Oppgradere RF-82mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere RF-82mk2?

Hei! Jeg har lekt litt med tanken om å oppgradere anlegget! Så jeg har sett litt rundt om etter nye front høyttalere i første omgang. Har ikke bestemt meg for budsjett enda, men jeg ser etter en oppgradering fra mine Klipsch RF-82 mk2. Etter å kikket litt rundt om har jeg ikke funnet noe nevneverdig for å være helt ærlig. Er ikke ute etter å miste alt "trykket" for å gå over på en mere Hi-Fi høyttaler. Da beholder jeg heller RF-82. De må altså takle en fest med litt for høyt volum Det virker rett å slett som jeg må ganske mye opp i pris før jeg får det jeg ønsker. Hvorfor bytte klipsch når jeg faktisk er meget fornøyd? Jo, det er nok bare min lille interesse for hi-fi som gjør at jeg har lyst til å prøve noe nytt! Det opplagte valget ville kanskje blitt RF-7, men jeg har bestemt meg for å prøve noe nytt denne gangen.
    Her er uansett noen alternativer jeg har sett for meg:
    B&W 803 eller 804
    Canton Reference 5
    Elac FS 249 BE
    Audiovector S3 Avantgarde Arrete

Kom gjerne med tips de som kan? :-D At høyttalerne er "lett-plassert" og har god spredning gjør heller ikke noe!

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde?

De krever rør og en vegg av bass er å anbefale, men har du plass og pengene så...

Avangarde Solo

Avantgarde Trio Omega * 85.000,-

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt, var ikke lille oppgraderingen heller da :P hehe.

Canton låter svintøfft hvertfall, men her er det MYE se på før du eventuelt kaster deg over noen, dra å lytt på de er et must

Def tech mythos serien? Låt svintøfft

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    InMiles? Syntes førsteinlegget ropte etter de jeg. :-D
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielcjk
    Avantgarde?

De krever rør og en vegg av bass er å anbefale, men har du plass og pengene så...

Avangarde Solo

Avantgarde Trio Omega * 85.000,-
    Hehe, disse tror jeg nok jeg bare kan glemme å ta med hjem uansett om de var gratis

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    InMiles? Syntes førsteinlegget ropte etter de jeg. :-D
    Har du link?

Har også tenkt litt på Piega Coax 70.2, som er frest ut av en 3 tonns alu blokk

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Hehe, disse tror jeg nok jeg bare kan glemme å ta med hjem uansett om de var gratis
    Solo'n var nå et litt serriøst forslag, men tenkte meg at WAF'en er litt for lav på Trio Omega'n. En av de vakreste høyttalerne som finnes etter min mening, men er jo bare min mening.

Solo'n er jo aktiv også, koster 70k ny så prismessig ligger den jo godt an. Har fått veldig god kritikk også.

Og når det gjelder inConcert Miles så må vel de bygges selv, eller en møbelsnekker til kassa og en slags elektriker til å bygge delefilteret kreves nok hvis du ikke vil gjøre noe selv.

Link: inConcert Miles

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har lekt litt med tanken om å oppgradere anlegget! Så jeg har sett litt rundt om etter nye front høyttalere i første omgang. Har ikke bestemt meg for budsjett enda, men jeg ser etter en oppgradering fra mine Klipsch RF-82 mk2. Etter å kikket litt rundt om har jeg ikke funnet noe nevneverdig for å være helt ærlig. Er ikke ute etter å miste alt "trykket" for å gå over på en mere Hi-Fi høyttaler. Da beholder jeg heller RF-82. De må altså takle en fest med litt for høyt volum Det virker rett å slett som jeg må ganske mye opp i pris før jeg får det jeg ønsker. Hvorfor bytte klipsch når jeg faktisk er meget fornøyd? Jo, det er nok bare min lille interesse for hi-fi som gjør at jeg har lyst til å prøve noe nytt! Det opplagte valget ville kanskje blitt RF-7, men jeg har bestemt meg for å prøve noe nytt denne gangen.
    Her er uansett noen alternativer jeg har sett for meg:
    B&W 803 eller 804
    Canton Reference 5
    Elac FS 249 BE
    Audiovector S3 Avantgarde Arrete

Kom gjerne med tips de som kan? :-D At høyttalerne er "lett-plassert" og har god spredning gjør heller ikke noe!

"Hei, jeg kjører per dags dato en Fiat Punto. Har du dere bugatti veyron på lager?"

Må henge meg litt på Mr. Chill her.. Mange av de større canton-seriene låter utrolig rått! Dra og lytt

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    "Hei, jeg kjører per dags dato en Fiat Punto. Har du dere bugatti veyron på lager?"

Må henge meg litt på Mr. Chill her.. Mange av de større canton-seriene låter utrolig rått! Dra og lytt
    Hehe ja, var ikke akkurat beskjeden oppgradering det ble snakk om her :P

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe ja, var ikke akkurat beskjeden oppgradering det ble snakk om her :P
    Aldeles ikke sikkert det blir noe oppgradering, men jeg bare ser meg om etter de forskjellige mulighetene. For jeg vet med meg selv at en dag kommer oppgraderings spøkelse på beøk Å da er det greit å vite hvilke muligheter man har 8) Hadde jeg måtte velge idag tror jeg nok jeg hadde endt opp med B&W 803

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elac tror jeg ikke er noe dumt alternativ som en oppgradering fra Klipshene dine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldeles ikke sikkert det blir noe oppgradering, men jeg bare ser meg om etter de forskjellige mulighetene. For jeg vet med meg selv at en dag kommer oppgraderings spøkelse på beøk Å da er det greit å vite hvilke muligheter man har 8) Hadde jeg måtte velge idag tror jeg nok jeg hadde endt opp med B&W 803
    Hva med PL 300 til Monitor Audio da?

Nå har ikke jeg hørt på all verden av høyttalere,men disse imponerte STORT for min del!
    MA er jo rimelig livlige i spillestilen,så det blir vel ikke SÅ ulikt Klipch,bortsett fra at det er mye mer av alt:-D
    Vert en lytt !

PL300 - Hi-Fi Huset AS
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelt valg?

Mye bra du er ute etter her men dette er jo vidt forskjellige lydbilder og er vanskelig å sette opp mot hverandre. Vil du ha spredning vil jeg anbefale tyske høyttalere. Du er ikke avhengig av å sitte i senter når du hører en Canton kontra en B&W. Der vil også en Elac fungere. Ser det er tilbud på Vento Reference 5 som normalt koster mellom 45-50.000. Den selges i Drammen og Bergen for under 30.000. Tror det er 27.000. Det er et kupp. Jeg har lillebroren Vento R9, og er svært fornøyd med lyden. Meget åpent og detaljert i lyden med en fast/kjapp bass som få matcher. Klipch med høy virkningsgrad er lett å tilpasse men låter kjedelig og påtrengende etter min smak. Passer til film og party, men er ingen nytelse å høre på. Vil du nyte all type musikk ville jeg gått for Canton, skal du sitte i senter er B&W et alternativ. Personlig synes jeg resten er svært kjedelig i forhold til hva de har av egenskaper. Er ikke budjett tema så gå for en av de store fra England eller Tyskland, altså Canton eller B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kan det høres?

Sjekket nettet litt og fant ut at det er Vento Reference 5 i Bergen hos BMH og JFS i Drammen som nærmeste til Oslo. Jeg kjøpte mine R9 på Serviceavdelingen i Oslo, men vet ikke om de har Vento R5 inne.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hva med PL 300 til Monitor Audio da?

Nå har ikke jeg hørt på all verden av høyttalere,men disse imponerte STORT for min del!
    MA er jo rimelig livlige i spillestilen,så det blir vel ikke SÅ ulikt Klipch,bortsett fra at det er mye mer av alt:-D
    Vert en lytt !

PL300 - Hi-Fi Huset AS
    Disse virker veldig interessante Men kanskje litt vel dyr senter og bakhøyttalere

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært få som er i nærheten av hva Klipsch varter opp med av lyd. På godt og vondt egentlig. Om dine RF-82mk2 er så mye bedre enn mk1 som dem sier, så mener jeg at du har vannvittig mye å hente på elektronikken på dem!

Jeg har RF82-mk1 på NAD M3, og jeg må ærlig innrømme at det spiller like bra på sin måte, som det andre anlegget mitt som består av:

Dali Mentor 8
    Lyngdorf DPA-1 preamp
    Parasound A21 poweramp.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielcjk
    Avantgarde?

Audiovector Avantgarde som trådstarter tenkte på har ingenting med de du linker til å gjøre

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Audiovector Avantgarde som trådstarter tenkte på har ingenting med de du linker til å gjøre
    Ahh Derfor jeg ikke skjønnte så mye

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse virker veldig interessante Men kanskje litt vel dyr senter og bakhøyttalere
    Ja det koster litt,men du får nok en knallgod pakkepris hos Hifi-huset kjenner jeg dem rett:grin:
    Og du er jo ikke nødt til å gå for Platinium serien som bakhøyttalere - der kan du velge fra en rimeligere serie uten at du taper så mye!

Ta deg en tur og hør på dem hvis du kan !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Nei, de jeg linket til hadde ingenting med Audiovector'ene og gjøre.

Bare foreslo noe litt annerledes, TS sa jo at han ville prøve noe nytt.

EDIT: Altså avantgarde, som i ordet, tok meningen av ordet litt forgitt, avantgarde betyr jo at noe er nyskapende og radikalt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •