Rockehøyttalere med WAF - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elac høytalere er også en designperle og selges aV dynabel.no:-)

Elac FS257 | Lyd & Bilde

Elac FS 248 Pr. par., Sort høyglans (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maholst
    Har sansen for designet på Mantra 60 ja8) Og jeg liker måten dere beskriver den på, høres ut som ett bra alternativ, skal ta med meg MF'en til Soundgarden i Tromsø og høre på den der. JBL trur jeg ikke blir noe alternativ, med tanke på sweetspot, har desverre ikke verdens beste stue å plassere disse i per dags dato.

Dette er interessant, takk for svar som involverer MF'en! Har hørt mange anbefaler MF til VA, disse må sjekkes ut. Usher synes jeg har noe smårar design, med denne designbrytende brødfjøla på siden av høyttalerene. Men slikt er jo smak og behag, de spiller nok veldig bra vil jeg tro. Ble veldig nysgjerrig på Triangle Quartet, men den er vel kravstor til strøm fikk jeg tips om? MF'en leverer 2x250W i 8 ohm/2x400 i 4ohm.

Noen formeninger om Canton på MF?

XTZ, hvem selger disse her til lands?

Noen med PSB Imagine her inne som kan fortelle litt om denne?

Blir veldig glad om du deler dine opplevelser med oss angående SA Mantra etter at du har vært på soundgarden..jeg leter også etter nye høytalere, har gjort det en stund nå men det er ikke lett...det er rett og slett en jungel der ute, å når man tror at man har bestemt seg, så er det bitteliten ting som gjør at du begynner å tvile...for å si det sånn, NOE er det med alle høytalere..ihvertfall om man høytalerne skal ha WAF...da er det ikke lett om man leter etter høytalere som ikke skal være så grusomt dyr heller:-)

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Blir veldig glad om du deler dine opplevelser med oss angående SA Mantra etter at du har vært på soundgarden..jeg leter også etter nye høytalere, har gjort det en stund nå men det er ikke lett...det er rett og slett en jungel der ute, å når man tror at man har bestemt seg, så er det bitteliten ting som gjør at du begynner å tvile...for å si det sånn, NOE er det med alle høytalere..ihvertfall om man høytalerne skal ha WAF...da er det ikke lett om man leter etter høytalere som ikke skal være så grusomt dyr heller:-)

Geir
    Det skal jeg gjøre!:wink: Er veldig spent på Mantra 60 selv.

Fikk jo bra testresultater den Elacen, må sees nærmere på, takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her på forumet som kunne tenkt seg å ofre noen timer av sitt lange liv for en lytterunde med de nevnte HT i denne tråden, som hverken HFK eller Soundgarden selger (PSB, Monitor Audio, Vienna, Canton, Triangle, ? I området Tromsø-Nord Troms?
    Håper du får sjekket noen av de merkene du leter etter. Selv ville jeg prøvd å legge ut samme forespørsel i entusiasttrådene til aktuelle høytalere.
    http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/

Eventuelt her:
    http://avforum.no/forum/lokale-avlag...le-gruppe.html

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på mye av den samme musikken som du gjør og startet også med diverse B&W høyttalere, men fant aldri helt roen med disse. Var innom alt fra 6 serie til flere modeller i 80x serien. De er fantastiske i mellomtone/diskantområde, men falt alltid litt igjennom på punch og bass generelt(jeg har også et vanskelig rom, det skal sies).
    Har også testet SA, flere Dynaudio modeller, XTZ 99.36 og flere modeller i rommet mitt, men ikke vært helt fornøyd.
    Ved en tilfeldighet kom jeg over et par brukte Vienna Beethoven Baby Grand og med disse falt høyttalervalget til ro for meg. En flott punch, behagelig mellomtone/diskant og lyttetretthet er ALDRI et tema. Har i dag Vienna Beethoven og denne skal få stå lenge Spiller spesielt bra med Marantz elektronikk.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Definitive Technology Mytos STS?

Skal bestille disse selv nå

Ser jo fantastiske ut IMO.
    Slipper unna sub, innebygd effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gode svar her, takk! Skal definitivt sjekke ut Vienna. Idag føyk NAD'en ut døra. Nå venter jeg spent på MF ampen, kommer med en tilbakemelding på hvordan den spiller på CM9

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo si noe mer om min musikksmak; Dire Straits/Mark Knopfler, Pink Floyd/Roger Waters, Nirvana, Volbeat, Bon Jovi, Metallica, Rammstein, pluss noe listepop.
    Da ville jeg valgt høyttalere som passer til pop og rock og ikke tenkt så mye på metal. Det kompliserer det en del hvis du skal ha noe som passer til høyt tempo.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, metal er ikke det letteste å gjengi. Henger ikke høttalerne med så blir det fort bare "grøt" når man drar på litt...

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her på forumet som kunne tenkt seg å ofre noen timer av sitt lange liv for en lytterunde med de nevnte HT i denne tråden, som hverken HFK eller Soundgarden selger (PSB, Monitor Audio, Vienna, Canton, Triangle, ? I området Tromsø-Nord Troms?

Sitter med komboen MF A5 og Canton ref 5 DC og hadde ikke vært noe problem for meg og gi deg en demo. Problemet blir vel heller at jeg ikke bor i ditt nærområde. Dette spiller bra sammen og meget bra på instrumental og voksl. Men MF kommer nok litt til kort på kontroll når det skjer mer i lydbildet. Så jeg er litt i tvil på om MF og ref 5 som kombo gir deg den store opplevelsen på rock og metal om ikke din MF har større kraftreserver en min.
    I min smak blir MF for nøytral i mellomtone, så jeg er nå på utkikk etter kraftkilde som kan gi meg mer morrofaktor.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kasta meg rundt og sikra meg disse.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/87484
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte mine CM7 idag tidlig pga jeg trengte noe bedre til rock. Nå har jeg vært eier av SA Mantra 60 i et par timer og har hatt på AC/DC live at river plate og jeg smiler fra øre til øre. Dette er det råeste jeg noengang har hatt. For en bass. :-))

Som andre har sagt. Gå og test de :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blonde_mr
    Solgte mine CM7 idag tidlig pga jeg trengte noe bedre til rock. Nå har jeg vært eier av SA Mantra 60 i et par timer og har hatt på AC/DC live at river plate og jeg smiler fra øre til øre. Dette er det råeste jeg noengang har hatt. For en bass. :-))

Gratulerer så mye med nye høytalere...jeg var også inne på tanken om å kjøpe SA høytalere men da SA Aura 50...de er nok ikke like kraftige som de du har kjøpt men jeg forstår at det er rimelig mye bass i dem også:-)

Men dessverre så kunn dem ikke leveres i hvit eller sort høyglans:-(

Hvilken farge valgte du på dine?

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Gratulerer så mye med nye høytalere...jeg var også inne på tanken om å kjøpe SA høytalere men da SA Aura 50...de er nok ikke like kraftige som de du har kjøpt men jeg forstår at det er rimelig mye bass i dem også:-)

Men dessverre så kunn dem ikke leveres i hvit eller sort høyglans:-(

Hvilken farge valgte du på dine?
    Takker. Valgte ebony, bra WAF og jeg likte fargen og :-)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg gått for en del eldre høytaler, da vil du få utrolig kvalitet for pengene. Har selv et sett B&W Matrix 802 og de låter meget bra på vanlig hifi musikk, og utrolig bra på rock. Andre eldre høytalere vil også funke. De er ofte litt mindre skarpe i toppen, og samtidig har de det skyvet i bassen, som veldig dyre høytaler i dag har.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sansen for designet på Mantra 60 ja8) Og jeg liker måten dere beskriver den på, høres ut som ett bra alternativ, skal ta med meg MF'en til Soundgarden i Tromsø og høre på den der. JBL trur jeg ikke blir noe alternativ, med tanke på sweetspot, har desverre ikke verdens beste stue å plassere disse i per dags dato.

Dette er interessant, takk for svar som involverer MF'en! Har hørt mange anbefaler MF til VA, disse må sjekkes ut. Usher synes jeg har noe smårar design, med denne designbrytende brødfjøla på siden av høyttalerene. Men slikt er jo smak og behag, de spiller nok veldig bra vil jeg tro. Ble veldig nysgjerrig på Triangle Quartet, men den er vel kravstor til strøm fikk jeg tips om? MF'en leverer 2x250W i 8 ohm/2x400 i 4ohm.

Noen formeninger om Canton på MF?

XTZ, hvem selger disse her til lands?

MF-en din vil dra Quartet meget godt. De er kravstore til strøm, ikke nødvendigvis watt. Og med 2x250 i 8 ohm så har du nok. Min A5 drar 700w fra strømnettet og den er en rimeligere amp en din. Så strømforsyningen på din kan jeg ikke se at skal ha noen problem med Quarteten, Bare ver obs på høyden på Quartet. Og høre evnt med sjefen i huset.

Bilder av de gjør ikke nytten for deg, de er mye penere i virkeligheten enn på bilde. Og med en lett buet form, samtidig som at de er rimelig smale og med bassport fremme gir de høy waf og de er meget ganske lette å få til.

Vienna er en HT du bør få hørt og også Quartet før kjøp. Quarteten er nok litt friskere i toppen, men langt ifra spiss/skarp. Genese serien er tunet noe mykere enn serien under der du finner Antal og Altea ( som også er gode høyttalere) Vienna er god rund og myk. Vil ikke tro at du får lyttetretthet med de. Kanskje litt for romantisk for enkelte, men jeg liker de godt, men liker Quartet bedre.

Skulle jeg hatt en høyttaler igjen i prisklassen rundt 30k så hadde jeg gått for QUartet. De finner du brukt innimellom for 12.14k og det er et kupp rett og slett!
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring meg Imagine desverre, men har hatt Synchrony Two som koster det samme som CM9. Det de har til felles med B&W syns jeg er en nøytral til varm klangbalanse. Veldig god sammenheng i lydbildet. De er er vesentlig mer dynamisk i spillestilen enn CM-serien med en fantastisk god bass. B&W på sin side er nok bedre på detaljer. Nå har jo PSB kommet med en ny høyttaler i Imagine-serien også: PSB Imagine T2 | Lyd & Bilde
    Denne ville jeg i alle fall ha skjekket ut...

Lykke til med jakten!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se der ble det høyttalere på deg ja. Gratulerer! Har sett mange som har skrytt av Mantra 60, så det kan jo se ut som SA har truffet bra med denne.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa jo det at de imponerte spesielt på slik musikk . Bra du tok ett valg og ble fornøyd.

Hvilken elektronikk bruker du ? Nad eller MF ? bare lurer .

Begge deler fungerer nok bra på sin måte, er ikke noe spesielt kresen den høytalleren.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo si noe mer om min musikksmak; Dire Straits/Mark Knopfler, Pink Floyd/Roger Waters, Nirvana, Volbeat, Bon Jovi, Metallica, Rammstein, pluss noe listepop.
    Vi har tilnærmet samme musikksmak. Anefaler deg å ta sjansen på MA GS20. eller GX200 spiller perverst selv på moderate forsterkere. Spiller med MA GS20 på Anthem MCA 50. Om det er bass du er ute etter så Har GS20 pondus i massevis. Noen mener toppen er slitsom i GS20. Jeg har hatt disse i 3 år nå uten å skjønne hva folk mener. Jeg er rimelig var for slike toner. Med din musikksmak vil du treffe innertier med Monitor Audio. Garantert!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •