Anbefaling til rocke høytalere i liten stue - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sunvang
    Takker igjen for tips. Grunnen til att eg heller mot cerwin er pga prisen på den komplette pakka ifra han eg kjenner. Er 4stk CV cls12, en CV 12" bass, en Nad cd spiller og en Nad forsterker. Veit ikkje kva serienummer Nad forsterkern har, men alt er kjøpt samtidig på HiFi-klubben, så satsar på det matcher.
    Kan bli litt overkill med 4stk høytalere, og kan vere fruen syns det tar for mye plass også, så muligens kun 2 av høytalerne blir brukt. :P
    Du kan jo plassere de oppå hverandre. Men den øverste plasserer du opp ned, og kobler ut diskanten i den ene, innvendig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er jo ein ide. Men mulig dette kommer til og se litt mektig ut i den lille stua. Hvorfor må man koble ut diskantene i de som står oppå? Kan det bli for dominerende og skrikende med de koblet inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for Jbl ls40 som ligger til halv pris, eller Dali lektor 6!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Huff

4 stk cerwin vega og en NAD forsterker. Jeg gremmes når jeg leser slikt. Er den NAD forsterkeren 100 kg og 5000 W eller ? Får håpe det ellers blir det neppe bra .

Nei JBL LS 40 til 6 lapper stemmer jeg for, gjerne med en H/K 980 forsterker. Blir cel ca 10k til sammens.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    4 stk cerwin vega og en NAD forsterker. Jeg gremmes når jeg leser slikt. Er den NAD forsterkeren 100 kg og 5000 W eller ? Får håpe det ellers blir det neppe bra .

Nei JBL LS 40 til 6 lapper stemmer jeg for, gjerne med en H/K 980 forsterker. Blir cel ca 10k til sammens.

Stemmer på det jeg også. Proson går fin i små rom, men det var ikke det han skulle ha. Har selv Cerwin, men går ikke rundt å anbefaler det. H/K-980 og JBL er en fin match. Ellers er Dali Lektor 6 eller 8 et fint valg. Dali Cencept er på tilbud, men liker seg i større rom. Får håpe at ND'en ikke er en stereforsterker, man skal ikke spille med 4 høyttalere på en stereoforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer og for jbl ls 40. Kjøpte meg disse i forrige uke og er veldig fornøyd.

Du sier du skal ha de i en liten stue.
    Personlig ville det ikke falt meg inn å sette 4 CW i stua, men det er nå opptil hver enkelt.

Stua mi er rundt 40 m2 og jeg synes disse potente stativhøyttalerne spiller som juling her. Tviler på du blir misfornøyd og 6 lapper for så bra og ikke minst fine høyttalere er et kupp.

Jeg hører forøvrig på mest metal, Pantera, Machine Head osv og det fungerer meget bra.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=87050&cat=13

og

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=86630&cat=all

evt. RF-82 brukt, da havner du på 8K med RF-62, evt 9-10K med RF-82:wink:

Da har du meget pentspillende og morsomt anlegg, som passer dine preferanser MYE bedre

Er ellers enig med Maddie her, NAD på 4 CV høres ut som et dårlig prosjekt...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    +1 Dette er jo også et MEGET godt alternativ, spes med tanke på prisen LS 40 ligger på idag, et KUPP!!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ser det er tilbud på H/K 980 også. 3500 kr.

Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort

+

JBL LS 40 Stativhøyttaler - Sort høyglans

+

f.eks denne dersom du skal bruke pc til avspiller :

Hegel HD2 DAC D/A-konverter - Sort

= 11 500.

Uten dac = 9 500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill ifra alle. Begynner og tvile litt meir på CV pakka nå. Og takker for tips angående jbl og forsterkerne dere linker til, men hadde opprinnelig budsjett på 5000,- men har strekt meg til 7000,- og det er grensa. Så takker for tips, men trenger ikke linke til kombinasjoner over denne prisklassen.

Men ser mange linker til JBL, hva gjør disse så gode til rock, metal osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv LS40 (kjøpt på tilbud for ett par uker siden). Dersom målet er høyt lydtrykk med rock, så vil jeg si de blir i minste laget. Rommet mitt er på størrelse med ditt, og jeg savner noe bunndrag på slik musikk. Har plassert dem slik at jeg ikke får særlig heving som følge av rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson er etter min mening perfekt til rock, og metal. Hadde selv et par Libra 1004 som var meget fengende på " Master Of Puppets" med Metallica. Har nå et par Proson HFC10 som er minst like morro som Libra 1004. Hvorfor ikke teste ut Proson Stadium og en HK-980? Det roper ikke kvalitet, men lyden er nesten som Dynavoice, men ikke like mye kvalitet. Dynavoice anbefales sterkt! Håper å se deg på forumet med bilder av oppsettet.

Mvh
    ntd12tannoy.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort - 3495,-

Qln 603 MKII Qln | Surround.no - Høyttaler-spesialisten - 3490,-

Totalt: 6985,- Så har du 15,- til kabler :twisted:

Evt JBL Studio 180 Gulvstående høyttaler - Sort - 2995,-

Da havner totalen på 6490,- (kanskje du får lurt til deg noen kroner i rabatt hos Soundgarden også) så har du noen kroner til overs, som kan legges i kabler og f.eks dac

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort - 3495,-

Qln 603 MKII Qln | Surround.no - Høyttaler-spesialisten - 3490,-

Totalt: 6985,- Så har du 15,- til kabler :twisted:

Evt JBL Studio 180 Gulvstående høyttaler - Sort - 2995,-

Da havner totalen på 6490,- (kanskje du får lurt til deg noen kroner i rabatt hos Soundgarden også) så har du noen kroner til overs, som kan legges i kabler og f.eks dac
    Takker for det, har du erfaring på hvordan disse spiller? Skal jo sikkert brukest på ein del festing og, så vil jo ha litt trykk.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, har du erfaring på hvordan disse spiller? Skal jo sikkert brukest på ein del festing og, så vil jo ha litt trykk.
    Tja, jeg hadde selv H/K 970 (var de vel), forløperen til 980, på QLN Artech 12, og de spilte overraskende bra Hard og presis i bassen, og fin lyd
    H/K er jo kjent for strømsterke forsterkere, og de passer ypperlig til QLN høyttalere. Og H/K980 + QLN 603 skal nok sparke fra seg ganske bra

Når det kommer til JBL tør jeg ikke helt uttale meg om, da jeg ikke har vært borti disse høyttalerne, men det er nok flere andre her som kan si noe mer sikkert der

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er jo ein ide. Men mulig dette kommer til og se litt mektig ut i den lille stua. Hvorfor må man koble ut diskantene i de som står oppå? Kan det bli for dominerende og skrikende med de koblet inn?
    Avstand mellom elementer og interferens.

Et annet alternativ er jo å selge et par med CLS12, etter du har kjøpt av kompisen. OGså kjøpe inn en Behringer EP2500. Jeg vil tro du får 2-3k for et par med cls12. Da går det ca i bytte, prismessig. Da har du en god effektforsterker med nok krefter til å drive CLS12. CLS12 er vel den fra CLS serien jeg liker best.

En stakkers nad på 4 CV er nok ikke så optimalt, for å si det mildt. Går fint på lavere volumer, men det lukter svidde spoler allerede.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill ifra alle. Begynner og tvile litt meir på CV pakka nå. Og takker for tips angående jbl og forsterkerne dere linker til, men hadde opprinnelig budsjett på 5000,- men har strekt meg til 7000,- og det er grensa. Så takker for tips, men trenger ikke linke til kombinasjoner over denne prisklassen.

Men ser mange linker til JBL, hva gjør disse så gode til rock, metal osv?

JBL er kjente for å gi den skikkelige "Live" følelsen, egentlig synes jeg det gjelder alle de amerikanske høytalerne, men JBL har kanskje best lydkvalitet av disse.

Med Amerikanske høytalere tenker jeg på basstunke ht som Klipsch, Cerwin Vega og JBL.

JBL har kanskje den beste lydkvaliteten, mens CV har mest trøkk og lite lydkvalitet og detaljer.

Hvis du liker rock, dynamisk og livefølelse så råder jeg til JBL eller Klipsch.

JBL studio har vel vunnet en pris eller noe også fra Lydogbilde eller hjemmekino. Tror de var innom EISA pris også om jeg ikke husker helt feil.

Tilbud på disse nå ser jeg, da er det ikke mye å tenke på tror jeg når du også har et budgett å passe.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skulle trekke deg fra CV tanken, er disse en verd å titte på;

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/87097

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips men de bli noe langt unna er eg redd

Fikk beskjed idra han kjenningen med CV anlegget at forsterken var en Nad T743, noen med peil på den? Og fant også ut at eg har misforstått litt, var to cls12 og noen mindre CV som bakhøytalere.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et så begrenset budsjett hadde jeg kjøpt brukt, disse for eksempel.
    Mulig å finne en brukt forsterker til 2K som klarer å drive dem anstendig, til du får råd til å kjøpe noe som klarer å drive dem skikkelig på sikt.
    Og disse med en god forsterker låter faktisk DRITBRA!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •