Dali Concept 8 - feilsøking (død diskant)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 8 - feilsøking (død diskant)

Hei,

Har et par med Dali Concept 8 høyttalere som diskanten i begge høytt. er forsvunnet driver de med en NAD T765 reciever. (var på nach så har mest sannsynlig spilt overdrevent høyt)

Har forsøkt litt feilsøking sett på delefilter om noen kondensatorer har tatt kveld uten at jeg kan se noe spesielt (finnes det en måte å måle på delefilter?)

Videre har jeg målt motstand på elementene og får motstand på alle elementer untatt diskantene.

Kan jeg da konkludere med at diskanter er døde?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsan
    Hei,

Har et par med Dali Concept 8 høyttalere som diskanten i begge høytt. er forsvunnet driver de med en NAD T765 reciever. (var på nach så har mest sannsynlig spilt overdrevent høyt)

Har forsøkt litt feilsøking sett på delefilter om noen kondensatorer har tatt kveld uten at jeg kan se noe spesielt (finnes det en måte å måle på delefilter?)

Videre har jeg målt motstand på elementene og får motstand på alle elementer untatt diskantene.

Kan jeg da konkludere med at diskanter er døde?
    Hvis du har brukt de på fest, og du ikke får opp noe på måleintrumentet på diskantene, så er de nok ferdig. Du har vel kjøpt disse på Hifiklubben? Jeg regner med at dette er en reklamasjonsak for deg. Håper å se deg på forumet.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konkluder med at diskant sannsynligvis er død, regner nesten med at disse ikke har automatsikringer.

reklamasjon skal man lete lenge etter med mindre man klare å lyve seg gjennom det, noe som uansett er feil ovenfor butikken.
    Husker jeg leverte inn en stk concept 2 med gåen diskant for mine foreldre, mener å huske at det ikke kostet skjorta.

mvh
    stian

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de nok sprengte, da diskanter har en tendens til å brenne seg bomfast... men HFK har nye som ikke koster all verden.

Noe reklamasjon på slikt kan du nok bare glemme . Skaff deg NAD C272 (finn.no) eller C275(hifiklubben.no), da kan du nok spille RIMELIg høyt før diskantene takker for seg .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe tilbakemeldinger , høyttalerene er 6år gamle så reklamasjon kan jeg nok se bort i fra.

Jeg får ringe HFK på mandag å få pris på nye diskanter, effektforsterker er absolutt under vurdering

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lite brukt nad216 tilsalgs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sofasnoken
    Har en lite brukt nad216 tilsalgs.
    - Tror jeg må stå over for denne omgang, en del andre ting som må prioriteres.

Ellers har jeg fått bestilt nye diskanter så får vi håpe at vettet ikke flyr ut vinduet ved neste fest :P
    Var heldigvis ikke så avskrekkende pris på nye foruten litt vel lang leveringstid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •