Rockehøyttalere med WAF - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du liker kirsebær utførelse, så er det mulighet til å gjøre et lite kupp på Elac FS 189 fra audioaffair.co.uk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg tar meg den friheten å låner tråden din litt:-)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe MA RX8 høytalere men vakler ennå mellom hvilken farge jeg skal ha, det er bestemt at det skal være høyglans men er usikker på om jeg skal velge hvit eller sort:-)

Hvit er lekkert å se på men er usikker på hva jeg syns om dem etter noen år, de kan også være litt tung å selge etterhvert om det skulle bli aktuelt...men lekkert er det å se på:-)

Sorte høytalere en stilig og elegant å se på, selv etter mange er er mine gamle Yamaha NS-555 pen å se på, men det tror jeg kommer utelukkende av at de er i sort høyglans..de er også lett å omsette og det er et større publikum som kjøper sort vs hvite høytalere..

Blir kjempeglad om dere sier deres mening om dette, jeg skal bestille i kveld så det haster litt:-)

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Sa jo det at de imponerte spesielt på slik musikk . Bra du tok ett valg og ble fornøyd.

Hvilken elektronikk bruker du ? Nad eller MF ? bare lurer .

Begge deler fungerer nok bra på sin måte, er ikke noe spesielt kresen den høytalleren.
    Ja, de imponerer virkelig. Bruker en Pioneer LX-75.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gega:

Kjøp det du har lyst på, tror du får solgt dem uansett.

Jeg syns sort høyglans er litt for standard i dag, samt at det er et ******* med støv... Men, om du er vant til NS-333 så er det sikkert ikke noe problem for deg
    Har hatt NS-777 selv, ble irrerende fort støvsamling...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha vurdert aktive høyttalere. Aktive Adam er f.eks både hardtslående og spiller åpent og detaljert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton Vento Reference 7

Det er denne du bør ha i denne prisklassen. En av grunnene er at den koster normalt 35.000 og låter også til 35.000. Og den er vel å få til 19.000-20.000. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg byttet mine Vento R9 på dagen, om lommeboka hadde tillatt det. Mvh Big Fan of Reference series.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Gega:

Kjøp det du har lyst på, tror du får solgt dem uansett.

Jeg syns sort høyglans er litt for standard i dag, samt at det er et ******* med støv... Men, om du er vant til NS-333 så er det sikkert ikke noe problem for deg
    Har hatt NS-777 selv, ble irrerende fort støvsamling...

Jeg gikk for hvit høyglans allikevel, det var jo hvit høyglans som tente min ide om å bytte høyttalere og da ville det vært veldig dumt om jeg kjøpte sort høyglans igjen...det skal vises at man har byttet høyttalere vet du

Så nå er bestillingen gjort og det er ingen vei tilbake...heldigvis

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet ut noe jeg har ventet på lenge, B&W CM9 med Musical Fidelity A1008 som drivkraft. Det jeg savnet hos disse høyttalerene var rockefoten som mange andre har påpekt. Spent som en fjær satte jeg meg ned i sweetspot. Fyrte først igang noe rolig bare for å høre etter klang og evt farging. Ganske varm klang, en del fyldigere enn 375BEE som jeg hadde før. Gikk rett på sak og spente igang Metallica med Enter Sandman...spent nå?? FY FADER!! Endelig!! Jeg røyste meg opp og rev tak i luftgitaren sammens med Hetfield!! Fyldig groovy lyd fra gitarene, ikke den spinkle stakkarslige som kom fra NAD'en, dette var en god rockematch må jeg si! CM9'ene skal definitivt få stå i min stue i mange mange år! Nå vet dere det, alle dere CM9 eiere, MF funker:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel en gammel tråd dette, men av egne erfaringer må en ikke nødvendigvis skifte ut høyttalere. Akk skiftet de mange ganger de høyttalerne.
    Kastet ut Hegel nå sist og kjøpte igjen Doxa (billigt for eldre brukte forsterkere og pre) og du og du.. kan være medisinen til mange det

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maholst Vis post
    Da har jeg fått testet ut noe jeg har ventet på lenge, B&W CM9 med Musical Fidelity A1008 som drivkraft. Det jeg savnet hos disse høyttalerene var rockefoten som mange andre har påpekt. Spent som en fjær satte jeg meg ned i sweetspot. Fyrte først igang noe rolig bare for å høre etter klang og evt farging. Ganske varm klang, en del fyldigere enn 375BEE som jeg hadde før. Gikk rett på sak og spente igang Metallica med Enter Sandman...spent nå?? FY FADER!! Endelig!! Jeg røyste meg opp og rev tak i luftgitaren sammens med Hetfield!! Fyldig groovy lyd fra gitarene, ikke den spinkle stakkarslige som kom fra NAD'en, dette var en god rockematch må jeg si! CM9'ene skal definitivt få stå i min stue i mange mange år! Nå vet dere det, alle dere CM9 eiere, MF funker:wink:
    CM9 spiller også nydelig på rør (MA KT88) Kjempe flott lyd i de.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet CM9 en ukes tid for en kamerat skulle selge de, og det ble også et slags demorom for evt kjøpere.
    Jeg likte de egentlig veldig godt, men de ble fryktelig mørke på lavt volum. Når jeg skulle spille rock så ble det nesten som gitaren manglet de tynneste strengene. Jeg dobbeltsjekket dette opp mot Monitor Audio PL200 og for å være sikker 3 par øreklokker/plugger fra B&W, Denon og Samsung. På øreklokkene ble det brukt nettbrett og en iphone 5. Så man kan skylde på kilden osv, men. Min konkluksjon er at de har en utrolig mørk klang og i så måte blir det veldig farget når det gjengis så forskjellig fra de andre. Var på demo av Dali Epicon 6 og B&W 804 Diamond i samme tidsperiode og det er ikke tvil om at CM9 er veldig farget.

Når det kommer til rock, så synes jeg verken Monitor Audio GS60 (som jeg har hatt), PL200 (som jeg har nå) og f.eks Dali Epicon 6 og B&W 804 Dia er noe spesielt gode på rock. Og da legger jeg vekt på trøkk og lyttetretthet.
    En høyttaler jeg etter ca 30 minutters lytting tør påstå er klart bedre på rock er System Audio Explorer Master. Rom og utstyr kan spille mye inn, men inntrykket jeg satt igjen med er at SA var utrolig gode allroundere der Monitor Audio-ene og Dali-ene hadde latt lytteren skru ned når Michael Jackson satt igang med hylinga og den skarpe musikken sin. Med SA guffet man bare på mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk Vis post
    CM9 spiller også nydelig på rør (MA KT88) Kjempe flott lyd i de.
    Må jo nesten bli som å sitte med en stor ullue? Hadde heller testet Hegel på en så varm og behagelig høyttaler.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk Vis post
    var vel en gammel tråd dette, men av egne erfaringer må en ikke nødvendigvis skifte ut høyttalere. Akk skiftet de mange ganger de høyttalerne.
    Kastet ut Hegel nå sist og kjøpte igjen Doxa (billigt for eldre brukte forsterkere og pre) og du og du.. kan være medisinen til mange det
    Det er vel ingen tvil om at en bedre forsterker eller med en annen "klang" kan i noen tilfeller tippe anlegget i en retning som gjør at man blir fornøyd. Alikevel så gir det sjelden samme forandring som f.eks større høyttalere eller å integrere noen mellombasser for mer trøkk. Det blir mer en annen verden.

Forøvrig så jeg du skrev på sentralen at du mente at Hegelen målte bedre enn Doxaen og brukte det som argrument om at målinger ikke trenger å bety noe. Hvilke målinger har du sett som du baserer dette på? Vet du det med sikkerhet?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    Testet CM9 en ukes tid for en kamerat skulle selge de, og det ble også et slags demorom for evt kjøpere.
    Jeg likte de egentlig veldig godt, men de ble fryktelig mørke på lavt volum. Når jeg skulle spille rock så ble det nesten som gitaren manglet de tynneste strengene. Jeg dobbeltsjekket dette opp mot Monitor Audio PL200 og for å være sikker 3 par øreklokker/plugger fra B&W, Denon og Samsung. På øreklokkene ble det brukt nettbrett og en iphone 5. Så man kan skylde på kilden osv, men. Min konkluksjon er at de har en utrolig mørk klang og i så måte blir det veldig farget når det gjengis så forskjellig fra de andre. Var på demo av Dali Epicon 6 og B&W 804 Diamond i samme tidsperiode og det er ikke tvil om at CM9 er veldig farget.

Når det kommer til rock, så synes jeg verken Monitor Audio GS60 (som jeg har hatt), PL200 (som jeg har nå) og f.eks Dali Epicon 6 og B&W 804 Dia er noe spesielt gode på rock. Og da legger jeg vekt på trøkk og lyttetretthet.
    En høyttaler jeg etter ca 30 minutters lytting tør påstå er klart bedre på rock er System Audio Explorer Master. Rom og utstyr kan spille mye inn, men inntrykket jeg satt igjen med er at SA var utrolig gode allroundere der Monitor Audio-ene og Dali-ene hadde latt lytteren skru ned når Michael Jackson satt igang med hylinga og den skarpe musikken sin. Med SA guffet man bare på mer.
    Dine inntrykk stemmer veldig godt med målinger.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nok gå hardere til verks enn slanke kasser med domediskanter og lav virkningsgrad for å finne noe som imponerer i denne sjangeren. gjerne kompresjonsdriver oppover og stort membran i bassen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    må nok gå hardere til verks enn slanke kasser med domediskanter og lav virkningsgrad for å finne noe som imponerer i denne sjangeren. gjerne kompresjonsdriver oppover og stort membran i bassen
    Amen til det!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    Men så var det jo snakk om WAF da. Men en høyttaler som SA Explorer Master med 4x5,25" har jo i mine kalkuleringer større membranareal enn de andre nevnte med 2x6,5".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Dine inntrykk stemmer veldig godt med målinger.
    Hehe. Tar man CM9 så faller jo kurven som en stein i de øvre frekvensene. Derfor får man den såkalte "ullue effekten". Tar man i sammenligning PL200 så øker jo de noen db i samme frekvensområde. Så disse blir jo som natt og dag. Derfor har jeg nevnt tidligere at det blir veldig vanskelig å rådgi en som har tenkt å kjøpe enten CM9 eller GS60. De er jo totalt forskjellige. Den ene er relativt kjedelig og behagelig, ens den andre er fart og moro og mindre behagelig.
    Når det kommer til rock så rocket PL200 så mye mer enn CM9 under en demo av en kjøper på CM9, at eieren av CM9 kikket stygt på meg for unngå at kjøperen skulle ombestemme seg om kjøp av CM9. Men så kan jo prisen forsvare forskjellen da.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 faller ikke som "en stein i de øvre frekvensene". Den har derimot en solid i presens området før den stiger igjen i øverste diskantområdet.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -cm9-ling-jpg  

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •