What to do?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: What to do?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

What to do?

Er ganske ny innen hus høyttalere og effekttrinn og alt dette, så lurer derfor på om noen har noen råd til hva jeg skal handle..? Har tenkt på klipsch rf 7 mk2 og emotiva..jeg er også meget opptatt av utseende, så kanskje reciever og effekttrinn i samme merke? Er av den typen som liker at mellomtone er med på harde slag..

Håper på innspill fra andre!8)

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch er perfekt match med , yamaha , onkyo , marantz , entham og emotiva...hva med klipsch rf 7 mkII med emtovia effektforsterker og reciver

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlinghifi
    Er ganske ny innen hus høyttalere og effekttrinn og alt dette, så lurer derfor på om noen har noen råd til hva jeg skal handle..? Har tenkt på klipsch rf 7 mk2 og emotiva..jeg er også meget opptatt av utseende, så kanskje reciever og effekttrinn i samme merke? Er av den typen som liker at mellomtone er med på harde slag..

Håper på innspill fra andre!8)
    Jeg har Onkyo receiver og Emotiva effekt, er meget fornøyd over lyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips..men noen som har noen formening om hva jeg burde velge av horndiskant eller bånddiskant? Hva er egentlig forskjellen? Tror det blir kjøpt inn ny stereo iløpet av året..men må prioritere litt andre ting først Fra før av har jeg xls-215 med 2x NAD 275 og en 272 og en 375, men er missfornøyd med lydkvalitet og jeg trodde og håpet at de ville ji fra seg mere trøkk fra 15"erne..så dette blir nok satt opp i garasjen med tiden.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips..men noen som har noen formening om hva jeg burde velge av horndiskant eller bånddiskant? Hva er egentlig forskjellen? Tror det blir kjøpt inn ny stereo iløpet av året..men må prioritere litt andre ting først Fra før av har jeg xls-215 med 2x NAD 275 og en 272 og en 375, men er missfornøyd med lydkvalitet og jeg trodde og håpet at de ville ji fra seg mere trøkk fra 15"erne..så dette blir nok satt opp i garasjen med tiden.
    på cerwin vega er det harman kardon som gjelder , som denne legger ved link Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort eller vil du ha noe større så har du denne legger ved link Harman/Kardon HK990 Integrert forsterker - Sort , men vil tru hk 980 vil holde...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en denon avr2310 til forforsterker..glemte å skrive det.
    Med denon ble det VELDIG lite med "boom" bass, så hifiklubben anbefalte å prøve 375 til forforsterker istede, og de hadde rett..det ble en HELT annen bass, men det er jo ikke hdmi på 375'en..:P Så da bestemte jeg meg for å prøve noe helt nytt..så jeg tror det blir klipsch og emotiva.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en denon avr2310 til forforsterker..glemte å skrive det.
    Med denon ble det VELDIG lite med "boom" bass, så hifiklubben anbefalte å prøve 375 til forforsterker istede, og de hadde rett..det ble en HELT annen bass, men det er jo ikke hdmi på 375'en..:P Så da bestemte jeg meg for å prøve noe helt nytt..så jeg tror det blir klipsch og emotiva.
    skal bestille meg emotiva selv , reciver og effektforsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor det lønner seg å bestille klipsch rf 7 II og emotiva?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor det lønner seg å bestille klipsch rf 7 II og emotiva?
    alle klipsch produkter passer med emotiva , eller yamaha og emotiva , eller onkyo og emotiva...eller emotiva reciver og effektforsterker etc etc...

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må slå fra deg Nad med engang(H/K har vel heller ikke noe som er kraftig nok).
    Du må ha mye power til de vega htene.
    Vega's egne effektforsterkere eller noen PA greier så trøkker 215 helt villt og er faktsik noen svært morsome høytalere,men såklart ikke lydkvaliteten til RF7.
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..da får jeg høre med noen kompiser om noen har en CV effektforsterker..gidder ikke å kjøpe bare for å prøve liksom, da lydkvaliteten ikke er der uansett..bruker heller pengene på emotiva og klipsch =) Noen som vet hvor det er billigst å handle klipsch og emotiva??

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva må vel kjøpes på Emotiva.com eller brukt.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    skal bestille meg emotiva selv , reciver og effektforsterker...
    Har emotiva begynt å lage recivere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XMC-1 Processor | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifiers

Er ikke dette en reciever da? Hadde selv tenkt å kjøpe noe av det råeste av emotiva, men ser ikke ut til at det er så mye å velge i..er det bare det som er på emotiva.com som er å få kjøpt nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah..ser det nå..forforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Du må slå fra deg Nad med engang(H/K har vel heller ikke noe som er kraftig nok).
    Du må ha mye power til de vega htene.
    Vega's egne effektforsterkere eller noen PA greier så trøkker 215 helt villt og er faktsik noen svært morsome høytalere,men såklart ikke lydkvaliteten til RF7.
    Jeg tror nok at HK-990 drar XLS-215... Er enig med deg, PA forsterkerne er rå. Jeg hadde anbefalt Carvin.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg tror nok at HK-990 drar XLS-215... Er enig med deg, PA forsterkerne er rå. Jeg hadde anbefalt Carvin.
    Haha, morsom du!
    Er virklig ikke mange som vet hva som skal til for og få rockefot på 4stk vega 15".
    Testet parasound effekten min(som er kraftigere enn 990) på nevnte høytalere og det hele ble patetisk sammenlignet med PAen som var tilkoblet.
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Haha, morsom du!
    Er virklig ikke mange som vet hva som skal til for og få rockefot på 4stk vega 15".
    Testet parasound effekten min(som er kraftigere enn 990) på nevnte høytalere og det hele ble patetisk sammenlignet med PAen som var tilkoblet.
    Jaja, har selv HK-980 og CV! AT-100, og synes det går greit med den i rommet det står i. Den er for liten til å få ut potensialet av de, men fungerer nok til å rassere rommet hvis jeg vil. Min bror har jo CV! DC-1515 og AVR 7000 på de, og fungerer fint det, Og 7000 kan jo UMULIG være mindre enn 990. Enig med en lenge over her, på CV! er det H/K som gjelder. 1515 kan jo ikke være så mye tyngre å drive enn det 215 er. Alto mac'ene til min bror er solgt, da han fant ut at de behøvde han ikke til 1515, da 7000 drar de bra.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal bestille meg 1 umc-1 reciver emitova og 2 monoblokker upa-1 emitova...snakket med emitova over epost i går og di sa at , monoblokkene ville passe bedre til klipsch...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •