står mellom B&W cm1 eller B&W cm8, tips og innspill mottaes med takk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

står mellom B&W cm1 eller B&W cm8, tips og innspill mottaes med takk!

HFK kjører tilbud disse dager, og jeg har hørt på både cm1 og cm8 på henholdsvis nad, bel canto og cambridge elektronikk.

CM1 virker for meg være litt mer åpen og luftig? enn cm8 som virker litt strammere og hardere i fremtoning men vanskelig å si da jeg hørte på forskjellig elektronikk og lytterom.

Vanskelig ta et valg, men med B&W stativ så blir cm1 under 2000 kr billigere opptil cm8 som de nå har på tilbud.

Innspill og råd taes imot med takk da kjøpet skal gjøres idag :???:

Høyttalere per dags dato: QLN 603

Elektronikk per dags dato: er bare en onkyo 607 receiver som blir byttet ut med enten en cambridge 740 eller receiver+effekt.

Vil også nevne at jeg har per dags dato for mye bass, er derfor jeg går ned i høyttaler størrelse også, så trenger ikke påpeke noe at jeg kommer mangle dypbass osv

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig respons her gitt, da får jeg vel gå for magefølelsen..

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har CM1 og er storfornøyd på 17kvm2.
    Dersom rommet er over 20kvm2 og du ellers har plass til å plassere de ordentlig så ville jeg gått for CM8.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte de sterkt begge låt fantastiske.
    Har lite rom, ca 5x5 meter, og ville egentlig ha stativhøyttalere så jeg kunne spille høyere uten mye vibrasjoner osv til naboen. Om dette er innbilning eller ikke, vet jeg ikke, men har alltid hatt for meg at større elementer og høyttalere lager mer vibrasjoner som forplanter seg.

Uansett, det ble cm8m nå er det bare å få oppdatert receiver med pre out og låne effekt av kompis så lenge til det også er i boks.

Kommer ikke før neste uke de høyttalerne, så må smøre meg med tålmodighet

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Det er vel de dypeste tonene som vibrerer?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratiss med nydelige høyttalere, jeg tror du blir storfornøyd med CM8. Hva slags elektronikk skal du kjøre på disse godsakene?8)

Har selv CM7 som jeg er storfornøyd med forøvrig, så er i CM familien jeg også, hehe.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye! kunne godt blitt sittende på HFK i kveld vet jeg hehe.

God service og fikk tilbud om å få med demopar hjem og låne til jeg får høyttalerne mine neste uke. Men velger å vente, litt spenning det også.

Ja er vel en god kombinasjon av dype toner, akustiske tiltak og plassering.

Tror jeg blir kjempefornøyd, og jo mer fornøyd jo bedre elektronikk jeg får på de.

Elektronikken vil jeg helst ha noe engelsk. Arcam frister nok kanskje mest, fmj spesielt. Cambridge 740/840 samt rotel er også interessant. Naim blir nok for dyrt igjen.

Bortsett fra det har jeg hørt at parasound og densen skal spille bra på B&W også. Vi får se, får låne effekt av kompis inntil videre, så blir det nok å kjøpe noe receiver med pre out. Pioneer, onkyo eller H/K. Litt usikker om jeg skal kjøpe en integrert først eller ren receiver og låne effekt enn så lenge

Skal sies at jeg har også vært veldig fornøyd med qln 603 også, og til å få de til 1500,- på soundgarden på utsalg er latterlig lyden tatt i betraktning. De ville nok også grodd mye på bedre elektronikk.

Edit: Får vel laste opp noe bilder når de er i hus, samt kanskje vurdere lage en tråd

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Takker så mye! kunne godt blitt sittende på HFK i kveld vet jeg hehe.

God service og fikk tilbud om å få med demopar hjem og låne til jeg får høyttalerne mine neste uke. Men velger å vente, litt spenning det også.

Ja er vel en god kombinasjon av dype toner, akustiske tiltak og plassering.

Tror jeg blir kjempefornøyd, og jo mer fornøyd jo bedre elektronikk jeg får på de.

Elektronikken vil jeg helst ha noe engelsk. Arcam frister nok kanskje mest, fmj spesielt. Cambridge 740/840 samt rotel er også interessant. Naim blir nok for dyrt igjen.

Bortsett fra det har jeg hørt at parasound og densen skal spille bra på B&W også. Vi får se, får låne effekt av kompis inntil videre, så blir det nok å kjøpe noe receiver med pre out. Pioneer, onkyo eller H/K. Litt usikker om jeg skal kjøpe en integrert først eller ren receiver og låne effekt enn så lenge

Skal sies at jeg har også vært veldig fornøyd med qln 603 også, og til å få de til 1500,- på soundgarden på utsalg er latterlig lyden tatt i betraktning. De ville nok også grodd mye på bedre elektronikk.

Edit: Får vel laste opp noe bilder når de er i hus, samt kanskje vurdere lage en tråd

Holder med deg i å si nei til demopar, mye diggere å bygge opp spenninga litt, som forløses i en musikalsk og estetisk orgasme i eierglede når du endelig får de i hus

Når det gjelder forsterkeri kan jeg bare slå et slag for Cambridge 840 A v2, som er intet mindre enn en killer kombinasjon med CM8. Hovedretningen din om engelsk elektronikk til disse, liker jeg.

Marantz som jeg selv bruker på CM7, fungerer også fantastisk bra på B&W

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Holder med deg i å si nei til demopar, mye diggere å bygge opp spenninga litt, som forløses i en musikalsk og estetisk orgasme i eierglede når du endelig får de i hus

Når det gjelder forsterkeri kan jeg bare slå et slag for Cambridge 840 A v2, som er intet mindre enn en killer kombinasjon med CM8. Hovedretningen din om engelsk elektronikk til disse, liker jeg.

Marantz som jeg selv bruker på CM7, fungerer også fantastisk bra på B&W
    Ja ikke sant!

Slik jeg også tenkte, mye mer hyggelig det hehe

Ja hørt mye bra om 840 og 740. Hørte cm8 på 640(?) og det var helt ok, men er nok for liten til å drive den. De hadde dessverre ikke 740/840, da den nye 8 serien er på vei inn i sortimentet. Slik jeg forsto det er det ingen avløser for 7 serien.

Marantz har jeg ikke hørt på B&W, så det er nok også verdt en lytt. Mye moro man kan parre med der tror jeg. Jeg vil ihvertfall ha en renest mulig lyd, men samtidig at det ikke blir for spinkelt eller livløst. Vanskelig forklare lyd, man må vel bare høre og se hva man liker Men romling og mye bass er heller ikke ønskelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •