Komplett.no lanserer Intono høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett.no lanserer Intono høytalere

Hei!

Jeg lurer på om noen har peiling på disse, eventuelt spent på å se om noen kjøper og deler erfaringer.

Komplett.no

Selv er jeg nybegynner og har lite peiling. Har lyst på nye høyttalere etterhvert, men er usikker på om jeg skal gå for noe billig i 3-5000 kroners klassen (for to fronter) eller opp mot 10-12000.

Klart, for mange her inne er alt dette "billighøyttalere" regner jeg med, men for nybegynnere som meg er det vel en start.

Jeg er også usikker på kvaliteten på høyttalere man kjøper på steder som komplett.no og om det alltid vil være bedre hos f.eks steder som Hifi-klubben.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    di så nå i hvertfall fine ut disse intono ht , men det er lurt og bruke litt på ht...klipsch er nå sikkelige ht ,dali zensor , dali ikon etc etc mye og velge i mellom

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo helt ok ut, var billige hvertfall men de er litt tungdrevne. Noe jeg hadde puttet i en hyttekino feks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tungdreven og lettdreven osv. Jeg har en Onkyo TX-SR608 (Onkyo TX-SR608 | Lyd & Bilde.
    Hvordan kan jeg se/vite på spesifikasjonene på en forsterker vs høyttalerne hvorvidt den kan driver høyttalerne godt nok?

Onkyoen min har f.eks 7x100W, vil det si at den sliter med å drive Intono K53 fordi de har RMS på 150W?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke tenk på den oppgitte watten på 150w. Dette er bare noe veiledende tall som produsent oppgir, så og si alle høyttalere trives med ekstra watt.

Om du ser på følsomheten på høyttalerene så ligger de på 86dB. Det vil si at de spiller 86 db på 1m avstand med bare 1 watt på seg. Det skal dobles for hver 3 dB så da får du:

86dB - 1watt
    89 - 2watt
    92 - 4watt
    95 - 8watt
    98 - 16watt
    101 - 32watt
    104 - 64watt
    107dB - 128watt

Din onkyo har nok opgitt moderate watt og det reele tallet er vel sikkert nede på en 50watt eller noe. Det vil si at du kommer opp i en 100db før forsterkeren begynner slite og det blir forvrengning, dette løses med en effektforsterker hvor du da kan gi på mye mer uten forvrengning.

Dette funker jo litt annerledes i et rom hvor du har roomgain og andre faktorer i tillegg, men det er en generell grei regel holde seg til. Onkyoen din vil selvfølgelig klare drive disse, men det vil låte MYE bedre med en kraftigere forsterker.

Som eksempel hadde jeg klipsch RF-82 som fronter før, og de har en mye bedre følsomhet på hele 98db på 1watt. Jeg hadde onkyo 707 som var ca samme som du har nå, jeg merket forskjell som natt og dag etter at jeg fikk på en effektforsterker.

Må også tenke litt på hva man skal bruke de til, til kinosammenheng kan du jo bare smelle på en god sub og du vil få en god opplevelse, men til ren musikklytting ville jeg sterkt vurdert noe kraftigere, eller noe mer lettdrevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, det var et godt svar, så nå ble jeg noe klokere!

Men når jeg ser på hifiklubben.no (for å ta et eksempel), så har man under hjemmekino -> forsterkere eller recievere. Jeg leser "hovedbeskrivelsen", men blir ikke helt sikker på forskjellen.

- Man har altså recievere som er et svakere alternativ?
    - Hjemmekinoforsterkere som har mer "trøkk" enn recieverne?
    - Og så forsterkere/effektforsterkere som kan være separat tilbehør til enten hjemmekinoforsterker eller reciever for å igjen gi enda mere "trøkk"?

- Jeg er hovedsaklig i "hjemmekino-delen" av interesse

Takk for tålmodighet og gode svar

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt hvorfor de har kategorisert det slik men. Receiver/forsterker i hifiklubbens kategori vil jeg si er det samme. Receiver er bare en forforsterker/mottager av signal med innebygd effekttrinn, under hjemmekinoforsterkere på hifiklubben.no har de jo listet både forforsterkere (altså prosessorer som bare tar seg av signal uten effektrtinn) og effektforsterkere i samme kategori så ikke la deg villede av dette. De kunne like gjerne bare satt sammen de to kategoriene eventuelt puttet effekttrinnene i en egen kategori.

Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter her, skal du hat et komplett surroundsystem? Ville sterkt vurdert et 5.1 klipsch system feks som de selger på elkjop til bare 13tusen, da får du en absolutt kompetent system til en meget rimelig penge. Om du skulle spare mye penger så er nok dette intenso systemet helt greit starte med, eventuelt skaffe deg en større receiver etterhvert. Onkyo 608 har ikke pre out så du kan ikke koble på en effektforsterker på den. Du må vel opp på minst 708 for å få dette. (Er vel 709 som er på markedet om dagen).

Er det snakk om et rimelig oppsett så funker nok intenso eller hva det heter, er tross alt under 5 lapper for et surroundsystem det er meget rimelig for en startpakke. Dali senzor burde også vurderes her fra hifiklubben.no de har fått meget bra i tester

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags type høytaler vil du ha?
    stiller du krav til design?
    hva slags lydbilde ønsker du?
    Hva skal du bruke det til?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Jamo pakkene fra komplett.no er også noe vurdere, mye lyd for pengene

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK har missbrukt begrepene litt.

En surroundreceiver betyr egentlig bare at man har en surroundforsterker med radio. Men HFK har brukt dette(noe missvisende) som en klasseinndeling.

Du vil merke ganske stor forskjell om du går opp til høyttalere som koster rundt 6-7k. Og utvalget er ganske stort. Ved 10k har man veldig gode høyttalere, selv for oss "viderekommene".

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, litt klokere nå. Takk!

Jeg er primært ute etter surround ja. Jeg har hatt et Koda 5.0 system siden vgs som jeg kjøpte for 1500, så er ikke noe tess

Pga jeg har er student har jeg kikket på muligheten ved å kjøpte to ålreite fronter til å begynne med og deretter bygge ut resten etterhvert som jeg får råd.

Har kikket på flere litt rimeligere alternativer, som feks;
    Jamo S606 (Komplett.no - Jamo S606 gulvhøyttalere)
    Audio Pro Blue Diamond V3 (Komplett.no - Audio Pro Blue Diamond V3)
    Forskjellige Dali fra Concept 6 til Ikon 6 MKII.

Jeg er bare usikker på hvorvidt jeg skal gå for nettbutikk høyttalere eller "skikkelig butikk" høyttalere. Og selvfølgelig hvorvidt jeg må inn med bedre forsterker om jeg først bestemmer meg for å bruke 10000+ på et par fronter.

"Alt" er vel bedre enn de gamle Koda høyttalerne mine uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der kom det fort 3 innlegg mens jeg skrev mitt siste

Jeg er ute etter;
    1. Hjemmekinosystem som helst kan dras av min Onkyo TX-SR608, mens gjerne også ha potensiale om jeg oppgraderer "reciever/forsterker".
    2. Utseende er ikke spesielt viktig, ingenting som selges i ren ubehandled MDF vel?
    3. Pristak for fronthøyttalere er ca 10000,-. Gjerne billigere.

Ser du sier Jamopakka til Komplett er bra for pengene Mr.Chill, har tenkt mye på disse, men var usikker kvaliteten

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderte disse engang i tiden og syns de spiller meget bra til prisen. Min lillebror har denne pakken og han er meget fornyd, bruker en onkyo 607 eller noe.

Men du burde gå innom hifiklubben og høre litt tror jeg. Du får som sagt mye mer ut av å bygge opp litt og litt, gå for noen ht til 10k først som fronter og deretter bygge ut systemet ditt fortløpende, center, surround, bedre reciever og en god sub.

Men igjen så er 3lapper for et jamo system latterlig lite, og det har ikke mye si om du skal bytte det ut om ikke altfor lenge. Jeg er en person som liker ha alt med engang, så hadde det vært meg hadde jeg heller gått for en jamopakke, og vært fornøyd med det til jeg hadde spart opp en mye mer penger for et skikkelig system. Men det er bare min mening

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightFlare
    Se der kom det fort 3 innlegg mens jeg skrev mitt siste

Jeg er ute etter;
    1. Hjemmekinosystem som helst kan dras av min Onkyo TX-SR608, mens gjerne også ha potensiale om jeg oppgraderer "reciever/forsterker".
    2. Utseende er ikke spesielt viktig, ingenting som selges i ren ubehandled MDF vel?
    3. Pristak for fronthøyttalere er ca 10000,-. Gjerne billigere.

Ser du sier Jamopakka til Komplett er bra for pengene Mr.Chill, har tenkt mye på disse, men var usikker kvaliteten
    Hva med kampanjen på Blue Diamond? Komplett.no - Audio Pro Blue Diamond pakke Knallpakke med god pris.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse Intono høyttalerne fra samme produsent som Dynavoice?

Eller Fence? Eller QLN ?

Noen som har noe mere info om firmaet/produktet? Eller er det et nytt Ertzeid-produkt ?

"Intono K-serie er en høyttalerserie som er utviklet av Komplett i Sandefjord. Intono kjennetegnes av kvalitetskomponenter og klassisk skandinavisk designuttrykk, med avrundede buer og smekre linjer i klar og skinnende pianolakk. Høyttalerne kan leveres i sort eller hvit finish, med tanke på enklere plassering i skandinaviske hjem. Høyttalerne kan benyttes til både musikk og hjemmekino."

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er noe komplett.no har mekka sammen. Sikkert bare sendt noen tegninger til kina for å få snekra sammen en billigpakke som de masseproduserer og selger

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Virker som det er noe komplett.no har mekka sammen. Sikkert bare sendt noen tegninger til kina for å få snekra sammen en billigpakke som de masseproduserer og selger
    Må være bedre å legge ut 3000 kr ekstra for fult JVC 190 series. 5.0 pakke?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jamo s606 HC3

Hei. Jeg kjøpte selv Jamo S606 HC3 hjemmekino pakke til min Onkyo txsr608. dette spiller KANON når du får kjøre blurayfilm med dts hd master audio så kan du bare glemme en sub om du bor i 2mannsbolig eller leilighet eller lignende :-)

Sitter nå med klipsch rf82 + rc64 og jamo s606 som bakhøytaler å jamo surround som front high på en onkyo 807. må si de jamo'ene fikk meg MEGET hjemmekinointrisert 3000kr for det settet er latterlig.... løp å kjøp! bi-amp frontene å kjør audyssey, forsterkern kjører EQ så de spiller faktisk relativt bra selv om 608'n ikke er kjempesterk, lykke til!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macgyyvver
    Må være bedre å legge ut 3000 kr ekstra for fult JVC 190 series. 5.0 pakke?
    Har ikke hørt om det settet.

Hei. Jeg kjøpte selv Jamo S606 HC3 hjemmekino pakke til min Onkyo txsr608. dette spiller KANON når du får kjøre blurayfilm med dts hd master audio så kan du bare glemme en sub om du bor i 2mannsbolig eller leilighet eller lignende

Sitter nå med klipsch rf82 + rc64 og jamo s606 som bakhøytaler å jamo surround som front high på en onkyo 807. må si de jamo'ene fikk meg MEGET hjemmekinointrisert 3000kr for det settet er latterlig.... løp å kjøp! bi-amp frontene å kjør audyssey, forsterkern kjører EQ så de spiller faktisk relativt bra selv om 608'n ikke er kjempesterk, lykke til!
    Helt enig, 3 lapper for den pakken er helt tilbakestående billig Er garantert en god begynnelse for surround oppsett sammen med en rimelig receiver

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry misstype Mente JBL selvfølgelig! Går litt for i svingene innimellom Mr.Chill

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •