Oppgradere hjemmekino høyttalere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, fulgte ikke helt med i svingen her men du skal bygge de inn ja. Isåfall ville jeg kanskje vurdert MA mer. Men igjen tenk om du bytter ut MA fronter? :P Noe tenke på.

Det at det står LCR betyr at det kan brukes som høyre front venstre front og center.

Det han sier i dette tilfellet ville jeg tatt med en klype salt, ja det er informasjon som kommer fra disse kanalene mye mer på action kontra andre filmer så kommer ann på hva man ser på, men det som er viktig med surroundht er at de høres godt, derfor er det ikke noe kult med slappe og nøytrale surround høyttalere, mine klipsch RS-42 er meget gode rett og slett fordi de spiller høyt og du hører de godt dermed får du med deg det som skjer. Brute noen Vienna acoustic engang som spilte slappt og nøytralt, veldig fint om jeg skulle bruke de som fronter og høre på fiolinspilling, men ble rett og slett før døvt og slappt til surround.

Vet ikke hvor mye de MA koster, men ville vurdert det utifra pris, det at man kan vri på yamaha diskanten er jo litt poitivt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hmm, fulgte ikke helt med i svingen her men du skal bygge de inn ja. Isåfall ville jeg kanskje vurdert MA mer. Men igjen tenk om du bytter ut MA fronter? :P Noe tenke på.

Det at det står LCR betyr at det kan brukes som høyre front venstre front og center.

Det han sier i dette tilfellet ville jeg tatt med en klype salt, ja det er informasjon som kommer fra disse kanalene mye mer på action kontra andre filmer så kommer ann på hva man ser på, men det som er viktig med surroundht er at de høres godt, derfor er det ikke noe kult med slappe og nøytrale surround høyttalere, mine klipsch RS-42 er meget gode rett og slett fordi de spiller høyt og du hører de godt dermed får du med deg det som skjer. Brute noen Vienna acoustic engang som spilte slappt og nøytralt, veldig fint om jeg skulle bruke de som fronter og høre på fiolinspilling, men ble rett og slett før døvt og slappt til surround.

Vet ikke hvor mye de MA koster, men ville vurdert det utifra pris, det at man kan vri på yamaha diskanten er jo litt poitivt

Mye rett i det du skriver...kanskje innbygging ikke er det lureste å gjøre?
    Det er jo ganske endelig når man først har saget hull:-D

Kanskje jeg heller skal se etter et par fine flate vegghøytalere, noen forslag som ikke er så sinnsykt dyr men låter bra?

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, Dynavoice har hvertfall noen som koster 990 eller noe som er rimelig flate, sjekk surround.no. Hvor bra de låter er jeg litt usikker på men :P

Ellers finns det jo noe som heter artcoustics som er mer som et tynt bilde du henger på veggen, disse kan du få med egne definerte motiver også, var på messe hørte på de engang og det låt veldig bra, tror de har modeller som ikke er så sykt dyre om du bare skal ha noen surround

Litt usikker på hvem som fører de, lurer på om avshop.no fører noe, ellers er siden dems: Artcoustic

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Mye rett i det du skriver...kanskje innbygging ikke er det lureste å gjøre?
    Det er jo ganske endelig når man først har saget hull:-D

Kanskje jeg heller skal se etter et par fine flate vegghøytalere, noen forslag som ikke er så sinnsykt dyr men låter bra?

Geir
    Hvorfor ikke MA sine egne RX surround-HT ? Det burde da matche både lyd og utseende messig ! Med dem kan du velge å bruke som bi-polare også , alt etter plassering!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvorfor ikke MA sine egne RX surround-HT ? Det burde da matche både lyd og utseende messig ! Med dem kan du velge å bruke som bi-polare også , alt etter plassering!

Har sett på MA sine egne surroundhøytalere men om jeg skal bedømme utifra bilder så virker dem enormt stor (25x30x12 cm)
    Men selvsagt undesøke dette litt..det hadde nok vært best i forhold til klangen, men de er jo nokså mye dyrere enn de innfelte som jeg tenkte på først, men skal undersøke pris idag:-D

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, Dynavoice har hvertfall noen som koster 990 eller noe som er rimelig flate, sjekk surround.no. Hvor bra de låter er jeg litt usikker på men :P

Ellers finns det jo noe som heter artcoustics som er mer som et tynt bilde du henger på veggen, disse kan du få med egne definerte motiver også, var på messe hørte på de engang og det låt veldig bra, tror de har modeller som ikke er så sykt dyre om du bare skal ha noen surround

Litt usikker på hvem som fører de, lurer på om avshop.no fører noe, ellers er siden dems: Artcoustic

Har sett de der på hifi klubben...samtidig som jeg ikke har lyst til å legge så mange kroner i bakhøytalerne så blir jeg litt skeptisk om de er for billige også om du skjønner hva jeg mener:-D

Hvilken fordel eller opplevelse i kinosammenheng gir det meg ved å velge gode bakhøytalere vs litt rimeligere modeller..?

Jeg kan ikke si at jeg legger merke til at det kommer så voldtsomt mye lyd fra de bakre, selvsagt mange små detaljer men sjelden så veldig høye lyder som fra de fremre...eller er det bare for at de jeg har bak idag er dårlige høytalere:-D

Om jeg skal forklare kona at vi dropper takmontering så må jeg ha en plan eller tenkt over hvilke høytalere jeg skal ha bak, de bør ikke være for dominerende, helst hvit, slank og pene å se på:-D

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg la de nye planene frem på en dårlig måte, hun var ikke spesiellt fornøyd i og med at hadde gledet seg til de bare høytalerne forsvant, det er de som har irritert henne hele tiden, de fremre har hun aldri klaget på:-D

So, her we go again:-D

Hva tror dere om disse Yamaha høytalerne til 1790.- pr.par

Yamaha NS-IC800 Innfellingshøyttalere | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Snakket med hifi klubben idag og der kunne han berolige meg med at de bakre ikke trengte å være av så veldig god kvalitet og heller legge penger i de fremre høytalerne..på meg høres det fornuftig ut...høres fornuftig på dere?

Eller disse MA høytalerne til 3400.- pr.par

C180 - Hi-Fi Huset AS

Eller disse til 1450.- pr.par

C165 - Hi-Fi Huset AS

Sistnevnte er 6.5"...om det har noe å si vet jeg ikke, men det vet sikkert noen av dere:-)

Geir

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke bare kjøpe RXFX?

Hei Gega !

Hvorfor ikke bare kjøpe å gå for RXFX i hvit høyglans?, hvis også veggen de skal stå/henge på er hvit eller i lys farge "forsvinner" de gjerne i veggen.

Du bør tenke grundig gjennom det å bygge høyttalere inn i veggen synes jeg.

Utrolig kjedelig hvis de skulle ryke og man ikke får tak i samme høyttaler/elementer. Mulighetene for å ommøblere blir også mindre, kan også være veldig negativt ved salg av boligen på et senere tidspunkt også.

Vet at dette med innbygging av høyttalere i veggen er veldig i vinden nå, men kunne selv aldri tenkt å gjøre det samme, finn noen grome fine høyttalere istedet, som RX-serien i høyglans finish, det er ikke "bare" en høyttaler, det er et møbel! Forklar madammen at mulighetene til å ommøblere senere blir redusert om dere kunne tenke dere å ha det anderledes, og at det også kan være negativt med tanke på salg av boligen senere.

Hva med disse små Apex'ene som bakhøyttalere på stativ, det tar ikke store plassen dem, sammen med Apex senterhøyttaleren?

Lykke til med valgene!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, surroundht har en viss effekt og hvis du mener at du ikke hører noe særlig fra dine bakhøyttalere så har du for dårlige surroundht som jeg nevnte over, det ble en annen opplevelse når jeg fikk på mine klipsch rs-42 kontra mine andre slappe vienna, og jeg hørte plutselig alt som skjedde i disse kanalene. Det som er viktig er at de spiller høyt og detaljert, gjerne litt lys i klangen om du skjønner :P

Å bygge inn ht permanent i veggen er jeg heller skeptisk til, du har ikke noen mulighet for stativer og ta de og ht fram hver gang dere skal se film? til slutt får du sikkert lov til å ha de der permament etter at madamen har blitt vandt med det, se i tillegg på min profil, madamen klikka når jeg tok med rs-42 inn, disse ble puttet på sofaen og er relativt godt gjemt men kan dras litt fram ved filmtitting og de gir effekten jeg trenger

En annen løsning kunne vørt og bygge RX surroundht inn i veggen? Altså en hull firkant med cover over? Dette vil gi deg mulighet til å bytte ut surrouindht også

PS! Av de to sodu har nevnt her heller jeg kanskje litt mot MA sin løsning kontra yamaha

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse?

AVshop.no / Artcoustic Diablo Target - on-wall/in-ceiling/outdoor speaker, White (stk)

Disse kan du jo felle litt inn i veggen så feks bare fronten stikker ut, covet dems er fullt mulig bytte ut med eget motiv feks et maleri eller noe bilde av du og madamen, you name it

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det mye fra meg her:

Tro det eller ei men de to maleriene på veggen her er faktsitk artcoustic ht som jeg har nevnt over Kanskje ikke akkurat samme modell men samme greia

google link til flere bilder artcoustic - Google-søk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei Gega !

Hvorfor ikke bare kjøpe å gå for RXFX i hvit høyglans?, hvis også veggen de skal stå/henge på er hvit eller i lys farge "forsvinner" de gjerne i veggen.

Du bør tenke grundig gjennom det å bygge høyttalere inn i veggen synes jeg.

Utrolig kjedelig hvis de skulle ryke og man ikke får tak i samme høyttaler/elementer. Mulighetene for å ommøblere blir også mindre, kan også være veldig negativt ved salg av boligen på et senere tidspunkt også.

Vet at dette med innbygging av høyttalere i veggen er veldig i vinden nå, men kunne selv aldri tenkt å gjøre det samme, finn noen grome fine høyttalere istedet, som RX-serien i høyglans finish, det er ikke "bare" en høyttaler, det er et møbel! Forklar madammen at mulighetene til å ommøblere senere blir redusert om dere kunne tenke dere å ha det anderledes, og at det også kan være negativt med tanke på salg av boligen senere.

Hva med disse små Apex'ene som bakhøyttalere på stativ, det tar ikke store plassen dem, sammen med Apex senterhøyttaleren?

Lykke til med valgene!

Fikk en grei pris på 3800.- for et par RXFX som har ordinær pris på 5990.-

Nå har det seg sånn at min stue eller der jeg sitter ikke er helt optimal..fra der jeg sitter så vil jeg får venstre bakhøytaler ganske nært meg men høyre bakhøytaler vil være ca 2.5 meter fra meg...det er vel egentlig ikke helt optimalt, sånn sett hadde innbygging vært bedre...tror jeg

Nå har det seg sånn at det ikke er mulig å bygge dette i vegg, om det blir innbygging så må det bli taket:-)

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, surroundht har en viss effekt og hvis du mener at du ikke hører noe særlig fra dine bakhøyttalere så har du for dårlige surroundht som jeg nevnte over, det ble en annen opplevelse når jeg fikk på mine klipsch rs-42 kontra mine andre slappe vienna, og jeg hørte plutselig alt som skjedde i disse kanalene. Det som er viktig er at de spiller høyt og detaljert, gjerne litt lys i klangen om du skjønner :P

Å bygge inn ht permanent i veggen er jeg heller skeptisk til, du har ikke noen mulighet for stativer og ta de og ht fram hver gang dere skal se film? til slutt får du sikkert lov til å ha de der permament etter at madamen har blitt vandt med det, se i tillegg på min profil, madamen klikka når jeg tok med rs-42 inn, disse ble puttet på sofaen og er relativt godt gjemt men kan dras litt fram ved filmtitting og de gir effekten jeg trenger

En annen løsning kunne vørt og bygge RX surroundht inn i veggen? Altså en hull firkant med cover over? Dette vil gi deg mulighet til å bytte ut surrouindht også

PS! Av de to sodu har nevnt her heller jeg kanskje litt mot MA sin løsning kontra yamaha

Det med stativ tror jeg er en dårlig løsning, det er det vi har idag..hun ble vel ikke akkurat overlykkelig når jeg begynte å snakke om å bytte høytalere, men ble med på leken så snart jeg sa at de bakre høytalerne vil forsvinne fra gulvet, å da tror jeg at jeg driter litt på leggen om jeg kommer drassende med nye stativhøytalere

Tror nesten det må bli enten innfelt i taket over hodene vår eller så de henge på veggen, veggen er jeg redd for at det kan bli en halvgod løsning med tanke på hvor vi sitter kontra hvor veggene er plassert...vi har ikke en helstrukket vegg bak oss men en liten veggstuss på venstre side som er ca 1 meter, resten er helt åpent, så høre bakhøytaler må plasseres på en sidevegg ca 2,5 meter fra oss:-)

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har trua på denne lille tassen her eller som har prøvd/hørt den?

Dynavoice Magic FX-4 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var den jeg nevnte litt lenger opp, la aldri inn noen link derimot. Sikkert helt ok surroundht

Hva med Focal Dome? Disse kan henges i tak feks og er veldig små, fås i hvit også

Focal Dome 1.0 - Surround-/ stativhøyttaler - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritstilig den focal dome høytaleren men den kan jo bli veldig dominerende i taket men på vegg kan den bli bra..men som det ser ut nå så kan det være et jeg sparer ca 3600.- på gå for en knapt et års gammel Yamaha RX-V 2067 i stedet for å kjøpe en demo brukt Yamaha RX-A2010, om det bare er de skarve 10 wattene som skiller dem så er jeg ikke i tvil om hva jeg kommer til å gjøre:-)
    Da kan jeg jo koste på meg noen ordenlige bakhøytalere som f.eks den RX-FX bakhøytaleren i samme serie som frontene, bare jeg finner en fornuftig måte å plassere dem:-)

Om det blir takmontering så er jeg ikke sikker på hva jeg skal gå for, kanskje MA C280 LCR

En fin funksjon de nye RX-A seien har er ARC men om jeg forstår det rett så har RX-V 2067 også det?

Geir

var den jeg nevnte litt lenger opp, la aldri inn noen link derimot. Sikkert helt ok surroundht

Hva med Focal Dome? Disse kan henges i tak feks og er veldig små, fås i hvit også

Focal Dome 1.0 - Surround-/ stativhøyttaler - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC? Automatic room correction? De fleste recievere har vel dette, ARC er også det Anthem sin egen romkorreksjonssytem heter. Kan hende det er noe annet du mener?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC? Automatic room correction? De fleste recievere har vel dette, ARC er også det Anthem sin egen romkorreksjonssytem heter. Kan hende det er noe annet du mener?
    ARC er vel en del av YAOP som er på de største modellene,og som står for audio reflex control eller noe i den dur!

Den er vel på 3067 2010 og 3010 hvis jeg ikke husker helt feil!

Hvor mye man skal legge vekt på den funksjonen vet jeg ikke - jeg er ikke "Yamaha mann" !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    ARC er vel en del av YAOP som er på de største modellene,og som står for audio reflex control eller noe i den dur!

Den er vel på 3067 2010 og 3010 hvis jeg ikke husker helt feil!

Hvor mye man skal legge vekt på den funksjonen vet jeg ikke - jeg er ikke "Yamaha mann" !
    Jaha, vet også at man får vinkelmåling på ht på de større modellene.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •