Stacke gulvhøyttalere horisontalt, dårlig idé?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Stacke gulvhøyttalere horisontalt, dårlig idé?

Hei!

Jeg har tenkt meg på et lite datalan i Vikingskipet på Hamar i påskeferien, tenker på å ta med meg mine kjære Cerwin Vega! XLS215.
    Problemet er at jeg har veldig lite plass i forhold til størrelsen på disse høyttalerne. Det jeg har kommet frem til er at jeg sannsynligvis må legge dem horisontalt oppå hverandre for å spare plass.
    Hvordan tror dere dette vil fungere?

Lydbildet er åpenbart ikke en faktor. Jeg tenker på det rent tekniske.

Planen vil da bli å legge et ullteppe under den underste høyttaleren, og et dobbelt mellom dem, og så dra to stropper rundt begge, slik at den øverste ikke vandrer av gårde.

Takk for gode svar på forhånd!

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lignende ideer selv, men har ikke kommet frem til noe svar...
    En jeg kjenner hadde med seg XLS 215, og han satt de på bakken på hver sin side av han, slik at de pekte bakover. Vi fikk mer en nok lyd, men synes litt synd på de som satt bak oss... men det går kun hvis du sitter med folk du kjenner dom du kan låne litt gulvplass med

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som sitter rundt deg kommer sikkert til å være kjempeglad for at du har med deg så innst inn i ******* mye lyd, for de digger helt sikkert den samme musikken som deg, og helst så høyt som mulig, for å overdøve alle de andre diskotekene i hallen.
    Har alltid lurt litt på hvordan det hadde vært å være i skipet hvis alle deltakere insisterte på å ha med seg eget privat diskotek....
    Bortsett fra det ser jeg ikke noe i veien med planen din.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vi gjorde var og bestile en ekstra plass, så lagde vi en slags hylle som gikk over alle plassene som vi hadde tv'er forsterker og ht på, vi hadde også cv funka gull det, det er morro med litt lyd der hehe,det er jo så mye bråk i hallen der uansett

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <grumpy nerd rant>
    Selvfølgelig er det gøy med heftige høyttalere, men for størstedelen av deltagerene rundt deg kommer du (Erstad) bare til å fremstå slik:

Hvis du ønsker å vise til folk at du kan bråke mest mulig bør du melde deg på dB-drag eller Human Foghorn Competition, ikke TG.

Hvis du bryr deg om lyd mens du er på TG er et par gode lukkede hodetelefoner eller støydempende øreplugger den beste løsningen. Dette gjelder spesielt hvis du spiller og trenger å høre hvor motstanderene skyter fra eller hvis du ønsker å høre på lydsporet mens du lager en demo av en eller annen sort.

Hvis du vil ha med deg noen høyttalere for å kunne vise ting til kompiser eller spille sammen på samme system så holder det med langt mer edruelige høyttalere.

Det er lenge siden jeg sist var på TG, men jeg satte stor pris på at det ble innført strengere høyttalerregler etter TG98 da det virket som det gikk sport i å spille 666 Alarma høyest mulig til enhver tid. Har reglene blitt endret til fullt frislipp igjen?

</grumpy nerd rant>

Jeg antar selvfølgelig her at du oppfører deg i tråd med mine stereotypiske oppfatninger (basert på erfaring...) av folk som drar med seg alt for store høyttalere på datatreff. :wink:

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en egen "partyzone" på TG, der man kan bråke så mye man vil. Resten er vel kun hodetelefoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!

Det høres ut som om lydnivået vil bli et større problem enn plasseringen av høyttalerne, så da er vel det egentlig ikke noe problem :-D Plasseringen altså!

Jeg kan forsikre om at vi (jeg og 30 andre venner) sitter midt i "party zone"-jungelen, så jeg føler jeg har en viss bråkekvote. Hehe 8-)
    Jeg kommer også til å henge opp noen papirlapper på hyllen min, hvor jeg vil oppfordre til å si ifra til meg om ting blir for drøyt, eller om noen ønsker sangbytte osv. Jeg er klar over at jeg kan bli oppfattet som et rasshøl, men jeg tar sjansen likevel, og vil prøve å være så ydmyk jeg kan.

Uansett, tusen takk for svar!

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    <grumpy nerd rant>
    Selvfølgelig er det gøy med heftige høyttalere, men for størstedelen av deltagerene rundt deg kommer du (Erstad) bare til å fremstå slik:

Hvis du ønsker å vise til folk at du kan bråke mest mulig bør du melde deg på dB-drag eller Human Foghorn Competition, ikke TG.

Hvis du bryr deg om lyd mens du er på TG er et par gode lukkede hodetelefoner eller støydempende øreplugger den beste løsningen. Dette gjelder spesielt hvis du spiller og trenger å høre hvor motstanderene skyter fra eller hvis du ønsker å høre på lydsporet mens du lager en demo av en eller annen sort.

Hvis du vil ha med deg noen høyttalere for å kunne vise ting til kompiser eller spille sammen på samme system så holder det med langt mer edruelige høyttalere.

Det er lenge siden jeg sist var på TG, men jeg satte stor pris på at det ble innført strengere høyttalerregler etter TG98 da det virket som det gikk sport i å spille 666 Alarma høyest mulig til enhver tid. Har reglene blitt endret til fullt frislipp igjen?

</grumpy nerd rant>

Jeg antar selvfølgelig her at du oppfører deg i tråd med mine stereotypiske oppfatninger (basert på erfaring...) av folk som drar med seg alt for store høyttalere på datatreff. :wink:
    Jeg har vært på TG de siste 3 årene, og har sett mange med diverse PA, CV, og alt mulig rart. Man kan få tilsnakk hvis man spiller unødvendig høyt, eller spiller høyt for lenge, men er som regel ikke noe problem. En kamerat av meg tok sikringen på halve rekken med XLS 215 og CXA-10. Han hadde da spilt på tilnærmet clipping i ca 30min, når noen bestemte seg for å ignorere de svakt blinkende clip-lysende og skru opp litt til...

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xito
    Jeg har vært på TG de siste 3 årene, og har sett mange med diverse PA, CV, og alt mulig rart. Man kan få tilsnakk hvis man spiller unødvendig høyt, eller spiller høyt for lenge, men er som regel ikke noe problem. En kamerat av meg tok sikringen på halve rekken med XLS 215 og CXA-10. Han hadde da spilt på tilnærmet clipping i ca 30min, når noen bestemte seg for å ignorere de svakt blinkende clip-lysende og skru opp litt til...
    Om det var noen som klaget eller ikke synes jeg vel bildet da illustrerer kompisen din godt.
    Jeg hata sånt når jeg var på TG, men jeg gadd ikke å begynne å krangle med alle brøleapene allikevel.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel forbudt og ta meg seg høyttalere på lan? alle lan jeg har vært på har det kun vært lov med headset..da pga sånne nisser som tar meg seg noen beist og bråker som ****

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om de fleste her inne synes litt lyd på TG er bare pes
    Folkene på TG forumet er langt med positive til dette... Litt merkelig i og med at dette er et "lyd"-forum :???:

Jeg har selvfølgelig forståelse for at dere ikke liker de som sitter og spiller full guffe hele tiden, bare sin egen musikk, men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Vil bare skape litt god stemning

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke det ene paret med store høyttalere, maset begynner når 700 andre prøver å spille like høyt eller høyere og alt egentlig bare låter ræva.
    Det er stor forskjell på lyd og støy...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Problemet er ikke det ene paret med store høyttalere, maset begynner når 700 andre prøver å spille like høyt eller høyere og alt egentlig bare låter ræva.
    Det er stor forskjell på lyd og støy...
    Helt klart, det skjønner jeg! Jeg vil uansett ta med høyttalerne og se hvordan det går. Får jeg for mange klager tar jeg en lang pause eller gir meg. Det går nok bra, så lenge jeg respekterer andre, eller hva? :wink:

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har riktig innstilling Erstad

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare ta med en HT så slipper du problematikken med å plassere dem opp på hverandre. Du vil jo uansett ikke få noe bra lydbilde av å plassere dem opp på hverandre.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Du kan jo bare ta med en HT så slipper du problematikken med å plassere dem opp på hverandre. Du vil jo uansett ikke få noe bra lydbilde av å plassere dem opp på hverandre.
    Det er også en mulighet, men jeg tror jeg kommer til å gå for å legge dem ved siden av hverandre, under pultene.

Vil helst ha meg begge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •