rumpe ristere til billig penge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg har montert 4 av desse saman med den billegaste Zachary sub ampen eg fann på Ljudia. Det fungerer heilt topp!

Det er heller ikkje noko problem å bruka LFE utgangen på receiveren. Ljudia selger billige y-split kablar, så ein kan gå til suben og ein til rumperister-forsterkar.

Det er 4 skruer til å festa dei under sofaen. Veldig enkelt og greit.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har en gammal stereo forsterker, så eg kjører to på hver kanal, bare serie kobler de, så blir motstaden grei og
    brukte tidligere en billig surround reciver som kostet 1700kr ny for 8 år siden, og det funker som fly det ( brukte det vel og merke på de 15èrene eg bukte før )

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyoce she shakes well...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har eg fått montert de, og de spiller bedre enn 15"erene eg hadde. men den ene virker ikkje, så da får vi teste servicenen til ljuda

Har ikkje noe voldsomt trøkk på de no, og da er det vel omtrent sånn som de gammle 15"erene eg hadde, men er enda mye å skru opp på. Mulig eg kjøper meg en surround reciver og kjøper meg en 4 pk til å monterer i sofaen, bare fordi eg kan

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å høre at noen av dem funker hværtfall:P

Har bestilt 4 stk selv, men det står at de er på fjærnlager:\

Hva bruker du for å drive dem?
    Hvar 15" din montert som "buttkicker"?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Bra å høre at noen av dem funker hværtfall:P

Har bestilt 4 stk selv, men det står at de er på fjærnlager:\

Hva bruker du for å drive dem?
    Hvar 15" din montert som "buttkicker"?
    eg bruker bare en gammal sony stereo forsterker, så bare seriekoblet eg risterene, to på hver kanal. Bruker bare LFE fra reciveren, så de er delt på 80 hz.
    Eg hadde en 15" under hvert sete før ja, de spillte bra, men det er myyye enklere å montere og ikkje minst billigere dette her da, og har mer trøkk!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Noen spørsmål ang tilkobling.
    Jeg har i dag en Yamaha 3067 med to subber tilkoblet, en på hver subutgang på yamahaen.
    Dersom jeg ønsker å koble på noen romperistere, vil det da være fornuftig og kjøre de to subbene ut fra subutgang 1 på forsterkeren med y-splitt, og romperisterene ut fra subutgang 2. Da har jeg jo en del justeringsmuligheter i menyen kontra å koble de inn på samme utgang som en sub.

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei,
    Noen spørsmål ang tilkobling.
    Jeg har i dag en Yamaha 3067 med to subber tilkoblet, en på hver subutgang på yamahaen.
    Dersom jeg ønsker å koble på noen romperistere, vil det da være fornuftig og kjøre de to subbene ut fra subutgang 1 på forsterkeren med y-splitt, og romperisterene ut fra subutgang 2. Da har jeg jo en del justeringsmuligheter i menyen kontra å koble de inn på samme utgang som en sub.

Tormod
    eg kjører begge subbene mine fra ene utgangen med y-led og risterene med ett y-led på den andre utgangen (LFE utgang vi snakker om her selvfølgelig ), da kan eg både justere og man får bedre trøkk når man kjører subbene i mono kontra stereo også, så det er jo bare vinn vinn

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg kjører begge subbene mine fra ene utgangen med y-led og risterene med ett y-led på den andre utgangen (LFE utgang vi snakker om her selvfølgelig ), da kan eg både justere og man får bedre trøkk når man kjører subbene i mono kontra stereo også, så det er jo bare vinn vinn
    Takk for svar, da blir det fest i sofaen. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 3stk av disse risterene.

Har i dag en Yamaha 3900 + emotiva til front/center

hvordan skal jeg koble om jeg vil bruke yahama kraften , siden den ikke blir brukt til så mye utenom Surround.

Har mine to subber på et y-splitt.

takk for svar.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Vurderer 3stk av disse risterene.

Har i dag en Yamaha 3900 + emotiva til front/center

hvordan skal jeg koble om jeg vil bruke yahama kraften , siden den ikke blir brukt til så mye utenom Surround.

Har mine to subber på et y-splitt.

takk for svar.
    for det første så er det billigere å kjøpe 4pk'en
    Men du kan egentlig ikkje bruke yamahaen, da du ikkje har noen mulighet for å få rett deling på kanalene, dermed bør du bruke en ekstern forsterker og koble slik som forklart over her. Men du bruker vel utgangene på yamaha'en vel? eller kjører du effeket trinn?

Men det er jo bare å gå inn på Finn.no og finne seg en billig forsterker, det er mer en godt nok

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo evt få tak i ett seperat delefilter å koble på da, viss du vil bruke yamahaen. Eg vil jo tro at det går bra og bruke både ht kanalene og pre out samtidig, men har aldrig prøvd det, så eg kan ikkje love noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil noe slik som dette fungere

Hifi Forsterker - FINN Torget

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    vil noe slik som dette fungere

Hifi Forsterker - FINN Torget
    Først og frems, Ljudia selger en 4-pak med disse risterne som koster det samme som tre separate. Altså 4 for prisen av 3=)

Og ja, den forsterkeren fungerer sikkert fint.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldrig vert borti noe lsikt ,men det går nok sikkert fint ja, er ikkje så veldig mye som skal til.. eneste er at de krever litt ekstra siden de må serie kobles da, men det holder sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden litt da jeg har et relatert spørsmål. Så slipper vi enda en rumperistertråd

Sitat Opprinnelig postet av longbow
    Bestilt meg 4 slike ristere og tenkte å koble de på en eldre Harmon Kardon receiver. Hovedreceiver er en Yamaha. Ønsker egentlig å ha ristelse på front høyre/venstre samt lfe slik at skyting/slag/eksplosjoner rister høyre/venstre i sofaen, men at også alt kan riste samtidig når Titanic går ned i 3D.

MEN;

Yamahaen bruker alle kanaler til 7.1. Hvordan blir koblingen i så måte? Dersom jeg kobler fra Yamaha lfe2-utgangen hjelper det jo ikke å stille H/K´ns front på "large" i og med at den da i utgangspunktet kun får lfe-signaler.

Annet forslag kan jo være å stille lfe til "front+sub", men da blir vel denne innstillingen gjeldende på begge sub-utgangene og det er vel ikke så heldig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zentoo
    Bumper denne tråden litt da jeg har et relatert spørsmål. Så slipper vi enda en rumperistertråd

Bestilt meg 4 slike ristere og tenkte å koble de på en eldre Harmon Kardon receiver. Hovedreceiver er en Yamaha. Ønsker egentlig å ha ristelse på front høyre/venstre samt lfe slik at skyting/slag/eksplosjoner rister høyre/venstre i sofaen, men at også alt kan riste samtidig når Titanic går ned i 3D.

MEN;

Yamahaen bruker alle kanaler til 7.1. Hvordan blir koblingen i så måte? Dersom jeg kobler fra Yamaha lfe2-utgangen hjelper det jo ikke å stille H/K´ns front på "large" i og med at den da i utgangspunktet kun får lfe-signaler.

Annet forslag kan jo være å stille lfe til "front+sub", men da blir vel denne innstillingen gjeldende på begge sub-utgangene og det er vel ikke så heldig.
    eg vet ikkje helt hvordan du skulle få til dette her, men det vil jo riste i så godt som hele sofaen fordi om det bare rister på ene siden, så det er like greit å bare kjøre alt som ett mono signal. Kjør H/K'en på "all chanel stereo" eller noe sånt. Delingen vil jo som du sier bli gjort i Yamaha'en. Eg synst det funker veldig bra, og merker ikkje noe "feil" når eg ser film med det sånn

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg fire slike i posten. Skrudde dem alle fire til sofa og koblet dem til LFE.

Det rister jo bra, men litt for ofte. Det rister jo og når optimus prime snakker:S

Kansje resultatet blir bedre hvis jeg kobbler den til frontenes utgang istede?
    Det kan jo og være at jeg kun trenger et LPF for å bli kvitt gjengivningen av de høyere frekvensene. Hva sier dere?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart rister det når optimus prime snakker

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slang meg på og la inn bestilling på 4stk. Da er det bare å forberede seg til overtakelsen av ny bolig i slutten av Mai.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •