Gledens dag. Testing av nyinnkjøpte Energy V-SW10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke så veldig nøytral siden jeg har 2 stk VSW10 men har 2 DIY subber å sammenligne med. 2X JLAUDIO 13TW5 elementer i lukket kasse koblet på Crown effekt DSI2000. VSW10 er nesten like bra på musikk!

Dette er meget bra tatt i betraktning at bare elementene på DIY subbenene koster 10k... så har hardt å tro at de er noe dårligere enn XTZ10 ihvertfall. Har ikke sammenlignet de direkte. Har sagt det før å sider det igjen at det skal gått gjøre å gå feil til den prisen de selges for nå.

Fant utdrag fra testen av 8" til Mirage(samme subben). Mirage kommer svært nær XTZ når det
    gjelder utseende. Dette er så lekkert som bare
    Mirage kan lage det, og eiegleden ved denne
    lille subwooferen må være skyhøy for dem
    som velger å bla opp de få kronene denne koster.
    Det er heldigvis ikke bare utseende som
    står i høysetet når Mirage lager subwoofere.
    Sammen med Gallo er dette en favoritt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om prisen var 7K er det vel litt optimistisk, de kan ikke ha solgt noen til den prisen. Koster 390 dollars.
    Om du vil skifte kabler er vel opp til deg, hvorfor prøver du ikke?

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at denne rister bra i fra seg: Fått såvidt testet den på Harry potter sine beste scener, og skal snurre i gang watchmen etterhvert... Rister hele huset mitt. Å jeg har subwooferen på klokka 01.00 i volum. Gode mine..

Rommet er ca 14-15 kvadratt.

Dette er langt råere enn å dra på kino å se film.
    Jeg begynner nå å forstå, hvorfor folk mener at subwooferen er den viktigste, og morsomste delen i et hjemmekinoanlegget.

Har du større, og kraftigere enn det hær, så må det sparke i fra noe voldsomt. Denne subwooferen har jo til å med føtter, og dette er sykt.

Jeg lurer på om den kanskje gir ifra seg litt for mye risting, for den står for nærme veggen. Kan dette være tilfelle? tips?

Hva kan jeg gjøre for å redusere litt av den ristingen?
    Akkurat nå er lyden fantastisk men det shaker hele rommet, og huset er bygd i 1990. En smule formye, men jeg vil forsatt ha den råe kraften som den spytter ut.. Bør jeg ha ett teppe eller noe hardt under subwooferen?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er ganske så imponert ja. Kl. 13.00 er egentlig ganske høyt for gain.
    Har du egentlig gjort noen kalibrering eller er du bare ute etter mest mulig bass?
    Tema Isolator, kjøpt i den vektklasse subben er, el. lign. under den vil absorbere en del vibrasjoner.
    SPIKES & UNDERLAG - JFS SOUND SYSTEMS

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har gjort er å kjøre MCACC, og satt -3,5 db i receiveren.
    Den tok av helt etter jeg satte mine høyttalere til small.

De fleste jeg har lest som har denne subwooferen foretrekker kl 13.00.
    Å det har funket greit for meg også, så langt. Mener du det er for høyt? Hva spiller du på? Og hva anbefaler du?

Den har jo føtter, men trenger noe mer tydeligvis. skal prøve med 2 små tepper under i morgen. Tror det skal holde. Ellers så får jeg tak i ekstra spikes.
    Litt risting for å få følelsen er fint, men nå var det slik at hus, og skap ristet.

Nei jeg er ikke ute etter noe som har overdrevent trøkk.. Det viktigste for meg er at den spiller tight, og fint, men samtidlig kan levere et godt trykk på de heftigste scenene.

Den tema isolator virket kanskje noe for meg ja, takk for tipset. Mulig jeg skaffer meg den der.

Edit:
    Hvor stor avstand anbefaler du ha i mellom veggen bak, og subwooferen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da håpper mann på tilgivelse le trykt på kjøp på dene her så da burde den vere her om en uke isj så dere er fornøyde?? hvordan er den kontra xtz sin 10"? har 2 slike fra før så le vel et rent inpulss kjøp er den ikke no så skal man da klare og få den solgt i gjen

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umuligt å si noe om avstanden til veggen, du må sette subwooferen i lytteposisjonen og da krabbe rundt på gulvet, der hvor du hører kraftigst dyb bass skal suwooferen helst plaseres.
    Normalt plaserer man subwooferen f.eks. i venstre hjørne foran, med elementet vendt inn imot midten av rommet. Men, du har jo et problem da bassrefleksportene sitter på baksiden av subben, så klint inn mot veggen kan du ikke ha den, der må være litt plass mellom refleksrørene og veggen.
    Min sub har ikke refleksporter, det er en lukket kasse med et slaveelement istedet for port. Den brukes mest til musikk, delefilter står på ca. 45 hz og volume på ca. 09.00. Jeg vil ikke at min sub skal kunne høres, det skal høres ut som om det er høyttalerne der spiller. Til film er det jo en annen sak, men har ikke surround....

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var opplysende. Får prøve litt ut her, å høre hva som skjer. Mulige huset ikke rister da kanskje

Edit:
    Jeg vil gratulere alle som anskaffet seg denne subwooferen Ser at L-Sound, nå har gått tom.
    Da blir det jo enklere for dere som ikke har klart å velge dere subwoofer enda

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis til alle som handla denne ja, virker som en lovende sub. Jeg endte tilslutt på svs

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Jeg ble litt interesert her. Jeg bor i Nederland og sjekket rundt her, men den kostet 799euro overalt. Sendte en email til importøren (Klipisch) og spurte om noen dealere kunne matche. Han ga meg en dealer. Ringte dealeren som sa noe saant at Energy var konkurs og det var opp til de som hadde kjøpt opp restlageret. Kostet 799euro med de.

Uansett, kontaktet Klipisch igjen og sa da kunne jeg likesaagodt kjoepe en fra Norge. Han ga meg deretter en dealer som solgte en demo modell til 299euro inkl frakt. Bestilte den jeg :-)

Haaper det blir en grei oppgradering fra min 8inch Energy, som jeg aerlig talt ikke synes noe saerlig om, siden jeg har ganske stor stue. Men, for 299euro høres dette bra ut...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blonde_mr
    Spennende. Jeg ble litt interesert her. Jeg bor i Nederland og sjekket rundt her, men den kostet 799euro overalt. Sendte en email til importøren (Klipisch) og spurte om noen dealere kunne matche. Han ga meg en dealer. Ringte dealeren som sa noe saant at Energy var konkurs og det var opp til de som hadde kjøpt opp restlageret. Kostet 799euro med de.

Uansett, kontaktet Klipisch igjen og sa da kunne jeg likesaagodt kjoepe en fra Norge. Han ga meg deretter en dealer som solgte en demo modell til 299euro inkl frakt. Bestilte den jeg :-)

Haaper det blir en grei oppgradering fra min 8inch Energy, som jeg aerlig talt ikke synes noe saerlig om, siden jeg har ganske stor stue. Men, for 299euro høres dette bra ut...

Om du hadde en 8 sub, og kjøpte den her, så blir du blown away.!
    Gratulerer med et kjempekjøp.

Betalte selv 3029,- kr m/frakt for en nyutgave, og aldri vært mer fornøyd.

Kjørte i gang master and commander igår, å fy faan! Det var råe greier!!!!
    Hadde tenkt å prøve taken også, men versionen jeg hadde i 720p bluray var ikke Surround....!!!!!

Har skrudd subwooferen ned til klokka 12.00 med forsatt -3,5 db... Da 01.00 ble ekstremt voldsomt på Master and commander.

Blir å teste ut i dag med de nye mattene jeg skal ha under subwooferen i dag. Tilbakemeldinger vil komme i løpe av morgen dagen

Ønsker dere alle en forsatt fin dag!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Energy er konkurs, hvem fikser garantien da?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Om Energy er konkurs, hvem fikser garantien da?
    Trodde de var kjøpt opp, og eid av klipsch. Regner også med at vi er ganske godt dekket igjennom norske kjøpslover i forhold til L-Sound om det skulle være noe feil med produktet.

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Energy Speakers er eid av Klipsch Group og de er absolutt ikke konkurs og det vil de heller ikke bli i fremtiden. Energy har doblet salget på verdensbasis det siste året og ifølge tall fra Klipsch Group gjør de bedre business enn noen gang.

Så hvor enn dette kommer fra så er det nok bare tull.

All garanti vil bli tatt hånd om fra L-Sound!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •