2.1 eller vanlig stereo, 4000-5000 kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2.1 eller vanlig stereo, 4000-5000 kr.

Heisann.

Jeg har levert tilbake noen høyttalere jeg har lånt, og trenger nå å kjøpe et eget anlegg. Forsterker og CD-spiller er hhv. Pioneer A6 og D6. De kostet nye ca. 10.000 tilsammen. Er veldig fornøyd med forsterkeren, men den sliter litt med tungdrevne høyttalere. Er derfor på utkikk etter noen kompakthøyttalere, og vurderer å supplere med en subwoofer for å få litt ekstra trøkk. Totalbudsjettet på nye høyttalere er helst omkring 4000. 5000 kan gå, men 6000 er for mye.

Jeg vil helst ha høyttalere som kan settes på en mediabenk ved siden av TV-en, ettersom jeg har en liten krabat på 1 1/2 år som kan tenkes å rive ned stativhøyttalere. Vet at de fleste stativhøyttalere låter best på stativ men det er nå så. For å kompensere for dette, tenkte jeg det kunne vært greit med en sub, slik at bassen kommer godt ned i gulvet. Gulvstående høyttalere er uaktuelt pga. waf.

Hvis jeg skal gå for et 2.1 oppsett har jeg sett på Tannoy Mercury V1 sammen med enten Tannoy Revolution SUB1001. Fikk et pakketilbud fra stereofil som gjore at prisen ble på rett over 5000 kr.

Så var jeg også på Soundgarden i dag, og lyttet til System Audio SA Aura 1, System Audio SA Aura 1 stativhøyttaler - Sort og fikk et veldig godt inntrykk. De lever en imponerende bass i forhold til størrelsen.

Så er spørsmålet
    1. Er stereohøyttalere alene som regel bedre enn 2.1 oppsett til samme pris?
    2. Hva slags høyttalere passer til å stå på en benk? Blir det evt. bedre lyd om de veggmonteres?
    3. Har dere andre anbefalinger enn de jeg har sett på? Vennligst ikke nevn gulvstående, det er ikke aktuelt.

På forhånd tusen takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 685

Jeg fant også brukte B & W (Bowers & Wilkins) 685 på Finn torget. Kan disse måle seg med SA sine?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i 2.1, men vet at mange (kanskje de fleste?) heller vil satse på 2.0 da det er enklere å få dette til å låte bra. Jeg tror personlig at du vil ha mer igjen for å legge sub-pengene i høyttalerne (til tross for min forkjærlighet for 2.1).

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Jeg er veldig glad i 2.1, men vet at mange (kanskje de fleste?) heller vil satse på 2.0 da det er enklere å få dette til å låte bra. Jeg tror personlig at du vil ha mer igjen for å legge sub-pengene i høyttalerne (til tross for min forkjærlighet for 2.1).
    Enig, legg de i høyttalerne, og evt fylle på med sub i framtiden OM de skulle være behov

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden