Komplett.no lanserer Intono høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    JBL 190 pakken er nok litt bedre, men igjen mye dyrere?

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    JBL 190 pakken er nok litt bedre, men igjen mye dyrere?
    Haha ja. Må si jeg vurderer den sterkt. Synes også de er mye penere å se til, enn klipsch som er valg nr 2.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    absolutt, smak og behag, syns selv de ser litt kule ut De har forsåvidt gjort det bra i tester så helt sikkert noe vurdere

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart Komplett ikke har sendt disse ut til test.... Er liksom ikke en brødrister det er snakk om (selv om den sjiten av en OBH jeg kjøpte burde ha vært testa...)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    ikke tenk på den oppgitte watten på 150w. Dette er bare noe veiledende tall som produsent oppgir, så og si alle høyttalere trives med ekstra watt.

Om du ser på følsomheten på høyttalerene så ligger de på 86dB. Det vil si at de spiller 86 db på 1m avstand med bare 1 watt på seg. Det skal dobles for hver 3 dB så da får du:

86dB - 1watt
    89 - 2watt
    92 - 4watt
    95 - 8watt
    98 - 16watt
    101 - 32watt
    104 - 64watt
    107dB - 128watt

Din onkyo har nok opgitt moderate watt og det reele tallet er vel sikkert nede på en 50watt eller noe. Det vil si at du kommer opp i en 100db før forsterkeren begynner slite og det blir forvrengning, dette løses med en effektforsterker hvor du da kan gi på mye mer uten forvrengning.

Dette funker jo litt annerledes i et rom hvor du har roomgain og andre faktorer i tillegg, men det er en generell grei regel holde seg til. Onkyoen din vil selvfølgelig klare drive disse, men det vil låte MYE bedre med en kraftigere forsterker.

Som eksempel hadde jeg klipsch RF-82 som fronter før, og de har en mye bedre følsomhet på hele 98db på 1watt. Jeg hadde onkyo 707 som var ca samme som du har nå, jeg merket forskjell som natt og dag etter at jeg fikk på en effektforsterker.

Må også tenke litt på hva man skal bruke de til, til kinosammenheng kan du jo bare smelle på en god sub og du vil få en god opplevelse, men til ren musikklytting ville jeg sterkt vurdert noe kraftigere, eller noe mer lettdrevet.
    Genialt forklart! ble mye klokere nå jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har rukket å få testet Intono høyttalerne? Dynavoice har jo lenge vært kongen av lavbudsjett segmentet. Jamo Har jo også pakken S606 HCS3, som går svært billig. Både Jamo, og Dynavoice har fått mye bra kritikk både av brukere og av diverse blader. Er det mulig Intono kan bli en god konkurent av disse? Eller tror dere at i dette tilfelle så får man rett og slett det man betaler for og ikke en smule mer?

Skulle gjerne sett en test av disse, da spesielt den gulvstående modellen.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på bildene nå, diskanten av samme type som sitter i mine Concept 8, så der svikter de ikke til prisen.

Kan ikke dra noe kjensel på wooferne, men alt ser ut til å være av god kvalitet både tekniskt og på utsendet.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Er disse Intono høyttalerne fra samme produsent som Dynavoice?

Eller Fence? Eller QLN ?

Noen som har noe mere info om firmaet/produktet? Eller er det et nytt Ertzeid-produkt ?

"Intono K-serie er en høyttalerserie som er utviklet av Komplett i Sandefjord. Intono kjennetegnes av kvalitetskomponenter og klassisk skandinavisk designuttrykk, med avrundede buer og smekre linjer i klar og skinnende pianolakk. Høyttalerne kan leveres i sort eller hvit finish, med tanke på enklere plassering i skandinaviske hjem. Høyttalerne kan benyttes til både musikk og hjemmekino."
    Jeg vet ikke hvor jeg har det fra men jeg syntes også jeg så Ertzeid navnet i forbindelse med Intono. Om jeg nå var i kjøpemodus vil jeg holde meg langt unna alt som Mr Erzeid har hatt med å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt litt i tvil angående ohm og alt der...

Kan jeg drive Intonio anleget med en slik forsterker:Yamaha RC-V471..

Det står at anlegget trenger
    - 150 watt - 30 - 22000 Hz - 4 ohm - gulv
    - 50 watt - 40 - 22000 Hz - 4 ohm - senter
    - 50 watt - 50 - 22000 Hz - 4 ohm - bakhøytalere

Forsterkeren har disse specs:
    Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) 110/130/160/180W

Eller er det andre specs jeg er nødt til å se på...?!

Takker for alle svar!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiks
    Jeg er fortsatt litt i tvil angående ohm og alt der...

Kan jeg drive Intonio anleget med en slik forsterker:Yamaha RC-V471..

Det står at anlegget trenger
    - 150 watt - 30 - 22000 Hz - 4 ohm - gulv
    - 50 watt - 40 - 22000 Hz - 4 ohm - senter
    - 50 watt - 50 - 22000 Hz - 4 ohm - bakhøytalere

Forsterkeren har disse specs:
    Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) 110/130/160/180W

Eller er det andre specs jeg er nødt til å se på...?!

Takker for alle svar!

Følsomhet 86 dB - Dette er hvor høy lyd du får ved å tilføre, som regel, 1 watt. Komplett spesifiserer ikke antall watt, men det er nærliggende å tro det er 1 watt på 1 meters avstand, da dette er det de fleste andre oppgir.

Du vil nok få lyd fra disse høyttalerne med denne forsterkeren, men det blir nok ikke øredøvende nivåer, uten at du vil få forvregning - som forsåvidt er øredøvende i seg selv.

Hvis du har bestemt deg for å gå for de høyttalerne så ville jeg enten sett etter en brukt forsterker som er litt kraftigere, evt supplert med en sub som kan ta over på de dypeste tonene. Det er tross alt de som krever mest av forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Nei, øredøvende nivåer trenger jeg heller ikke. Bor i blokk, med relativt liten stue. Sitter vel ca 3,5-4 meter fra tv'en...

Hvis jeg skal se etter en bedre forsterker, hva av specs skal jeg se etter?

Yamaha RX-V671BL

Pioneer VSX-422-K

Er dette noe bedre alternativer?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg handlet to par med Intono K5a under timessalget som Komplett hadde 21.03.2013.

Komplett.no - Intono K5a aktive høyttalere

Nå har begge parene "tatt kvelden" med noen få dagers mellomrom.
    De er helt døde. Har prøvd å få liv i dem flere plasser i huset, uten hell.
    Har også prøvd å bytte sikring, med samme nedslående resultat.

Har opprettet retursak med Komplett men jeg lurer på om det er noen andre som har hatt problemer med disse ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I alle dager - begge to? De varte i 2 måneder ?

Her har du en god sak og jeg ville fått hevet kjøpet umiddelbart.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir den rimeligste måten for meg å sende disse ?

Jeg må tross alt sende 4 stk høyttalere + tilbehør etc på totalt ca 20 kg.

Har som du sier Supertramp mest lyst å heve hele kjøpet.

Litt synd dette, for lydmessig så fungerte de helt ok til sitt bruk.

Jeg har bare gode erfaringer fra før med Komplett, så jeg rekner uansett med at dette ordner seg.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

- Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Komplett sendet deg en returseddel slik at du ikke skal legge ut for frakt.
    Mener å huske de gjorde det med et av produktene jeg kjøpte derfra en gang.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg tolker svaret fra Komplett (se under) så må jeg selv betale frakten ?.

Du vil i løpet av en til to virke dager motta en e-post med et returnummer som pakken skal merkes med. I e-posten
    vil det også være annen nødvendig informasjon for returen. Husk at ditt returnummer kun er gyldig i 14 dager
    fra det er mottatt. Husk også at retten til angrefrist kun gjelder forbrukerkjøp.

* Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør.
    * Send tilbake i originalemballasje/godt pakket inn, og med betalt frakt inn til oss.
    * Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.
    * Hvis en vare blir funnet i orden etter feilbeskrivelsen som var gitt med varen, blir du belastet med kr 190,- i testgebyr.
    * Husk å fylle ut fullstendig feilbeskrivelse, samt ordre/kundenr. som varen(e) er kjøpt på.
    * Vi ber også om at konto nr. sendes med forsendelsen slik at ev. refundering av penger kan skje så raskt som mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vid reklamation skall sälgaren betala frakt. Komplett sänder dig normalt en färdigfrankerad lapp att sätta på kartongen.
    Det händer att kunder måste lägga ut för frakt tilfälligt, men som de skriver, de pengarna får du tillbaka. Men det du har med här är ju ångerfrist, inte reklamation? Du kan ju inte använda ångerfrist på en vara som inte fungerar eller är trasig.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Vid reklamation skall sälgaren betala frakt. Komplett sänder dig normalt en färdigfrankerad lapp att sätta på kartongen.
    Det händer att kunder måste lägga ut för frakt tilfälligt, men som de skriver, de pengarna får du tillbaka. Men det du har med här är ju ångerfrist, inte reklamation? Du kan ju inte använda ångerfrist på en vara som inte fungerar eller är trasig.
    Takk for svar. Da får jeg bare vente og se hva som dukker opp fra Komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ved kviteringen på fraktkostnadene sammen med konto nr. og de andre papirene. Du må åpne/lukke esken på postkontoret, men de låner deg garantert en taperull
    Tørr nesten garantere at du får summen inn på konto etter noen dager

Jeg gjorde dette med et grafikkkort som tok kvelden etter 2 år og 1 mnd. og fikk pengene rett på konto ganske kjapt. Splitter nytt grafikkort fikk jeg også, selv om garantien på kortet var 2 år. Norske lover gir deg nemelig 5 år på elekronikk.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite dilemma her nå. som sagt så kuttet begge parene ut med et par dagers mellomrom. har fått godkjent retur for sjekk fra Komplett, men plutselig så virket det ene paret, og to dager senere så var det lyd i det andre også !

Er litt i tvil om jeg da skal sende dem inn ?

Komplett sier jo at dersom de virker under test så må jeg betale for test +frakt !

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •