye når penger skal brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan virke sært men jeg kommer nokk til å gå for noen av de jeg nevnte over her. har ikke så mye erfaring med andre merker, og trygghetsfølelse betyr mye når penger skal brukes.
    Da hadd ejeg nok valgt B&W og en meget god Denon eller en Harman/Kardon forsterker.

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CM8, og jeg er meget fornøgd med bassen. På musikk kunne det ikke falt meg inn og ha mere bass.
    Har nok mye og si på rommet også. Mitt er ca 13kvm.
    Jeg har ikke effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic: Skal du selge 3808´en?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om film er hovedpri, og musikk skal spilles greit også (utenom kanskje klassisk), så hadde jeg uten tvil gått for KLIPSCH!!! Og brukt penga på en dyrere reciver

Klipsch RF62-II koster latterlige 8000kr, og er en knallgod høyttaler.

Center og bakhøyttalere holder også sjeldent høy klasse ifra denne amerikanske produsenten!

Reciver jeg ville sett på, er Yamaha 3010! Vannvittig bra sak!

Klipsch har den gode egenskapen på at det skal få watt til for å spille nogenlunde høyt, og dynamikken er overlegent det meste. Bare det er nok strømleveranse, og det har Yamaha!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om film er hovedpri, og musikk skal spilles greit også (utenom kanskje klassisk), så hadde jeg uten tvil gått for KLIPSCH!!! Og brukt penga på en dyrere reciver

Klipsch RF62-II koster latterlige 8000kr, og er en knallgod høyttaler.

Center og bakhøyttalere holder også sjeldent høy klasse ifra denne amerikanske produsenten!

Reciver jeg ville sett på, er Yamaha 3010! Vannvittig bra sak!

Klipsch har den gode egenskapen på at det skal få watt til for å spille nogenlunde høyt, og dynamikken er overlegent det meste. Bare det er nok strømleveranse, og det har Yamaha!

Ikke for å skape noen merkekrig her i denne debatten, men jeg mener Klipsch og CM8 fra B&W er to vidt forskjellige ting. For det første er designet grusomt etter min mening på førstnevnte, CM8 er kanskje noe av det lekreste som er produsert utseendemessig i denne prisklassen IMO. Ren møbelkunst.

Så kan man si at dette ikke betyr noe, men det gjør det for mange. Når lyden faktisk er suveren fra CM8 så blir kombinasjonen utrolig. (både nydelig utseende og strålende lyd).

I tillegg er Klipsch sin lydsignatur mer frempå i toppregisteret, og minner slik sett mye mer om Dali enn B&W slik sett. FOR frempå etter min smak.

Så her spørs det rett og slett på preferansene til trådstarter.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anhamm
    Litt off-topic: Skal du selge 3808´en?
    Når denon kommer med ny topp receiver så blir det en ny vurdering av receivere og 3808'en vil bli solgt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •