B&W CM8 eller 805 Diamond?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM8 eller 805 Diamond?

Okay, ja jeg vet det er kanskje ikke en helt rettferdig å sette disse opp mot hverandre.

Hadde tenkt å få bestilt en lytte time men siden det er 25% på høyttalere imorgen så må jeg heller slå til og evnt bytte om det skulle bli helt feil.

Mitt bruk er jo mest film og ikke fult så mye musikk, selv om jeg fyrer opp litt diverse ifra ny å ne.

Er ute etter et meget høy oppløst og detaljert lydbilde hvor dem minste detaljene stikker seg frem. Kraftig dyp bass er ikke så viktig og er sjeldent jeg får brukt uansett pga bo forhold, her er det detaljer som er viktig i form av et nesten holografiskt lydbilde.

Er ganske så stor pris forskjell på disse men er mer eller mindre ute etter en høyttaler jeg kan ha i mange mange år.

Trenger egentlig bare noen til å dytte meg i en eller annen retning her slik...vil 805 gi vesentlig bedre lyd opplevelser i forhold til CM8?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 syns jeg låter tynt og kjedelig. 805diamond, da snakker vi. Vurderer samme høyttaler neste år selv faktisk . Den spiller aldeles nydelig .

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter et meget høy oppløst og detaljert lydbilde hvor dem minste detaljene stikker seg frem. Kraftig dyp bass er ikke så viktig og er sjeldent jeg får brukt uansett pga bo forhold, her er det detaljer som er viktig i form av et nesten holografiskt lydbilde.
    Her beskriver du 805. Valget er dermed tatt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Her beskriver du 805. Valget er dermed tatt

HAH.. Jepp .

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig i at det høres ut som 805D er valget for deg. Det kan være en fordel med en litt "dempet" forsterker om du er litt følsom til kvass lyd. Jeg synes personlig at 805D er i overkant skarp, veldig avhengig av hva som spilles selvfølgelig!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står å vipper på kanten her nå ja, takk for tilbakespill. Blir nok turen til Hi-fi klubben i morgen gitt..

Samboer kommer til å drepe meg.... :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også etter de kriteriene seriøst sjekka ut Dali Helicon 300, en fantastisk høyttaler på de kriteriene! Men her må man være VELDIG obs på elektronikk! Vanskelig matching på disse.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg ville også etter de kriteriene seriøst sjekka ut Dali Helicon 300, en fantastisk høyttaler på de kriteriene! Men her må man være VELDIG obs på elektronikk! Vanskelig matching på disse.
    Jeg vil påstå at det er vel så vanskelig å matche 805DIA. Hadde disse hjemme i ca 4 mnd, og var aldri i himmelen. Testet lyngdorf, Nad M3, Denon, og til slutt M2. Etter jeg kjøpte 802 var det fortsatt samme greia. Misforstå meg rett, det låter fantastisk! Men det var fortsatt ikke samme "magien" som jeg har idag. Og idag spiller jeg tilogmed uten dac(!) direkte fra sonos connect til McIntoshen.

Så spørsmålet blir da; Hvilken forsterker har du tenkt å drive disse med? (805 krever MYE pulver for å låte stort! viktig å vite om før man kjøper! )

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av disse fungerer best hjemme hos deg kommer vel an på akustikken... hjemme hos deg. Bare å teste (og måle) i vei!
    Må i samme slengen si at 805 Diamond ikke slår meg som typiske filmhøyttalere, aner ikke hvordan CM serien er i forhold.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Står å vipper på kanten her nå ja, takk for tilbakespill. Blir nok turen til Hi-fi klubben i morgen gitt..

Samboer kommer til å drepe meg.... :P
    Blir nok vel verdt de likevel

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Jeg vil påstå at det er vel så vanskelig å matche 805DIA. Hadde disse hjemme i ca 4 mnd, og var aldri i himmelen. Testet lyngdorf, Nad M3, Denon, og til slutt M2. Etter jeg kjøpte 802 var det fortsatt samme greia. Misforstå meg rett, det låter fantastisk! Men det var fortsatt ikke samme "magien" som jeg har idag. Og idag spiller jeg tilogmed uten dac(!) direkte fra sonos connect til McIntoshen.

Så spørsmålet blir da; Hvilken forsterker har du tenkt å drive disse med? (805 krever MYE pulver for å låte stort! viktig å vite om før man kjøper! )

Syns Cambridge 840 gjorde en kjempejobb på dem jeg. Enig med deg angående Lyngdorf og Denon på dem . Det blir fort litt kjip lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom hifiklubben i Grensen(Oslo) for en del uker tilbake med motivasjonen å høre de bedre Dali høytalerene. Jeg tok først en runde med ikon serien fra Dali og noen B&W i samme pris klasse. Her syntes jeg at ikon høytalerene gir et mye bedre lyd bilde for min smak. Videre så gikk vi ned og hørte da på mentor 5 mot 805D. 805D var så overlegen at det var ikke morsomt engang! Begge gikk på classé elektronikk.

Ett par ting dog som er viktig å få frem:
    1. Rommet var lite.
    2. Mentor har bassport bakover, 805D forover, dette ga B&W'ene en stor fordel i forhold til plassering.

Jeg har tilgode å høre noen større B&W med diamond diskant, så det kan godt være at mentoren ble for stor. Men jeg må bare presisere at jeg var fullstendig Dali frelst helt til jeg hørte 805D... Men, hvis du skal ha B&W uten diamond diskanten, ville jeg ihvertfall sett andre steder..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Jeg var innom hifiklubben i Grensen(Oslo) for en del uker tilbake med motivasjonen å høre de bedre Dali høytalerene. Jeg tok først en runde med ikon serien fra Dali og noen B&W i samme pris klasse. Her syntes jeg at ikon høytalerene gir et mye bedre lyd bilde for min smak. Videre så gikk vi ned og hørte da på mentor 5 mot 805D. 805D var så overlegen at det var ikke morsomt engang! Begge gikk på classé elektronikk.

Ett par ting dog som er viktig å få frem:
    1. Rommet var lite.
    2. Mentor har bassport bakover, 805D forover, dette ga B&W'ene en stor fordel i forhold til plassering.

Jeg har tilgode å høre noen større B&W med diamond diskant, så det kan godt være at mentoren ble for stor. Men jeg må bare presisere at jeg var fullstendig Dali frelst helt til jeg hørte 805D... Men, hvis du skal ha B&W uten diamond diskanten, ville jeg ihvertfall sett andre steder..
    Også på Classe elektronikk? Jøsses, det syns jeg ikke spiller bra . Samme det, Mentor 2 burde være et hakk dårligere enn 805d da . Burde testa mot Helicon 300, eller kanskje den nye Epicon 3 (om den kommer).

EDIT: Mentor 2 krever rimelig svært rom ja, av erfaring fant jeg ut det gitt :P.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Plinius Hiato?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Cambridge 840 gjorde en kjempejobb på dem jeg. Enig med deg angående Lyngdorf og Denon på dem . Det blir fort litt kjip lyd.
    Enig. Er vel egentlig bare 4 forsterkere fra klubben jeg likte sammen med 805. Det var M2, 840, Pma 2010 (opp til vanlig lyttevolum) og Classe (CA2100).

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25% sier du? har du noe mer info?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    25% sier du? har du noe mer info?
    Hi-Fi Klubben Kongsberg fyller 5 år! | Hi-Fi Klubben

Og der var 805 bestilt....

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Gled deg!

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis
    Fikk du virkelig 25% på disse er det jo en sweet deal!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •