Rockehøyttalere med WAF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rockehøyttalere med WAF

Heisann,

Er ute etter en høyttaler som har waf og rockefaktor. Skal kunne spille alt fra Mark Knopfler til de hardeste Metallica/Rammstein låtene.

Per idag eier jeg B&W CM9 som er drevet av en NAD 375BEE (for øvrig til salgs). Ja jeg vet det er en dårlig match, og venter nå på en Musical Fidelity A1008 som skal gi CM'ene en ny sjans i ørene mine. Synes de spiller veldig bra på Mark Knopfler musikk, men er litt kjedelige til metal. Dessuten vil jeg ha en høyttaler som fyller rommet med lyd, ikke bare i sweetspot.

Noen der ute som vet hva jeg trenger, og kommer overens med min kommende MF?

Noe heg har sett på:

Klipsch blir for ruvende, jeg bryr meg litt om utseende også, desverre.

JBL LS 80 har jeg fattet interesse for, ser helt ok ut også.

System Audio Mantra 60, veldig vakker, men blir det slank bass med "bare" 4,5 tommere?

KEF? Noen erfaringer?

PSB Imagine, utrolig vakker, men blir det samme opplegget som CM9?

Prisklasse 15-20.000,-

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

System Audio imponerte meg på akkuratt rock og metal, tror disse kan overraske deg. Prøv Hegel pre og electrocompaniet effekt f.eks .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maholst
    Heisann,

Er ute etter en høyttaler som har waf og rockefaktor. Skal kunne spille alt fra Mark Knopfler til de hardeste Metallica/Rammstein låtene.

Per idag eier jeg B&W CM9 som er drevet av en NAD 375BEE (for øvrig til salgs). Ja jeg vet det er en dårlig match, og venter nå på en Musical Fidelity A1008 som skal gi CM'ene en ny sjans i ørene mine. Synes de spiller veldig bra på Mark Knopfler musikk, men er litt kjedelige til metal. Dessuten vil jeg ha en høyttaler som fyller rommet med lyd, ikke bare i sweetspot.

Noe heg har sett på:

System Audio Mantra 60, veldig vakker, men blir det slank bass med "bare" 4,5 tommere?

KEF? Noen erfaringer?

Prisklasse 15-20.000,-

Er usikker på System Audio Mantra 60 men onkelbarnet mitt var innom Soundgarden i Bergen å hørte på SA Aura 50, det var så utrolig mye bass i dem at han var hellig overbevisst om de hadde koblet en sub til, han nektet å tro noe annet og måtte sjekke dette selv..men, ingen sub var tilkoblet.
    Så System Audio spiller vistnok helt sinnsykt bra bass med tanke på hvor smal de er..

Når man alt er inne på dette med vakre høytalere så synes jeg at Canton Chrono SL serien er sinnsykt vakker og lurer litt på å gå for dem selv men jeg finner egenlig veldig lite informasjon om Canton og hvordan de er lydmessig.

Chrono SL 590.2 DC - Chrono SL Series - CANTON German loudspeaker tradition (en)

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Noe heg har sett på:

KEF? Noen erfaringer?

Prisklasse 15-20.000,-
    Får jeg lov til å nevne at Monitor Audio GS20 i sin tid overtok som Lydogbildes referansehøytaler i 20000,- klassen, de overtok fra CM9....

Forøvrig vil jeg tro du finner noen alternativer i denne tråden.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...-igjen-13.html

God lesing

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har lest den tråden, men skal lese den en gang til, takk

Det er desverre vanskelig for meg å få hørt på Monitor Audio da jeg bor langt oppi nord, men skal gjøre ett forsøk om jeg ramler innom Oslo neste gang. Denne gangen skal jeg bruke litt lengere tid på høyttaler valg!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til rock og pop er disse utrolig bra:

DALI LEKTOR 8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Men de krever litt kraft i bakhånd .

EDIT: Ser du har budsjett opp til 20k... Jeg mener at noe av det beste på rock er Mentor 6! Fantastisk bass, og et driv oppover som får det til å klø i luftgitaren. Skarp diskant? neh, men kanskje noe pågående mellomtone på feil elektronikk. NAD 375 blir nok veldig bom . Men på elektronikk ala Electrocompaniet og NAD sin M3 fungerer som gull (M3 har en genial TILT funksjon for å dempe topp registeret litt).

Problemet med CM9 i mine ører på rock, er at de ikke takler å spille noe som helt høyt, kun normalt før alt "bryter sammen". Men som du sier CM9 er gromt på mye .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Til rock og pop er disse utrolig bra:

DALI LEKTOR 8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Men de krever litt kraft i bakhånd .

EDIT: Ser du har budsjett opp til 20k... Jeg mener at noe av det beste på rock er Mentor 6! Fantastisk bass, og et driv oppover som får det til å klø i luftgitaren. Skarp diskant? neh, men kanskje noe pågående mellomtone på feil elektronikk. NAD 375 blir nok veldig bom . Men på elektronikk ala Electrocompaniet og NAD sin M3 fungerer som gull (M3 har en genial TILT funksjon for å dempe topp registeret litt).

Problemet med CM9 i mine ører på rock, er at de ikke takler å spille noe som helt høyt, kun normalt før alt "bryter sammen". Men som du sier CM9 er gromt på mye .
    Har lyttet til disse med NAD og synes diskanten var altfor frampå, derfor valgte jeg CM9 framfor Mentor. Skulle kanskje tatt meg en tur innom Soundgarden og lyttet på SA og JBL. Er veldig spent på disse to, hadde en av dem kunnet spille f.eks Mark Knopfler like detaljert som CM9, men med trøkk på metal, så har vi en vinner8)

Noen her som har erfaring med Musical Fidelity og hva det matcher til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo si noe mer om min musikksmak; Dire Straits/Mark Knopfler, Pink Floyd/Roger Waters, Nirvana, Volbeat, Bon Jovi, Metallica, Rammstein, pluss noe listepop.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt for mye på Klispch, så vil ikke uttale meg her. Men veldig mange liker disse på rock.

Har hatt disse, og de fungerer veldig bra til rock. Men jeg syntes de faller litt av lasset på noen andre sjangre. Er redd disse er like store som Klipsch, og dermed litt "ruvende". Dog mye bedre finish.

Tror ikke du skal bekymre deg for svak bass. Disse er tunet ganske fyldig, og med 4stk 4,5" har man like mye areal som 2stk 6,5". Konstruktøren er gammel trommis, og det høres.

KEF? Noen erfaringer?
    Kef Q900 spiller ganske bra, verdt å se på.

Neppe like B&W. Disse måler veldig godt, og har et godt spredningsmønsker. Tror de vil fungere bra også på rock.

Noen alternativer jeg selv liker er:
    Dali Ikon7
    Dali Mentor6
    Audio Physic Tempo6(kan skaffes brukt til en meget fin pris)
    Audiovector SI3

Geir Arne

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef Q900 som blir nevnt er ikke et dumt valg, men jeg ville absolutt vurdert noe Canton. Har lyttet en del til Canton Vento Reference 5 i det siste, og det spiller så sinnsykt på rock og musikk med litt trøkk i, at jeg blir litt svett bare ved tanken! Har sammenlignet dem med Kef XQ40 som har vært en av mine absolutte favoritter av høyttalere under 50k, men de må dessverre se seg grundig slått på morro-faktoren. Pene er de også, men trenger myyyye kraft

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Canton Vento serien være et alt. da?

Ser at jfssoundsystems har fine priser nå på Vento Ref 5 DC til 27k, å ref 7 DC til 19k. Koster vel egentli 45k å 35k.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Den MF ampen din har jeg ikke hørt under kontrollerte forhold, men har mf a5 og har hatt a3 tror jeg den het. Samt god kjennskap til 750 supercharger. Jeg er rock person selv og kan annbefale deg desse 4 høyttalerene.
    Usher cp6381. Triangle Quartet, vienna Acustic strauss og bethoveen consert grand. Passer utmerket til din amp og til din musikksmak.
    Gikk fra VA strauss til B&W 802 da sjansen dukket opp. Da det har vert drømmen i mange år.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS80, den fødte rockehøyttaler. Låter som den Amerikanske rockeren den er. Og finishen er i mine øyne fantastisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med xtz sinne "gulvere" hige gloss og en litten 10" eler 2?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hva med xtz sinne "gulvere" hige gloss og en litten 10" eler 2?

XTZ ja, hvordan er disse XTZ høytalerne. f.eks XTZ 99.36 MKII Piano vs Dali Ikon 6 eller 7, noen som har hørt begge og sammenlignet de?

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du hadde savnet noe på SA, utrolig rå bass uansett musikk. JBL er et flott alternativ, er fine til rock de også. Det samme sier jeg som han litt over her, var overbevist på at de hadde sub sammen med SA. For sånn dyp og rå bass har jeg aldri hørt av en finere høyttaler. Tannoy er noe jeg er meget fornøyd med når det gjelder rock. Men kan kanskje bli litt mykt og klampt sammen med Master Of Puppets med Metallica. Jeg anbefaler deg og skjekke ut SA og Tannoy. ES-serien er fin-fin til rock og metal. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Tror ikke du hadde savnet noe på SA, utrolig rå bass uansett musikk. JBL er et flott alternativ, er fine til rock de også. Det samme sier jeg som han litt over her, var overbevist på at de hadde sub sammen med SA. For sånn dyp og rå bass har jeg aldri hørt av en finere høyttaler. Tannoy er noe jeg er meget fornøyd med når det gjelder rock. Men kan kanskje bli litt mykt og klampt sammen med Master Of Puppets med Metallica. Jeg anbefaler deg og skjekke ut SA og Tannoy. ES-serien er fin-fin til rock og metal. Lykke til.
    Har sansen for designet på Mantra 60 ja8) Og jeg liker måten dere beskriver den på, høres ut som ett bra alternativ, skal ta med meg MF'en til Soundgarden i Tromsø og høre på den der. JBL trur jeg ikke blir noe alternativ, med tanke på sweetspot, har desverre ikke verdens beste stue å plassere disse i per dags dato.
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hei.
    Den MF ampen din har jeg ikke hørt under kontrollerte forhold, men har mf a5 og har hatt a3 tror jeg den het. Samt god kjennskap til 750 supercharger. Jeg er rock person selv og kan annbefale deg desse 4 høyttalerene.
    Usher cp6381. Triangle Quartet, vienna Acustic strauss og bethoveen consert grand. Passer utmerket til din amp og til din musikksmak.
    Gikk fra VA strauss til B&W 802 da sjansen dukket opp. Da det har vert drømmen i mange år.
    Dette er interessant, takk for svar som involverer MF'en! Har hørt mange anbefaler MF til VA, disse må sjekkes ut. Usher synes jeg har noe smårar design, med denne designbrytende brødfjøla på siden av høyttalerene. Men slikt er jo smak og behag, de spiller nok veldig bra vil jeg tro. Ble veldig nysgjerrig på Triangle Quartet, men den er vel kravstor til strøm fikk jeg tips om? MF'en leverer 2x250W i 8 ohm/2x400 i 4ohm.

Noen formeninger om Canton på MF?

XTZ, hvem selger disse her til lands?

Noen med PSB Imagine her inne som kan fortelle litt om denne?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er nevnt Monitor audio lenger opp her, ta en titt på RX-8 og GS-60, hvor langt oppi Nord? Tror ikke det skal være så vannskelig å få en demo hos noen i troms omr. Synd hifi huset i tromsø er nedlakt :/

Ang PSB imagine, så er det en høyttaler med meget pen finish, den har overrasket meg ved flere annledninger. Meget pen lyd fra disse, og bassen er upåklagelig. Har dog aldrig hørt rock på den :s
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    XTZ ja, hvordan er disse XTZ høytalerne. f.eks XTZ 99.36 MKII Piano vs Dali Ikon 6 eller 7, noen som har hørt begge og sammenlignet de?

Geir
    XTZ er herlige de, men vil ikke karakterisere de som rockehøytalere, vil si Dali har mer dynamikk til rock. XTZ er mer i BW sin gate. Foraldel de kan rocke bra, men synes de passer bedre til rock, vokal, klassisk, pop.. akustisk. Metall faller litt sammen, Rammstein er greit. Bare det ikke blir for mye og høyt på en gang som i metall..

Min mening iallefall, mulig det hadde blitt bedre på metall med mer enn mine 110watt, veldig strømkrevende høytalere som BW også er.

Er veldig fornøyd med XTZ men hører ikke så mye på metall lenger, går mer i synth, klassisk og folkemusikk, vokalbasert og akustisk.. Til slik musikk er de gull. På hardrock er de bra, på metall ikke så bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ser det er nevnt Monitor audio lenger opp her, ta en titt på RX-8 og GS-60, hvor langt oppi Nord? Tror ikke det skal være så vannskelig å få en demo hos noen i troms omr. Synd hifi huset i tromsø er nedlakt :/

Ang PSB imagine, så er det en høyttaler med meget pen finish, den har overrasket meg ved flere annledninger. Meget pen lyd fra disse, og bassen er upåklagelig. Har dog aldrig hørt rock på den :s
    Det er veldig synd Hifi huset ble lagt ned ja. Tror det er fordi "hvermansen" skal ha det som oftest lokalt er omtalt som det beste av det beste, og da blir B&W og Dali ofte nevnt, og mange ser seg blinde på alt annet. Og ja jeg var nok en av dem. Dermed blir slike butikker som selger "ukjente" merker overkjørt av andre. Det værste av alt, var at jeg syntes CM9 spilte så bra på musikken jeg hadde med meg at jeg ditcha turen innom Soundgarden. My bad.

For all del, CM9 er fantastisk på masse musikk, gåsehuden kommer fort fram! Håper de får mer rocka liv med ny fors. Hjelper ikke det, så ryker de nok.

Er det noen her på forumet som kunne tenkt seg å ofre noen timer av sitt lange liv for en lytterunde med de nevnte HT i denne tråden, som hverken HFK eller Soundgarden selger (PSB, Monitor Audio, Vienna, Canton, Triangle, ? I området Tromsø-Nord Troms?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •