B&W CM8 eller 805 Diamond? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker så meget! Gleder meg veldig til dette altså.

Har gått litt i feil rekkefølge dette kanskje da jeg må ha meg en receiver som har nok kraft til å drive 805. Har snust litt på Yamaha RXA-3010, vet ikke om den er sterk nok. Men kan jo alltids spe på med et effekt trinn også.

Og så må en jo ha matchende center kanal...etterhvert.

Koster å være teknofil!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_

Har gått litt i feil rekkefølge dette kanskje da jeg må ha meg en receiver som har nok kraft til å drive 805. Har snust litt på Yamaha RXA-3010, vet ikke om den er sterk nok. Men kan jo alltids spe på med et effekt trinn også.

Koster å være teknofil!

Jeg ville definitivt kjørt på med effekttrinn på 805, og ikke nøyet meg med en flerkanalsreceiver som svært lett kan få pusteproblemer på 800 serien til B&W.

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg spart opp penger til en skikkelig stereoløsning med pre/effekt for å få maksimalt ut av så flotte høyttalere. Men thats me

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg ville definitivt kjørt på med effekttrinn på 805, og ikke nøyet meg med en flerkanalsreceiver.

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg spart opp penger til en skikkelig stereoløsning med pre/effekt for å få maksimalt ut av så flotte høyttalere. Men thats me
    Jeg er litt ja takk begge deler :P

Se om jeg finner en løsning for både bra surround opplevelse og stereo, føler på meg at dette kommer til å bli jævla dyrt til slutt..hehe.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt ja takk begge deler :P

Se om jeg finner en løsning for både bra surround opplevelse og stereo, føler på meg at dette kommer til å bli jævla dyrt til slutt..hehe.
    Hehehe, dyrt blir det uansett hva du velger

Men nå har du jo høyttalerne i hus, som du fikk sikret deg til kanonpris. Så kan du bare bruke det du har av elektronikk på de nå under innspillingstiden, mens du følger med på bruktmarkedet og snuser etter megakupp

Poenget mitt er at du ikke har dårlig tid(selvom du sikkert blir sykt utålmodig etter å hanke inn noe rått forsterkeri til 805), bedre å bruke litt tid, for så å kjøpe solid kvalitet og få en god pris når du først slår til.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hehehe, dyrt blir det uansett hva du velger

Men nå har du jo høyttalerne i hus, som du fikk sikret deg til kanonpris. Så kan du bare bruke det du har av elektronikk på de nå under innspillingstiden, mens du følger med på bruktmarkedet og snuser etter megakupp

Poenget mitt er at du ikke har dårlig tid(selvom du sikkert blir sykt utålmodig etter å hanke inn noe rått forsterkeri til 805), bedre å bruke litt tid, for så å kjøpe solid kvalitet og få en god pris når du først slår til.
    Sant så sant, jeg har jo tenkt at nå skal jeg velge det jeg har lyst på, om du skjønner.

Så om det tar noe lang tid å få alt på plass så blir forhåpentligvis slutt resultatet noe jeg kan være fornøyd med i mange mange år...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant så sant, jeg har jo tenkt at nå skal jeg velge det jeg har lyst på, om du skjønner.

Så om det tar noe lang tid å få alt på plass så blir forhåpentligvis slutt resultatet noe jeg kan være fornøyd med i mange mange år...
    Eksakt ja. 805 Diamond, med noe gromt forsterkeri, vil være et så kvalitetsmessig godt anlegg at du kan leve med og ikke minst være fornøyd med det i mange år fremover.

Det er noe slikt jeg tenker med mitt anlegg nå også, selvom jeg ikke helt har tatt meg råd til å kjøre på diamondserien

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, dem er fanken meg lekre.

Åssen finish ble det?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Grattis, dem er fanken meg lekre.

Åssen finish ble det?
    Jeg kjørte safe og valgte svart piano lakk, hadde vært litt spennende med skikkelig tre også men litt enklere å få til å "gli" inn i stua med svarte skulle en tro.

Tenkt litt ang å få mer strøm, hva om en bruker den jeg linker under som monoforsterker på hver høyttaler..

Eller er ikke dette en bra nok effekt forsterker?

NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Beklager at jeg spør å graver litt her folkens, men "vasser" opp til livet her nå. Langt ifra noen ekspert på dette området.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C275BEE
    Ville absolutt ikke kjøpt disse til 805. Ville heller kjørt på med Nad M25 og biampet denne. Eventuelt få tak i brukt classe, cambridge 840 osv. Grunnen til dette er at 275 blir for grovkornet etter min smak. Den får ikke utnyttet potensialet i HT`ene. Les gjerne litt tester av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8700,- i avslag?! :-o
    Du vet at penger spart er penger tjent, så da kan du med god samvittighet legge like mye ekstra i forsterker... ;-)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    8700,- i avslag?! :-o
    Du vet at penger spart er penger tjent, så da kan du med god samvittighet legge like mye ekstra i forsterker... ;-)
    +1

Liker logikken her

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er høyttaleren i hus gitt! Bare pakket opp den ene for å ta en titt og wow for en nydelig høyttaler!

Pakket den ned igjen og dem får stå nå til en får en skikkelig forsterker...men men..da her jeg ihvertfall noen bra høyttalere klare

Er kun en ting jeg begynte å bekymre meg over nå, noe jeg ikke tenkte så mye igjennom. Og det er støv....ja støv...det vil nok synes utrolig fort på denne pianolakk høyttaleren.

Har jeg muligens valgt feil finish falt meg inn som en stein i magen her nå...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er høyttaleren i hus gitt! Bare pakket opp den ene for å ta en titt og wow for en nydelig høyttaler!

Pakket den ned igjen og dem får stå nå til en får en skikkelig forsterker...men men..da her jeg ihvertfall noen bra høyttalere klare

Er kun en ting jeg begynte å bekymre meg over nå, noe jeg ikke tenkte så mye igjennom. Og det er støv....ja støv...det vil nok synes utrolig fort på denne pianolakk høyttaleren.

Du får bytte da vettu :wink:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Ja kontaktet dem nå og skal bytte til rosentre. Var litt dumt å sette butikken i den situasjonen men han skulle få ordnet det.

Så da blir vel enden på visa bra til slutt

EDIT: Ikke bare pga støv jeg nå byttet altså, det ble litt for glorete å blankt helt enkelt også. Pokkers irriterende altså.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kontaktet dem nå og skal bytte til rosentre. Var litt dumt å sette butikken i den situasjonen men han skulle få ordnet det.

Så da blir vel enden på visa bra til slutt

EDIT: Ikke bare pga støv jeg nå byttet altså, det ble litt for glorete å blankt helt enkelt også. Pokkers irriterende altså.

Rosewood er en nydelige og klassisk finish etter mitt syn, spesielt på B&W høyttalere.
    Du har min fulle støtte for å ønske bytte finish, selvom det kanskje var noe korttenkt i utgangspunktet når du kjøpte med høyglans pianolakk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koster å være teknofil!
    Jeg bruker Onkyo tx-nr 3008 på mine B&W 805 Diamond. Den er på 140w ved 8ohm i 2 kanaler. Tror ikke du trenger noe mer en 140watt, det spiller mer en høyt nok i min stue på 20 kvadratmeter. Anbefalt forsterkerkraft for disse er 50W - 120W ifølge B&W. Impedansen går heller ikke særlig lavt (minimum 4.7 ohm). Min konklusjon er at det ikke er vanskelig å drive disse høyttalerne. Jeg anbefaler sterkt en receiver i med bra rom-korreksjon.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har selv 802 diamond i sort piano og var redd for at disse skulle bli en støvbombe, men dem støver overraskende lite.

Ca en gang i uka tørker jeg vekk støvet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har selv 802 diamond i sort piano og var redd for at disse skulle bli en støvbombe, men dem støver overraskende lite.

Ca en gang i uka tørker jeg vekk støvet.
    Det er ofte. Jeg gjør det vel ca annen hvert år.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •